نام شما:
ایمیل مقصد:

 کنسرت موسیقی سنتی ایرانی همزمان با جشن باستانی نوروزی توسط گروه صبا در شهرهای مختلف یونان برگزار شده است.

کنسرت موسیقی سنتی ایرانی همزمان با جشن باستانی نوروزی توسط گروه صبا در شهرهای مختلف یونان برگزار شده است.


گروه: گفتگو و تعامل تمدن ها و ادیان
تاریخ درج: 1395/1/6
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

به گزارش ایرنا از آتن، گروه صبا همچنین در برنامه زنده رادیو' گکینو' یکی از پر شنونده ترین رادیو های یونان، به مدت یکساعت به اجرای موسیقی سنتی پرداخت.
مجریان این رادیو، پخش زنده موسیقی ایرانی را یکی از برنامه های موفق این رادیو قلمداد و ابراز امیدواری کردند که این گونه برنامه ها برای آشنایی بیش از پیش دو ملت متمدن ایران و یونان با فرهنگ های یکدیگر تکرار شود.
خانم' الکسندور خریستاکاکی' یکی از مجریان این برنامه، ایران را کشور با فرهنگ غنی و تاریخی کهن دانست و بر ضرورت توسعه همکاریهای فرهنگی و علمی دو کشور متمدن ایران و یونان تاکید کرد.
گروه موسیقی صبا همچنین روز جمعه و قبل از سفر به بوداپست' با حضور در شبکه تلویزیون دولتی' ارت' درحالی که سفره هفت سین تزیین شده بود، به اجرای قطعاتی از موسیقی سنتی ایران پرداخت.
گروه موسیقی سنتی 'صبا' متشکل از ' آرش احمدی نصب'، ' سامان برزی'، 'سیاوش احمدی نصب'، ' فاضل جمشیدی'، 'مهدی عیوغی'، ' امیر محمد صفرپور' و ' ناصر عسگری' در تالار موسیقی یونان یکی از بزرگترین تالار های موسیقی و هنری این کشور، مرکز فرهنگی شهرداری' پسیخیکو'، موزه جنگ و در شبکه دولتی ' ارت' و رادیو خصوصی ' ککینو' به اجرای موسیقی پرداخت و امروز ( جمعه ) راهی مجارستان شد.
این گروه برای اجرای کنسرت موسیقی اصیل و سنتی ایرانی به مناسبت فرا رسیدن سال نو 1395، به آتن سفر کرده است.

بستن http://www.modarair.com/news/گفتگو/گروه-صبا.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494648     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: