نام شما:
ایمیل مقصد:

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی گفت: در گذشته برخی حتی با داشتن تلویزیون و رادیو مخالف بودند و آن را حرام تلقی می‌کردند ولی با آمدن جمهوری اسلامی برخی از این کج‌فهمی‌ها از بین رفت.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی گفت: در گذشته برخی حتی با داشتن تلویزیون و رادیو مخالف بودند و آن را حرام تلقی می‌کردند ولی با آمدن جمهوری اسلامی برخی از این کج‌فهمی‌ها از بین رفت.


گروه: گفتگو و تعامل تمدن ها و ادیان
تاریخ درج: 1395/2/29
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1
به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا صدیق اورعی در نشست علمی گسست فرهنگی و شکاف نسلی در جامعه ایران که  در تالار رجایی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی برگزار شد، با اشاره به این موضوع که برای نظر دادن در این مقوله باید به پیشینه ایران توجه کرد، خاطرنشان کرد: در جامعه ما نه شکاف نسلی وجود دارد و نه یک گسست فرهنگی پدید آمده است. این طبیعی است که در جوامع، فرهنگی مشترک بین تمامی انسان‌ها وجود نداشته باشد.
 
وی  اظهار کرد: مشکلاتی که در حال حاضر برای ما به وجود آمده به دلیل کاهلی سنت‌گرایان در حفظ سنت اصیل و ترویج سنت غلط است که تبعات آن از بین رفتن انسجام و ضعف جامعه در 40 سال اخیر بوده است.
 
اورعی تصریح کرد: باید نگاه ما در ایران متفاوت از نگاه و تحلیل‌های اروپایی‌ها در رویارویی با مسائل باشد.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی در ادامه افزود: بعد از مطلوب تلقی شدن و شناخته شدن تلویزیون به عنوان یک انتقال دهنده پیام، کسانی که آن‌ را حرام می‌دانستند به تماشای تلویزیون پرداختند و در اینجا بود که درک کردند بین آن‌ها و فرزندانشان تفاوت‌هایی به وجود آمده است و علاوه بر خودشان، کارگردانان و تهیه کنندگان هم در تربیت فرزندانشان دخیل هستند.
 
اورعی عنوان کرد: در گذشته هر ‌چه از فرهنگ غرب وارد می‌شد، نامطلوب بود. به تدریج مبانی مثبت و منفی آن ارزیابی شد وبه این نتیجه رسیدیم که هرچه از غرب ورود پیدا می‌کند، صرفا نامطلوب نیست و می‌توان از این مبانی به بهره‌برداری مفید رسید.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی متذکر شد: یکی از خطاهای مدیریتی مدیران فرهنگی عدم توجه به قواعد رفتار اقلیت است که هنوز هم غفلت در این موضوع ادامه دارد.
 
وی اضافه کرد: غفلت از جامعه زمینه کم شدن انسجام اجتماعی ایران از سایر کشور‌ها را فراهم کرده و انسجام ما از کشور‌های غربی و حتی کشور‌های جهان سوم کمتر شده است.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی با بیان اینکه دغدغه مدیران فرهنگی مدرن‌سازی است، ادامه داد: کارگردانان و تهیه‌کنندگان ایرانی برای جذب مخاطب به دنبال مدرن‌سازی هستند و همان برنامه‌های ماهواره را به شکل ایرانی و موجه آن ساخته‌اند.
 
وی افزود: در پاسخ به اینکه برخی مدعی روی‌گردانی جامعه از روحانیت هستند، باید بگویم که جایگاه روحانیت براساس مؤلفه‌های اجتماعی تعریف می‌شود که می‌تواند بالا برود و یا پایین بیاید.


خبرنگار:

بستن http://www.modarair.com/news/گفتگو/جمهوری-اسلامی.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498086     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: