نام شما:
ایمیل مقصد:

حسين کرمي، جراح زبردست کليه، قاري ممتاز بين المللي و حافظ کل قرآن / قرآن نقاط تاريک زندگي ام را روشن کرده است

حسين کرمي، جراح زبردست کليه، قاري ممتاز بين المللي و حافظ کل قرآن / قرآن نقاط تاريک زندگي ام را روشن کرده است


گروه: گفتگو و تعامل تمدن ها و ادیان
تاریخ درج: 1391/11/11
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

سه بار در مسابقات قرائت قرآن کشورهاي جهان اسلام اول شدم، در مسابقات بين‌المللي مالزي در سال 72 دوم شدم، در مسابقات کشور سوريه اول شدم، در مسابقات جهاني تهران نيز بين 40 کشور نفر اول شدم. درباره آثار قرآن کريم در زندگي ام نيز بايد بگويم آشنايي با قرآن هميشه آثار خودش را داشته است و هميشه من از برکاتش بهره مند بوده ام. قرآن هميشه نوري در زندگي ام بوده است. در زندگي مسيرها و گردنه هاي تاريک و پرپيچ وخمي وجود دارد که قرآن براي من آن نقاط را روشن و احتمال منحرف شدن را کم مي کند. همچنين باعث مي شود هدايت شويم و در رفتار و کردارمان نيز تأثير به‌سزايي مي گذارد.تک تک آيات قرآن هم بر دل اثر دارد و در رفتار،کردار و برخورد انسان هم تغييرات خاصي ايجاد و اين تفکر در انسان نمود پيدا مي کند.قرآن کريم مي فرمايد: با مردم به خوبي صحبت کنيد پس بنده وقتي به عنوان پزشک با بيماران روبه رو مي شوم همين که مي توانم با آنها خوب ارتباط برقرار کنم، مي تواند منشاء آرامش و درمان بيماران باشد. در کل قرآن نور است و يک مشعل نوراني در مسير زندگي.

قرآن نقاط تاريک زندگي ام را روشن کرده است
خراسان - مورخ چهارشنبه 1391/11/11 شماره انتشار 18329
نويسنده: گروه اجتماعي info@khorasannews.com
حدود 48 سال قبل در خانواده اي مذهبي به دنيا آمد، پدرومادرش به عشق سالار شهيدان، او را حسين ناميدند. صدايش جزو 13صداي برتر جمهوري اسلامي است و اذان او نيز در صداوسيما پخش مي شود. حسين کرمي هشت ساله بود که با قرآن انس گرفت و پس از چند سال تلاش، حافظ کل قرآن شد. شاگرد باهوش که از نوجواني همانند اغلب همسالانش عاشق حرفه پزشکي بود، پس از شرکت در کنکور در رشته پزشکي پذيرفته شد و حالا به عنوان جراح کليه به مردم خدمت مي کند. همزمان با پيشرفت هاي تحصيلي و پزشکي تخصصي در رشته بيماري هاي کليوي، در مسابقات بين المللي قرائت قرآن نيز بارها براي کشور افتخار آفريده است. او معتقد است: انس با قرآن و آشنايي اتفاقي اش با برخي افراد تغيير و تحولات اساسي در زندگي خانوادگي و حرفه اي اش به دنبال داشته است.کرمي در گفت وگو با خبرگزاري تسنيم از زندگي قرآني و پزشکي اش مي گويد:
آقاي دکتر، لطفاً خودتان را بيشتر معرفي بفرماييد؟
بنده حسين کرمي متخصص جراحي کليه، فلوشيپ فوق تخصصي و علمي تکنولوژي، دانشيار پزشکي دانشگاه شهيد بهشتي تهران و عضو هيئت علمي بيمارستان شهداي تجريش هستم.
لطفاً بفرماييد از چه زماني حفظ قرآن را آغاز کرده ايد و تأثير قرآن در زندگي شما چه بوده است؟
آشنايي و انس بنده با قرآن کريم به حدود 40 سال پيش برمي گردد يعني از حدود 8سالگي ام آن هم به دليل فضاي مذهبي خانواده. اين 40 سال نيز توفيقات و موفقيت هاي قرآني زيادي داشته ام ازجمله سه بار در مسابقات قرائت قرآن کشورهاي جهان اسلام اول شدم، در مسابقات بين‌المللي مالزي در سال 72 دوم شدم، در مسابقات کشور سوريه اول شدم، در مسابقات جهاني تهران نيز بين 40 کشور نفر اول شدم. درباره آثار قرآن کريم در زندگي ام نيز بايد بگويم آشنايي با قرآن هميشه آثار خودش را داشته است و هميشه من از برکاتش بهره مند بوده ام. قرآن هميشه نوري در زندگي ام بوده است. در زندگي مسيرها و گردنه هاي تاريک و پرپيچ وخمي وجود دارد که قرآن براي من آن نقاط را روشن و احتمال منحرف شدن را کم مي کند. همچنين باعث مي شود هدايت شويم و در رفتار و کردارمان نيز تأثير به‌سزايي مي گذارد.تک تک آيات قرآن هم بر دل اثر دارد و در رفتار،کردار و برخورد انسان هم تغييرات خاصي ايجاد و اين تفکر در انسان نمود پيدا مي کند.قرآن کريم مي فرمايد: با مردم به خوبي صحبت کنيد پس بنده وقتي به عنوان پزشک با بيماران روبه رو مي شوم همين که مي توانم با آنها خوب ارتباط برقرار کنم، مي تواند منشاء آرامش و درمان بيماران باشد. در کل قرآن نور است و يک مشعل نوراني در مسير زندگي.
با توجه به مطالبي که اشاره کرديد بفرماييد رابطه بيماران با شما چگونه است، آيا بيماران به راحتي با شما ارتباط برقرار مي کنند؟
خوشبختانه بله. البته من حافظ قرآن هستم و صدايم جزو 13 صداي برتر جمهوري اسلامي است که برايم افتخار است. اذان من نيز در راديو و تلويزيون پخش مي شود و مردم هم به طور طبيعي با يک اعتبار و انتظار خاصي به من مراجعه مي کنند، شايد هم انتظاري که از من دارند از پزشکان ديگر نداشته باشند. درنتيجه به  همين دليل سعي مي کنم بيماران تصويري که از من دارند تصوير خوبي باشد و آن تصوير هم حفظ شود. ضمن اينکه به بيمارانم خيلي احترام مي گذارم و با آنها همکاري و همدردي مي کنم. اگر بيماري نيازمند کمک باشد، کمکش خواهم کرد و به عبارت ديگر توقعي که بيمار از من دارد توقعي است که از يک پزشک مسلمان وجود دارد و انتظاري  است که بايد در عمل آن را اجرا کرد. اغلب بيماران هم من را مي شناسند پس انتظار خاصي از من دارند.
آيا تاکنون بيماري داشته ايد که به دليل بي پولي و نداشتن توانايي پرداخت هزينه هاي درمان، دست از درمان و عمل کشيده باشد؟
سوال بسيار خوبي پرسيديد، خوشبختانه به دليل اين که در بيمارستان هايي کار مي کنيم که با تمام بيمه ها طرف قرارداد هستند مشکل چنداني نداريم. اين که بيماري به خاطر پول در درمانش با مشکل روبه رو شود، خلاف اخلاق و شان انساني و مسلماني است. مردم از طيف هاي مختلفي هستند و بيماري هم به صورت ناگهاني سراغشان مي آيد. وظيفه ما هم اين است در درجه اول به مشکلات بيمار رسيدگي کنيم و به درمان بپردازيم فارغ از اين که بيمار پول دارد يا خير.
آقاي دکتر، چطور شد که رشته جراحي کليه را از ميان رشته هاي پزشکي انتخاب کرديد؟
من از کودکي به پزشکي علاقه مند بودم. قبل از سفر به مالزي براي شرکت در مسابقات قرائت و حفظ قرآن کريم براي جراحي عمومي ثبت نام کرده بودم و مي خواستم مسير ديگري را بروم. اما از مسابقات مالزي که برگشتم، يکي از اساتيد قرآن من را به يک جلسه قرآني دعوت کرد که خودش آن جا را اداره مي کرد، نکته جالب اين که همه جراحان کليه در اين جلسه بودند. آن جلسات مربوط به گروه اورولوژي بود من در آن جلسه قرآن قرائت کردم و نقطه عطفي در زندگي ام آغاز شد.
باني اين جلسه من را تشويق کرد که در رشته جراحي کليه شرکت کنم. بدين ترتيب پس از قبولي در مرحله اول در مرحله دوم که مصاحبه بود پذيرفته شدم وجالب اين که حالا جلسه قرآن را بنده اداره مي کنم و همه افراد شرکت کننده نيز اورولوژيست هاي دانشگاه شهيد بهشتي هستند.
با توجه به پيشرفت هاي فناوري و تخصص هايي که در حوزه جراحي کليه و اورولوژي صورت گرفته است جايگاه کشورمان در مقايسه با ديگر کشورهاي جهان را چگونه ارزيابي مي کنيد؟
با پيشرفت فناوري رشته هاي جديدي در جراحي ابداع و ايجاد مي شود. امروزه نيز بيشتر عمل هاي پيشرفته اورولوژي غيرتهاجمي است يا از طريق آندوسکوپي صورت مي گيرد، هم‌اکنون عمل هاي جراحي کشور ما به روز و با آخرين روش ها و چه بسا با اقدامات و ابتکارهاي خاصي انجام مي شود. به همين دليل کشور ما در منطقه و جهان جزو کشورهاي پيشرو است.
از نظر تعداد مقالات علمي و کيفيت کار رتبه بسيار خوبي داريم، الان ما بالاترين آمار پيوند کليه به روش لاپاراسکوپي را داريم و يا در رابطه با درمان سنگ هاي کليه جزو پيشروها هستيم. بنده نيز دو روش را براي نخستين بار در دنيا گزارش کردم که در مجله فوق تخصصي آمريکا چاپ شد و اسم من در کتاب مرجع اورولوژي براي همين دو روش ثبت شده است. بنده در پيوند کليه خيلي فعال نيستم اما در کل بيشتر پيوندها از طريق افراد زنده انجام مي شود. اطلاعاتي که من دارم از جراحي هاست و مي توانم با صراحت بگويم جراحان ماهري در ايران داريم که عمل هاي جراحي آن ها بيشترين احتمال موفقيت را دارند، ولي از نظر تامين دارو و پشتيباني هاي لازم اميدوارم مسئولان حمايت بيشتري داشته باشند.
کلام آخرتان به عنوان حسن ختام اين گفت وگو چيست؟

پزشکان ما در داخل کشور پزشک هاي خوب و خدمتگزاري هستند و درمان در داخل کشور ما از همه جا ارزان تر است، اما نکته مهم اين است که به پزشک در گذشته حکيم مي گفتند بنابراين امر پزشکي امر درمان است و مشکلات مادي در مرحله بعدي است. بنابراين پزشکان مي توانند در خيلي از موارد از بيماران ناتوان دستگيري کنند. به نظر من نگاه پزشک به بيمار بايد اين گونه باشد که بيمار را پدر، مادر، خواهر و برادر خود بداند. يعني همان گونه که اگر بيمار عضو خانواده اش بود همه تلاشش را مي کرد پس با ديگر بيماران نيز به همان نگاه و با همان تلاش بايد توجه شود. نکته ديگر اين که اين حق بيمار است که پزشک به اطلاعات و فناوري روز آگاه و مجهز باشد. پزشک بايد خودش را به روز کند و اين حديث از امام حسين(ع) است که مي فرمايند:(نياز مردم به شما از نعمت هاي خداوند است) پس ما بايد قدر اين نعمت را بدانيم و وقتي بيماري در مسير ما قرار مي گيرد از نعمت هاي الهي است که براي حل مشکل بيمار با دل و جان تلاش کنيم

بستن http://www.modarair.com/news/گفتگو/حافظ-کل-قرآن.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496105     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: