نام شما:
ایمیل مقصد:

رئیس‌جمهور آمریکا: کشورش نه با اسلام بلکه با کسانی در جنگ است که اسلام را به انحراف کشانده اند/ مسئول خشونت و تروريسم نه اديان بلکه انسان‌ها هستند.

رئیس‌جمهور آمریکا: کشورش نه با اسلام بلکه با کسانی در جنگ است که اسلام را به انحراف کشانده اند/ مسئول خشونت و تروريسم نه اديان بلکه انسان‌ها هستند.


گروه: گفتگو و تعامل تمدن ها و ادیان
تاریخ درج: 1393/12/1
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1

به گزارش بی بی سی، باراک اوباما در برابر نمایندگان ۶۰ کشور جهان که در یک نشست سه روزه درباره راه های مقابله با افراط گرایی در واشنگتن شرکت کرده اند سخنرانی کرد. این نشست پس از حملات تروریستی اخیر در دانمارک و فرانسه برگزار می شود. روز سوم اين نشست در سطح وزيران و با حضور نمایندگان ۶۰ کشور جهان برگزار خواهد شد. همچنين قرار است بان گی مون، دبير کل سازمان ملل متحد،‌در اين کنفرانس سخنرانی کند.

اوباما گفت: جهان باید با نظامی عقیدتی که باعث بنیادگرایی می شود مقابله کند. او گفت کسانی که برای گروه هایی مانند داعش می جنگند نه رهبران مذهبی بلکه تروریست هستند. اوباما گفت ارتباط دادن القاعده یا داعش به اسلام یعنی پذیرفتن تبلیغات این گروه ها. او به کسانی واکنش نشان می داد که از وی به خاطر عدم توصیف عاملان حملات اخیر به عنوان "بنیادگرا" انتقاد کرده‌اند. کشورها باید سهم خود را در این نبرد ادا کنند؛ این تروریست ها بیش و پیش از هر چیز تهدیدی برای جوامعی هستند که هدف می گیرند.

ترزا می، وزیر کشور بریتانیا و ان هیدالگو، شهردار پاریس از جمله شرکت کنندگان در این کنفرانس هستند. این رویداد پس از کشتار ۱۷ نفر در پاریس توسط مهاجمانی که از داعش الهام می گرفتند - هر چند مستقیما با آن گروه پیوند نداشتند - برگزار می شود. روز شنبه گذشته هم مردی مسلح به جلسه ای با موضوع آزادی بیان در کافه‌ای در کپنهاگ حمله کرد و یک نفر را کشت و سه مامور پلیس را زخمی کرد. در تیراندازی دیگری در همان روز نزدیک کنیسه اصلی یهودیان در کپنهاگ یک مرد یهودی کشته و دو پلیس دیگر زخمی شدند.

اوباما پیشتر در روز چهارشنبه در مقاله ای در ستون آزاد لس آنجلس تایمز نوشت که نبرد علیه افراط گرایی خشونت آمیز را نمی توان فقط با تکیه بر نیروی نظامی برد. او نوشت که گروه هایی مانند القاعده و داعش از خشمی سوءاستفاده می کنند که ناشی از بی عدالتی و فسادی است که باعث می شود مردم احساس کنند شانسی برای پیشرفت در زندگی ندارند" به گفته او "جهان باید پیشنهاد بهتری برای جوانان امروز داشته باشد" و افزود که "دولت هایی که مردم را از حقوق انسانی خود محروم می کنند زمینه را برای افراط گرایی فراهم می کنند."

اوباما هم در آن مقاله و هم در سخنرانی اش به قتل اخیر سه دانشجوی مسلمان در کارولینای شمالی هم اشاره کرد. او نوشت:‌ ما هنوز نمی دانیم که این سه فرد جوان که آمریکایی و مسلمان بودند چرا به شکلی فجیع در چپل هیل در کارولینای شمالی کشته شدند.اما می دانیم که بسیاری از مسلمانان آمریکا در سراسر کشور نگران و بیمناک هستند. اوباما از کنگره خواسته است یک مجوز رسمی برای اقدام نظامی علیه داعش در عراق و سوریه صادر کند. آمریکا و متحدانش از سال گذشته مشغول انجام عملیات هوایی علیه این گروه بوده اند. رشد افراط گرایی در لیبی و غرب آفریقا و پیوستن آمریکایی ها و اروپایی ها به داعش از دیگر نگرانی های آمریکا و متحدانش است.

بستن http://www.modarair.com/news/گفتگو/تروريسم.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496101     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: