نام شما:
ایمیل مقصد:

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی: فرهنگ ایران در جهت احترام به انسانیت به گونه‌ای است که همه ما در کنار هم زندگی می‌کنیم و برای پیشرفت کشورمان تلاش می‌کنیم.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی: فرهنگ ایران در جهت احترام به انسانیت به گونه‌ای است که همه ما در کنار هم زندگی می‌کنیم و برای پیشرفت کشورمان تلاش می‌کنیم.


گروه: گفتگو و تعامل تمدن ها و ادیان
تاریخ درج: 1395/10/24
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احترام به اقلیت‌ها در بدنه جامعه نهادینه شده است، گفت: اگر اقلیت‌های قومی، نژادی و دینی قابلیت تاثیرگذاری در کشور در ابعاد مختلف را دارند باید به فراخور توانایی و شایستگی‌شان از آنها استفاده کنیم.

اسفندیار اختیاری با حضور در غرفه ایسنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: اقوام، نژادها و ادیان مختلف در طول تاریخ همواره با در نظر گرفتن مشترکات در کنار هم زندگی کرده‌اند و احترام به اقلیت‌های مختلف قومی، دینی و نژادی در متن فرهنگ ملت ایران وجود دارد لذا مردم ما نمی‌پذیرند که کسی چه اشتباهی و چه عمدی به اقلیت‌ها توهین کنند.

وی افزود: در کشور ما تمامی ادیان با تعامل و در نهایت احترام در کنار هم زندگی می‌کنند این در حالی است که در کشورهای همجوار و با وجود همین ادیان گاهی مشکلات و اتفاقاتی بروز می‌کند که در بعد انسانیت نمی‌گنجد اما فرهنگ ایران در جهت احترام به انسانیت به گونه‌ای است که همه ما در کنار هم زندگی می‌کنیم و برای پیشرفت کشورمان تلاش می‌کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: طبیعتا هر چه احترام به انسانیت بیشتر باشد روند پیشرفت کشور نیز پرشتاب‌تر خواهد بود اما هر قدر بخواهیم به این احترام آسیب بزنیم مانع رشد و پیشرفت کشور شده‌ایم.

اختیاری با بیان اینکه احترام به اقلیت‌ها در بدنه جامعه نهادینه شده، خاطرنشان کرد: کسانی که در رده مدیریتی کشور قرار دارند باید با حساسیت ویژه‌ای به این موضوع توجه کنند و مراقب باشند در این دام نیفتند و موجبات تفرقه را فراهم نکنند.

وی در پایان یادآور شد: نباید موضوع اقلیت‌های دینی، قومی و نژادی را به این شکل نگاه کنیم که صرفا معاون یا دستیاری به این منظور در دولت یا در استانداری‌ها داشته باشیم بلکه اگر اقلیتی قابلیت تاثیرگذاری در کشور در ابعاد مختلف را دارد باید به فراخور توانایی و شایستگی‌اش از او استفاده کنیم نه اینکه به اقلیت‌ها صرفا در چارچوب اقلیتی نگاه کنیم

بستن http://www.modarair.com/news/گفتگو/ادیان.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498355     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: