نام شما:
ایمیل مقصد:

 ایت الله امجد در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان مطرح کرد: کسی می تواند امر به معروف و نهی از منکر کند که دو شرط

ایت الله امجد در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان مطرح کرد: کسی می تواند امر به معروف و نهی از منکر کند که دو شرط "عقل" و " اعتدال" را داشته باشد/ اگر عدالت را در جامعه رعایت کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود


گروه: گفتگو و تعامل تمدن ها و ادیان
تاریخ درج: 1395/4/8
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران  آیت الله محمود امجد در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مدرسه نوید صالحین گفت: جامعه ما امروز از دروغ، تهمت و بازیگری، تملق و شرک و ظلم پرشده است.نوع ما منافق پرور و  دون پرور و شرک پرور هستیم.ما همه شیعه ی شناسنامه ای هستیم.کو شیعه؟! مسلمانی کجاست؟!...آن ها که به نام، مسلمان نیستند ولی عمل به حق  می کنند ،  با اسلام و قرآن آشناتر از ما هستند.اسلام به یک کلمه نیست.
مسلمان دروغ نمی گوید.حقه بازی نمی کند.خیانت نمی کند.آزار نمی دهد.  امروز در جامعه ی ما خدا کجاست؟!!!دین با  بازیگری  نمی سازد.با حقایق نمی شود بازی کرد.باید  توبه کنیم.خدا کند امشب وقتی از این جا می رویم، هویت مان عوض شود. دگرگون شویم. 
آیت الله امجد با بیان این که امروز برخی مراسم های دعا و عبادت ما به مرکز تهمت و توهین  افتراء تبدیل شده است، تاکید کرد: با حق و حقیقت نمی شود بازی کرد، هر کسی با حق گلاویز شود شکست می خورد. خود پرستی کافیست...دعا کنید من هم به برکت شما توبه کنم.خدا کند ما را از خود پرستی توبه دهند...خداوندا! ما را با محبت شستشو بده تا عاقل شویم.عاقل، باقی را فدای فانی نمی کند....کسی خیال نکند از عهده ی نفس بر می آید، هیچ اعتمادی به هیچ کس نیست.ممکن است خدا ما را رها کند و همه ی جنایت های عالم را انجام دهیم.کسی خیال نکند کلید بهشت در دست اوست.
ایشان در ادامه  با اشاره  به بیان امیرالمومنین (  خصم ظالم و کمک مظلوم باشید  )اظهارداشت: با بنده و امثال بنده  دوستی کنید.اگر ظلم کردم،در مقابلم بایستید و جلوی ظلم را بگیرید و اگر مورد ظلم واقع شدم ، از مظلوم دفاع کنید.
وی ادامه داد: علی مظهر همه حقایق است و یادمان باشد علی گفتن هزینه دارد. یا علی یعنی پشت پا زدن به همه ی اعتباریات ....بگوییم یاعلی! و تا آخر باشیم...هر چه باداباد....
نخستین توصیه ی علی تقواست.تقوا یعنی "خدا داری"...بنده ی خدا باش...از گفتن حق نترسیم  حتی اگر علیه خودمان باشد.
آیت الله امجد همچنبن با بیان این که پیغمبر خدا می فرماید: در این شب ها مهمترین و بهترین دعا طلب عافیت است، گفت: طلب عافیت  یعنی از خدا پاکی از گناه بخواهیم.عافیت یعنی در هرحال که هستی و هر نعمتی که خدا به تو می دهد، آلوده نشوی. سعادت را از خداوند بخواهیم ، شهادت هم ذیل سعادت تعریف می شود.کسی گمان نکند با هر خصوصیتی ، کشته شود؛ شهید محسوب می شود.شهادت ، خیلی مراتب نیاز دارد.لذا؛ شهادت صرف خواستن معنی ندارد.
 امیرمومنان در وصیتشان به امام مجتبی تاکید بر «نظم» دارند  اگر می بینید کسانی مانند صاحب جواهر،علامه حلی و ... توانسته اند در زندگیشان توفیقات آنچنانی در راه علم و دین کسب کنند، به دلیل  داشتن نظم بوده است.
ولی در تدبیر و برنامه ریزی ، خاطرمان باشد که در هرحالتی ، اولویت با انجام وظیفه ی اخلاقی مان  است.یعنی العبد یدبر و الله یقدر.ما باید برنامه بچینیم ولی خدا به هم زد، راضی باشیم.
همین جا هم بگویم ما عاشق خود زیارت عاشورا و خود اربعین و....نیستیم، اینها همه برای اینست که با خدا آشنا شویم.جوانان دنبال ختم گرفتن هم نروید.یک ختم بیشتر نداریم:گناه نکنید...
آیت الله امجد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاکید امیر مومنان به امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: در موضوع امر به معروف و نهی از منکر مسئله این است که چه کسی باید آن کار را انجام دهد.؟
 کسی می تواند امر به معروف و نهی از منکر کند که دو شرط "عقل"  و " اعتدال"  را داشته باشد. نه این که با چوب و چماق  یا به قصد تشفی خاطر خودش  بخواهد دیگران را هدایت کند. امر به معروف یک نظارت همگانی است  که   اگر نباشد حقوق مردم ضایع می شود. وقتی قصد، تشفی خاطر باشد، طرف مقابل هم به لجاجت می افتد.ما کاری کرده ایم که مردم را جری کرده ایم.ما اگر برگردیم به اسلام  بسیاری از ناهنجاری ها درست خواهد شد.
ایشان با تاکید برارتباط بین عدالت و مسائل اجتماعی، اظهار کرد: اگر عدالت در جامعه رعایت شود بسیار از این مشکلات حل می شود. شما عدالت را رعایت کنید خواهید دید که  خلاف و ناهنجاری از بین می رود.

وی ادامه داد :اگر امروز جوانان و بچه های ما بی پناه مانده اند، به این دلیل است که ما خودمان با خدا و اسلام آشنا نیستیم. ما دروغ می گوییم و به فرزندمان می گوییم دروغ نگو! پیداست که جوان این تربیت را از ما قبول نمی کند. آنها وقتی این وضع را می بینند فکر می کنند دینداری یعنی دروغ و تهمت، همین است که آن را پس می زنند.خیال نکنید هر عمامه به سری ،علمای اسلام است! این عمامه را سر ما گذاشته اند که تقوا داشته باشیم.علمای اسلام کسانی بودند که نه نام خواستند و نه نان...و با هزار مشقت اسلام را به دست ما رسانده اند.

آیت الله امجد همچنین در بخش دیگری از سخنانش افزود: انسان باید از خدا بخواهد همیشه حق گو، حق خواه و حق جو باشد.انتقاد یک حق است.اگر منتقد صحیح می گوید باید عذر خواهی و تصحیح کرد و اگر نه، باید توضیح داد.
وی در پایان سخنرانی خود از همه خواست که در این شب عزیز برای رفع  مشکلات جامعه دعا کنند و خود برای  همه محبوسین از خداوند طلب خلاصی و آزادی نمود و  در عین حال تاکید کرد که دعا رفع مسوولیت نمی کند.ما همه مسوولیم.همه مقصریم.

بستن http://www.modarair.com/news/گفتگو/ایت-الله-امجد.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497733     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: