نام شما:
ایمیل مقصد:

پيام آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به همايش بيداري قرآني

پيام آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به همايش بيداري قرآني


گروه: گفتگو و تعامل تمدن ها و ادیان
تاریخ درج: 1391/11/10
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1

آفتاب: بسم الله الرحمن الرحيم :
قرآن اين مائده عظيم آسماني كه از ناحيه حق تعالي صادر و بر قلب نوراني پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) نقش بسته است، كتاب انسان‌ساز، انقلاب و دستورالعمل زندگي بشريت است. 

تعاليم قرآن كريم سرمشق ملت ما و مبناي رفتار امت اسلام است. تحرك، پويايي و سرزندگي نسل امروز امت اسلامي در سايه عنايت خداوند و در پناه قرآن كريم حاصل شده است. فراگيري عميق و تدبّر در وحي الهي از تكاليف اصلي نسل جوان، انديشمندان و شكر نعمت خالق متعال است. 

بي‌شك، هيچ سندي بهتر از قرآن براي همدلي و وحدت بين مسلمانان وجود ندارد و اين كتاب آسماني در حقيقت محور مشترك همه مسلمانان است. قرآن، عالي‌ترين مفاهيم سازنده اخلاقي را در خود دارد و به اساسي‌ترين نيازهاي اخلاقي بشريت پاسخ گفته است. 

برگزاري همايش بيداري قرآن در تاريخ معاصر كه سيري در انديشه و آثار جاودان علامه مجاهد و بزرگوار آيت‌الله دكترمحمد صادقي‌تهراني(ره) صاحب تفسير نفيس ‌الفرقان و شاگرد دردآشناي امام راحل است، ضمن ارتقاي سطح كيفي پژوهش در مفاهيم و علوم ژرف قرآني و سيره معصومين(عليهم‌السلام) موجب رويكرد خيل عظيم استعدادهاي درخشان پژوهشگران كشور شده كه گواه روشن انس و الفت انديشمندان اسلامي با يادگار جاويد نبي‌اكرم(ص) است. 

بي‌شك انديشه و آثار آيت‌الله دكترمحمد صادقي‌تهراني(ره) كه پيشينه بيش از نيم قرن مجاهدت در حوزه‌هاي علميه قم، تهران، نجف، مكه، مدينه، بيروت و سوريه را در كارنامه درخشان قرآني خود دارد درخور تقدير و تكريم شايسته و بايسته‌اي است كه بايد آن را قدر دانست و از آن تجليل كرد. 

قرآن كتاب مبارزه و جهاد با ظالمين و سلوك راه حق مسلمانان و راهنماي عمل ماست رويكرد فعال و مؤثر به قرآن در جهان و تعمق در مفاهيم الهي آن براي ساختن و پرداختن يك جامعه سالم، مبناي مناسبات صحيح انساني در جهان و ايجاد تحولات بنيادين بر مبناي عدالت در نوع زندگاني بشر كمك شاياني خواهد كرد. 

برگزاري همايش بيداري قرآني در تاريخ معاصر را كه به همّت و ميزباني جامعه‌العلوم‌القرآن در ايام خجسته ميلاد مسعود حضرت خاتم‌الانبياء و حضرت امام صادق(ع) كه توسعه و تعميق مكتب اهل بيت(عليهم‌السلام) مرهون تلاش‌هاي علمي آن امام عظيم‌الشأن است، به دست‌اندركاران و شما فرهيختگان حاضر در اين همايش تبريك مي‌گويم و از خداوند متعال پيروزي و توفيق شما عزيزان را در عمل به قرآن و عظمت و عزت به مسلمين را در سايه قرآن كريم مسألت مي‌نمايم. 

اكبر هاشمي رفسنجاني 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام

بستن http://www.modarair.com/news/گفتگو/هاشمي-رفسنجاني.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496065     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: