نام شما:
ایمیل مقصد:

نوروز که هرساله توسط ميليون‌ها انسان در سرتاسر دنيا جشن گرفته مي‌شود پيام آور احترام، درک متقابل و صلح براي همه مردان و زنان است.

نوروز که هرساله توسط ميليون‌ها انسان در سرتاسر دنيا جشن گرفته مي‌شود پيام آور احترام، درک متقابل و صلح براي همه مردان و زنان است.


گروه: گفتگو و تعامل تمدن ها و ادیان
تاریخ درج: 1392/12/28
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

نويسنده : ايرينا بوکوا*مديرکل يونسکو/

نوروز که هرساله توسط ميليون‌ها انسان از غرب آسيا تا مرکز و جنوب آن، بالکان و ديگر مناطق دنيا جشن گرفته مي‌شود پيام آور احترام، درک متقابل و صلح براي همه مردان و زنان است.
نوروز که در سال 2009 در «فهرست نمونه ميراث فرهنگي ناملموس بشريت» ثبت شده، لحظه بزرگداشت سنت‌هايي است که همچنان پابرجا هستند و به واقعيت معنا مي‌بخشند و با ساختن پل‌هايي جديد از گفتگو و با بهره گيري از تنوع فرهنگي بشري واقعيت را به گونه‌اي شکل مي‌دهد که به نفع همه انسان‌ها باشد.
نوروز به ما يادآوري مي‌کند که فرهنگ و ميراث به عنوان اهرمي قدرتمند براي توانمندسازي و نيروي محرکه توسعه پايدار بوده که سرچشمه دانش و خلاقيت نيز مي‌گردد. در دوراني که همه جوامع به دنبال منابع جديد پويايي هستند، ميراث فرهنگي منابع منحصر به فردي را براي دستيابي به راه حل‌هاي هدفمند و فراگير جهت رودررويي با چالش‌هاي جديد و قديمي معرفي مي‌کند. اين است پيام يونسکو در شرايطي که کشورها براي رسيدن به آرمان‌هاي توسعه هزاره تا سال 2015 شتابان تلاش مي‌کنند و جامعه بين‌الملل در حال شکل دادن به دستورکار جهاني جديدي براي توسعه پايدار است.
نوروز به عنوان سنتي کهن که دربرگيرنده عناصر فرهنگي و طبيعي قدرتمندي است، هنگامه شادماني با خانواده، دوستان و اجتماع است. نوروز همچنين جشن آشتي با آغازي نو و هماهنگي با طبيعت است. اين پيامي است که در زمانه ما وقتي که جوامع بسياري با تغييرات پيچيده و سياره ما با فشارهاي زيادي روبرواست، در سرتاسر جهان طنين انداز مي‌شود. در اين نوروز، بياييد با هم در سايه روحيه دوستي ،احترام و درک متقابل گام برداريم. اين بعنوان قدرتمندترين پايه اي است براي پرداختن به چالش‌هاي جهاني و برانگيختن همبستگي و درک متقابل ميان همه انسان‌ها.

مديرکل يونسکو

 

بستن http://www.modarair.com/news/گفتگو/1392-12-28-11-41-35.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498330     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: