نام شما:
ایمیل مقصد:

کاروان سرزمین برادری در پایان این سفر، که نشان دهنده وحدت میان شیعه و سنی است، به اقامه نماز جمعه در کنار مردم و روحانیون اهل سنت خواف پرداختند.

کاروان سرزمین برادری در پایان این سفر، که نشان دهنده وحدت میان شیعه و سنی است، به اقامه نماز جمعه در کنار مردم و روحانیون اهل سنت خواف پرداختند.


گروه: گفتگو و تعامل تمدن ها و ادیان
تاریخ درج: 1395/12/21
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 4

کاروان سرزمین برادری امروز 20 اسفندماه، متشکل از روحانیون، اساتید دانشگاه، نخبگان و فرهیختگان اهل تشیع مشهد مقدس به همراه فرزندان شهیدان شوشتری و بابانظر به شهرستان خواف سفر کردند.
این کاروان در حوزه علمیه احناف خواف با روحانیون و معتمدین اهل سنت شهرستان خواف دیدار کردند.
کاروان سرزمین برادری در پایان این سفر، که نشان دهنده وحدت میان شیعه و سنی است، به اقامه نماز جمعه در کنار مردم و روحانیون اهل سنت خواف پرداختند. شهرستان خواف امروز میزبان کاروان سرزمین برادری از مجمع حبل‌الله مشهد بود.

این کاروان که متشکل از جمعی از نخبگان علمی فرهنگی مشهد شامل فرزندان شاهد، جانبازان، اساتید دانشگاه، شاعر، نویسنده، قاری قرآن و هنرمندان اهل تشیع بودند در سفری به خواف پیام آور وحدت شدند.

علیرضا کمیلی، مدیر این کاروان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان در این خصوص اظهار کرد: در این کاروان مبحث عملی و بدون تکلف وحدت دنبال و برای رسیدن به امت واحده و تمدن اسلامی تلاش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز برادران شیعه و سنی در کنار هم نشستند و به بصورت عینی و واقعی با گوشه‌ای از مشترکات هم بیشتر آشنا شدند و بر خلاف موارد گذشته که از طریق شنیده‌ها یا رسانه‌ها نسبت به هم ذهینیت پیدا می‌کردند، امروز این ذهنیت برایشان به عینیت تبدیل شد و تعامل، خضوع و مهمان نوازی علمای اهل سنت را لمس کردند.

به گزارش ایسنا، در این کاروان فرج الله شوشتری  و مرتضی نظر نژاد فرزندان شهیدان نورعلی شوشتری و محمدحسن نظر ن‍ژاد نیز حضور داشتند.

اعضای این کاروان پس از برپایی نماز جمعه مشترک با برادران دینی اهل سنت خود در مصلای شهر خواف به دیدار علما و اساتید حوزوی اهل سنت در حوزه علمیه احناف خواف رفتند.

کاروان سرزمین برادری سپس با جمعی از خانواده شهدا و فرهیختگان فرهنگی دیدارهای جداگانه‌ای داشتند.

آنان همچنین با تعدادی از فرهیختگان علمی فرهنگی عصر امروز در مسجدفاطمه زهرا(س) در شهر خواف نشست مشترکی برگزار کردند و پیرامون مسائل وحدت آفرین به تبادل نظر پرداختند.

شهرستان خواف با 140 هزار نفر جمعیت از حیث مذهبی شهرستان تلفیقی محسوب می‌شود و در 270 کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد

بستن http://www.modarair.com/news/گفتگو/شیعه-و-سنی.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498293     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: