نام شما:
ایمیل مقصد:

 يكي از اهداف حضور من در بُعد سياست خارجي، كم كردن كينه‌هاي مذهبي و تقويت وحدت بين شيعه و سني در جهان اسلام بود

يكي از اهداف حضور من در بُعد سياست خارجي، كم كردن كينه‌هاي مذهبي و تقويت وحدت بين شيعه و سني در جهان اسلام بود


گروه: گفتگو و تعامل تمدن ها و ادیان
تاریخ درج: 1392/3/9
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1

گروه سياسي: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني امروز در ديدار اعضاي شوراي مركزي معاونت تبليغات ستاد انتخاباتي خود، با اشاره به آيه «فبشّر عباد الذين يستمعون القول و يتبعون احسنه» گفت: با استناد به اقوال مفسران «عبادي» بندگان خاص خدا هستند كه همه حرف‌ها را مي‌شنوند و از بهترين‌ها پيروي مي‌كنند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، در تشريح روند حضور خود در همه انتخابات نظام اسلامي، گفت: در هيچ مقطعي مثل اين دوره از سوي اقشار مختلف مردم تحت فشار نبودم كه وارد عرصه شوم. لازم مي‌دانم از مردم بزرگوار در سراسر كشور و همه بزرگان علمي و ديني، علما و شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي به ويژه بيت معزز امام راحل(ره) كه طي اين مدت مرا از طريق نامه، پيغام، بيانيه و تلفن مورد لطف و محبت خود قرار دادند، خاضعانه تشكر كنم. طبع اسلام و منطق قرآن، تبادل آرا و انتخاب احسن است و من هم در اين مقطع وقتي پيام‌هاي مراجع، علما و سخنان گروه‌ها و اصناف مختلف جامعه از زنان و مردان، كارگران و كشاورزان، دانشگاهيان و حوزويان و به خصوص شوق و اشتياق جوانان را ديدم و شنيدم، با علم به موانع آشكار و پنهان پيش رو و آگاهي از مشكلات كشور در ابعاد داخلي و خارجي، نمي‌خواستم بين مردم، وجدان خودم و بارگاه الهي شرمنده شوم و خدا را شكر كه به وظيفه‌ام عمل كردم.

عضو مجلس خبرگان رهبري، در بخش ديگري از سخنان خويش با اشاره به مشكلات و معضلاتي كه طي سالهاي اخير براي كشور و مردم ايجاد شد، گفت: بيداري عمومي و هوشياري مردمي كه طي سالهاي اخير و در مواجهه با شعارهاي بدون پشتوانه ايجاد شد، يكي از بهترين سرمايه‌هاي نظام اسلامي براي ضرورت حاكميت عقل و تدبير در امور اجرايي است. ايشان رياكاري‌ها و تمسّك به خرافات و سوءاستفاده از احساسات پاك مردم در مسائل ديني و فرهنگ انتظار را از شيوه‌هاي نخ‌نما شده و سياسي‌كاري دانست و گفت: مردم در طول تاريخ ثابت كرده‌اند كه تلفيق تمدن ايراني و فرهنگ اسلامي، نمي‌گذارد دروغ و تهمت، حاكميت پايدار داشته باشند، وقتي موج‌سازي‌ها فرو نشست و حباب‌ها از بين رفتند، دريا به ذات خويش كه رجوع به قطرات آب است، برمي‌گردد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، با اشاره به افراط‌كاري‌هاي خوارج در زمان حضرت علي(ع) كه منجر به شهادت ايشان در محراب مسجد كوفه و هنگام نماز شد، گفت: تحجر وقتي سبك و سياقي در تفكرات شد، در طول تاريخ تداوم يافت و در انقلاب اسلامي هم با اينكه شخصيتي چون امام(ره) آن را رهبري مي‌كرد، بقاياي اين تفكر زماني در كمون و الان در سطح جامعه هستند و كارهاي خود را برخي آگاهانه و گروهي ديگر ناآگاهانه، قربه‌الي‌الله انجام مي‌دهند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش پاياني سخنان خويش با تشكر از زحماتي كه افراد و اشخاص بي‌شماري براي تهيه مقدمات برگزاري ستاد و خلق حماسه سياسي كشيده‌اند، گفت: يكي از اهداف حضور من در بُعد سياست خارجي، كم كردن كينه‌هاي مذهبي و تقويت وحدت بين شيعه و سني در جهان اسلام بود كه همين هدف، اجر ما و شما را در دنيا و آخرت خواهد داد

بستن http://www.modarair.com/news/گفتگو/وحدت-بين-شيعه-و-سني.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496072     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: