نام شما:
ایمیل مقصد:

پاسخ فاضل میبدی به رحيميان و آقاتهراني

پاسخ فاضل میبدی به رحيميان و آقاتهراني


گروه: گفتگو و تعامل تمدن ها و ادیان
تاریخ درج: 1393/10/11
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

گروه سیاسی: محمدتقی فاضل میبدی ادبیات و صحبت‌های نومحافظه کاران در نشست‌ها و مصاحبه های 9 دی را ناشی از پیگیری های اخیر برای رفع حصر می‌داند و تاکید می‌کند: قطعا صحبت هایی که انجام می‌شود تاثیر می‌گذارد. رفع حصر چند بار هم تا مرز حل شدن رفته اما متاسفانه سودجویان و کسانی که منافعشان در این است که بحران در کشور ادامه داشته باشد، چه در مجلس چه جاهای دیگر اجازه نداده اند. اینها منافع جناحی خود را می‌بینند. نومحافظه کاران اصولگرا در جلسات مختلف با ادبیاتی تندتر از همیشه به گروه های اصلاح طلب و محصوران تاختند. از صدورحکم اعدام گرفته تا برانداز خواندن اصلاح طلبان.

به گزارش آفتاب، محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد جمکران در همایش پتک جمهوریت بر سر اشرافیت گفت: بنده پس از ماجرای ۱۶ آذر در دانشگاه تهران سخنرانی داشتم و آیه‌ای را برای مردم قرائت کردم که قبل از ترجمه آن، مردم حکم خود را مبنی بر اعدام سران فتنه صادر کردند. او می‌افزاید: "مدعیان خط امام” که ضد خط امام عمل می‌کنند و می‌خواهند براندازی کنند، باید به سخت ترین شکل ممکن کشته شوند!

محمدتقی فاضل میبدی درباره این نوع ادبیات به آفتاب می‌گوید: من معتقدم کسانی که با این نوع ادبیات در عرصه سیاست صحبت می‌کنند نه اسلام و نه فرهنگ ایرانی را درست نشناخته اند. زیرا نه در فرهنگ اسلام و نه فرهنگ ایرانی به این اندازه خشونت وجود ندارد. ادبیاتی که مدام به دنبال قتل، غارت و اعدام است، ریشه در تاریخ بنی امیه و بنی عباس دارد. معمولا رقبای خود را به چوبه دار و تیغه اعدام می‌سپردند.

او ادامه می‌دهد: حالا کسانی هم که منافع آنها در خطر است همانند سیاست های گذشته عباسیان، دائم به دنبال بحران می‌گردند که در مملکت با قتل و غارت اهداف خود را جلو ببرند. وگرنه ما در تاریخ اسلام، از صیغه پیامبر هیچ گاه چنین ادبیات و برخوردهایی را نسبت به مخالفان نداشته ایم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب عنوان می‌کند: به نظر من کسانی که جریان 9 دی را به این شکل دنبال می‌کنند؛ افرادی هستند که در انتخابات اخیر شکست خورده اند. با همه برنامه هایی که داشتند، تنها 4 میلیون رای در برابر هجده میلیون رای به دست آورند. زخم خورده و در حال بازسازی خود هستند. اما نمی دانند که مردم ایران با اینگونه بازسازی ها موافق نیستند و هیچ وقت اینها را تحمل نمی کنند. قطعا اینها در انتخابات آینده هم بازنده خواهند بود.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم مطرح می‌کند: اخلاق اسلامی و دینی با این ادبیات همخوانی ندارد. معتقدم اینکه یک معمم چنین صحبت هایی را انجام دهد، از جایی حمایت می‌شود اما اینکه آنجا کجاست بحث دیگری است. این استاد دانشگاه مطرح می‌کند: من بر این باورم این گروه هایی که به این شکل با خشونت به جلو می‌آیند تا آبروی ایران و اسلام را بریزند، بدون وابستگی به خارج نمی توانند. حالا آن خارج کجاست، کیست؟ باید گشت و پیدا کرد. چون این افراد خیلی هدایت شده کار می‌کنند.

فاضل میبدی می‌گوید: صداوسیما هم متاسفانه امسال به گونه ای خشن در این مسئله وارد شد که سابقه نداشت. این برخوردها اگر در زمان امام (ره) بود ایشان تحمل نمی کردند. به هر حال عکس العمل ها نسبت به افرادی مانند آقایان موسوی، کروبی، خاتمی و هاشمی مناسب نیست. ما نمی گوییم خطا نکرده اند، از هر فردی خطا سر می‌زند. همان گونه که محصوران بارها خود اعلام کرده اند که آماده محاکمه هستند.

او ادامه می‌دهد: اما جریانی که دادگاه و قانون را نمی شناسد و همیشه با ادبیات خشن قصد خارج کردن رقیب خود از میدان یا سپردن به چوبه دار را دارد؛ مشخص است که از جایی هدایت می‌شود. وگرنه کشوری که قانون اساسی، قوانین جزایی، قوانین مدنی، قاضی و قوه قضاییه دارد چگونه افرادی می‌آیند و به این شکل اظهارنظر می‌کنند؟ مشخص است که از جایی آب می‌خورد.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم توضیح می‌دهد: قوه قضاییه باید با این افراد برخورد کند. در جریان دولت های نهم و دهم این همه افراد پول مردم را اختلاس کردند، بردند و خوردند؛ چرا یکی از این آقایان بلند نشد و انتقاد نکرد؟ ساکت نشستند و حتی تایید می‌کردند. دلیل این موضوع این بود که منافع این آقایان هم تامین بود. شوخی نیست میلیاردها پول مملکت معلوم نیست که به کجا رفته و چند روزی یک بار گوشه ای از آن کشف می‌شود، کسی هم دادش بلند نیست. اما در یک مورد خاص همه داد بر می‌آورند، که چوبه دار را بلند و اعدام کنیم.

او می‌افزاید: من تاکید می‌کنم که این حضرات نه اسلام و نه فرهنگ ایرانی را نشناخته اند. کشور ما قانون دارد اگر کسی مجرم است دادگاه داریم و اگر نیست، حق متهم کردن او را ندارند. در راستای نشست هایی که اصولگرایان به مناسبت 9 دی برگزار کردند، مرتضی آقا تهرانی دبیرکل جبهه پایداری در گفت و گویی با خبرگزاری فارس درباره فشارها برای رفع حصر عنوان کرده: حامیان میرحسین موسوی و مهدی کروبی باید تعهد کتبی بدهند در صورت صدور حکم اعدام آن‌ها از سوی دادگاه٬ کشور را به هم نریزند. او افزوده: این افراد باید «تعهد کتبی» و «نوشته» بدهند که کشور را به هم نمی‌ریزند چراکه آن‌ها آداب «جرزنی» را از اول بلد هستند.

فاضل میبدی در واکنش به این صحبت ها و اینکه قبلا از تمایل مردم برای محاکمه و اعدام محصوران حرف می‌زدند و حالا از آشوب می‌ترسند، مطرح می‌کند: این افراد 4 میلیون رای داشتند و هجده میلیون نفر به آنها نه گفتند، چند میلیون هم در انتخابات شرکت نکردند که آنها هم در واقع به همین آقایان نه گفتند. کدام مردم؟ اگر راست می‌گویند رفراندوم بگذارند، تبلیغات هم یک سویه نباشد و صداوسیما هم بی طرف برخورد کند، آن گاه تکلیف روشن می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به خبرنگار آفتاب مبنی بر اینکه آیا این عکس العمل ها و استفاده از این نوع ادبیات به دلیل تلاش هایی است که در این چند وقت برای رفع حصر صورت گرفته؟ می‌گوید: قطعا به این شکل است. صحبت هایی که انجام می‌شود تاثیر می‌گذارد. صحبت های افرادی مانند آقای مطهری و افرادی که خدا را می‌شناسند، از خدا می‌ترسند، برای مملکت و حکومت و جمهوری اسلامی احترام قائل هستند و تلاش می‌کنند تا این مشکل حل شود. چند بار هم تا مرز حل شدن رفتند اما متاسفانه سودجویان و کسانی که منافعشان در این است که بحران در کشور ادامه داشته باشد، یا در مجلس یا جاهای دیگر اجازه نداده اند. اینها منافع جناحی خود را می‌بینند.

بستن http://www.modarair.com/news/گفتگو/1393-10-11-09-44-40.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497435     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: