نام شما:
ایمیل مقصد:

قرائتی: هم آسمان و هم زمین را از دست داده‌ایم/ از دین، خنده را رها کرده و به گریه چسبیده‌ایم

قرائتی: هم آسمان و هم زمین را از دست داده‌ایم/ از دین، خنده را رها کرده و به گریه چسبیده‌ایم


گروه: گفتگو و تعامل تمدن ها و ادیان
تاریخ درج: 1392/12/24
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1

گروه جامعه: رئیس ستاد اقامه نماز با بيان اينكه اگر بتوانیم یک سایت خنده راه‌اندازی کنیم میلیون‌ها جوانی که حال ما آخوندها را ندارند آنگاه شیفته ما خواهند شد، گفت: «ما باید دین را از آسمان به زمین بیاوریم. غربی‌ها از پایین و از حشره‌شناسی و گیاه‌شناسی آغاز و به آسمان رسیدند اما ما گفتیم که این‌ها علم نیست و به سوی ملکوت و جبروت رفتیم که هم آسمان را از دست دادیم و هم از پایین بازماندیم.»به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محسن قرائتی در یازدهمین همایش تجلیل از بانوان قرآن پژوه، سخنان خود را به تفسیر آیه 35 سوره نسا که در مورد رسیدگی به اختلافات زناشویی است اختصاص داد و گفت: در این آیه گفته شده که اگر نگران اختلاف میان زن و شوهر هستید نباید بیکار نشسته بلکه برای اصلاح و ایجاد محبت میان آنها قیام کرده و کار را پیگیری کنید. رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه طبق این آیه یک نفر از طرف اقوام زن و یک نفر از اقوام مرد باید حکم برای بررسی موضوع شوند، اظهار کرد: جامعه در قبال حفظ خانواده مسئولیت دارد، لذا پیش از آنکه اختلاف میان زن و شوهر جدی شود باید به مسئله ورود و آن را مدیریت کرد و اجازه نداد که مرد به اقوام خود و زن نیز به اقوام خود مسائل را بازگو کند تا فتنه بزرگی ایجاد شود و نتوان آن را مدیریت کرد.

این استاد درس هایی از قرآن با اشاره به دعوت مسئولان دانشگاه تهران از وی برای تدریس در دانشگاه گفت: دینی که برای پول یا ترم درسی باشد به درد نمی خورد از این رو به مسئولان دانشگاه گفتم دوست ندارم دانشجویان فقط برای نمره و ترم دنبال مسائل دینی باشند به همین دلیل فقط برای اقامه نماز در این دانشگاه حاضر مي‌شوم و هر روز آیه ای را برای دانشجویان تفسیر خواهم کرد.

وی دلیل محجور بودن مردم از قرآن را اصطلاح مالی کردن آن دانست و افزود: چند روز پیش مکانی بودم که پر از پایان نامه‌هاي قرانی و دینی بود. آیا کسی از این‌ها استفاده هم مي‌کند؟ متاسفانه حرف هایی که در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها زده مي‌شوند واجب و مستحب نیست. ما باید دین را از آسمان به زمین بیاوریم. غربی‌ها از پایین و از حشره شناسی و گیاه شناسی آغاز و به آسمان رسیدند اما ما گفتیم که این‌ها علم نیست و به سوی ملکوت و جبروت رفتیم که هم آسمان را از دست دادیم و هم از پایین بازماندیم.

قرائتی خطاب به بانوان پژوهشگر و مربیان قرآنی تاکید کرد: چادر سیاه برای اینکه کمتر جلب توجه کند برای خیابان خوب است اما برای تدریس حتما رنگ‌هاي روشن بپوشید تا با این کار مخاطب بهتر بتواند مطالب را درک کند. مشکل ما این است که تنها دین را در آسمان دنبال مي‌کنیم. وی با بیان اینکه از دین خنده را رها کرده و به گریه چسبیده ایم، ادامه داد: اگر بتوانیم یک سایت خنده راه‌اندازی کنیم میلیون‌ها جوانی که حال ما آخوندها را ندارند آنگاه شیفته ما خواهند شد.

رییس ستاد اقامه نماز با انتقاد از افرادی که به ظواهر دینی توجه و از باطن آن بازمانده اند، تصریح کرد: برخی آیت الکرسی را یک نفس مي‌خوانند. آیا این کمال است؟ یک لات هم با یک نفس آدم مي‌کشد. برخی مي‌پرسند نماز در قطب شمال چگونه است. آیا پدر و مادر شما آنجا رفته‌اند که چنین سوالی برایتان پیش آمده است. دیگری موضوع پژوهش خود را داشتن یا نداشتن همسر و فرزند امام زمان (عج) انتخاب کرده است. قرائتی با تاکید براینکه نباید گول کلمه پژوهش، حوزه و دانشگاه را بخوریم، اظهار کرد: علم غیر از اصطلاح است اما ما آن را اصطلاح مالی کرده و فکر مي‌کنیم فردی علمی هستیم. علمی که به ما نور ندهد و ما را به بندگی خدا نزدیک نکند به درد نمی‌خورد.

بستن http://www.modarair.com/news/گفتگو/آسمان.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496080     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: