نام شما:
ایمیل مقصد:

یونسی: نباید کسی به دلیل اعتقاد به یک دین و مذهب احساس محرومیت کند / باید همه دنیا را به صلح و آشتی دعوت کنیم

یونسی: نباید کسی به دلیل اعتقاد به یک دین و مذهب احساس محرومیت کند / باید همه دنیا را به صلح و آشتی دعوت کنیم


گروه: گفتگو و تعامل تمدن ها و ادیان
تاریخ درج: 1392/11/25
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 2

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت ها و اقوام با تاکید بر اینکه زیبایی فرهنگ دینی ایران در تنوع نهفته است، گفت: احساس تبعیض باید از جامعه ما رخت بر بندد و هیچ کس به دلیل اعتقاد به دین و مذهبی، احساس محرومیت نکند.

آفتاب: حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی شامگاه چهارشنبه در گردهمایی پیروان ادیان توحیدی به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در هتل انقلاب تهران افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسوول اصلی صیانت از فرهنگ ایرانی - اسلامی و اسلامی – ایرانی است و حفاظت و نگهبانی از ارزش های آسمانی دینی ما از مسئولیت های این وزارتخانه است.
 
یونسی تصریح کرد: این صیانت، صیانت از فرهنگ ایرانی است که فرهنگی جامع و برخوردار از تنوع گوناگونی است و زیبایی فرهنگ دینی ایران در همین تنوع نهفته است.
 
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت ها و اقوام اضافه کرد: تنوع فرهنگی در ایران، فرصت های بسیار گرانسنگی را در اختیار ملت ایران قرار داده که این تنوع نه تنها تهدید و آسیب نیست، بلکه فرصتی است که در اختیار ما قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد در وظیفه ذاتی خود از اسناد تاریخی حفاظت می کند، گفت: ارزش های همین تنوع فرهنگی و همین ادیان آسمانی است که هر کدام بخشی از ارزش های دینی، ملی و تاریخ کهن ما را نمایندگی و حفاظت می کند.
 
*همه زرتشتیان، چه هندو و چه غیر هندو ایرانی هستند
 
وی با تاکید بر اینکه زرتشت، قدیمی ترین دین آسمانی بر اساس بسیاری از اسناد تاریخی ما است، گفت: زرتشتیان ارزش های خود را در همین موزه ها، بناها و آثار به جا مانده می دانند و در ملاقات هایی که با بزرگان زرتشتی داشته ام به من اعلام کرده اند که روی ارزش ها و میراث فرهنگی بسیار حساسند؛ یعنی آنها بدون اینکه مواجب و حقوقی دریافت کنند و مسئولیتی از این بابت داشته باشند، خود را مسئول می دانند.
 
یونسی تصریح کرد: همه زرتشتیان چه هندو و چه غیر هندو ایرانی هستند و متاسفانه در گذشته قصوری صورت گرفته و انقطاع زبانی و فرهنگی رخ داده است، چنانچه تا یک قرن پیش زرتشتیان مقیم هند به زبان فارسی سخن می گفتند.
 
وی با بیان اینکه قدیمی ترین کلیسا در ایران بنا نهاده شده است، گفت: مسیحیان ایرانی پیش از رومی ها مسیحی شدند و مذهب مندائیان پیش از ظهور حضرت مسیح در ایران متولد شده است.
 
*ایران مهد و گهواره خداپرستی بوده است
 
یونسی تصریح کرد: ایران مهد و گهواره دینداری و خداپرستی بوده است. جوهر دین در پرستش خداوند و اخلاق است و این هر دو، در همه ایرانیان در اوج خود نمود دارد.
 
وی افزود: در ایران، هیچ گاه، سابقه دین ستیزی، دین کشی، قوم کشی و امحای یک قوم و دین وجود نداشته است و اگر مسلمانان، مسلمان شدند، هرگز به زور شمشیر نبود چرا که قرآن با تحمیل دین و عقیده به شدت مخالف است.
 
وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ پرافتخار ایرانی را به بهترین وجه به نمایش بگذاریم، گفت: بهترین وسیله برای خنثی کردن اقدامات دشمنان همین به نمایش گذاشتن فرهنگ پرافتخار دینی است.
 
یونسی در ادامه سخنان خود خطاب به نمایندگان و بزرگان اقلیت های مذهبی گفت: حضور شما بهترین گواه است که فرهنگ ایرانی، فرهنگ همزیستی است.
 
*باید همه دنیا را به صلح و آشتی دعوت کنیم
 
مشاور رئیس جمهوری در امور اقلیت ها و اقوام تصریح کرد: دولت نیز از هویت این فرهنگ ایرانی حمایت خواهد کرد و چنان عمل می کند که در خدمت همه مردم ایران باشد و از حقوق آحاد ملت بدون هیچ تبعیضی دفاع کند.
 
وی افزود: احساس تبعیض باید از جامعه ما رخت بر بندد و هیچ کس به دلیل اعتقاد به دین و مذهبی، احساس محرومیت نکند.
 
وی با اشاره به اینکه برای استفاده از فرصت های فرهنگی، اقتصادی و هرگونه فرصت دیگر، موانع فرهنگی و قانونی وجود دارد، گفت: این موانع نسبت به گذشته کم شده و برای رسیدن به یک جامعه ایده آل باید تلاش کنیم و همه شما در این زمینه باید گام بردارید.
 
به گزارش ایرنا، یونسی تصریح کرد: ما باید همه دنیا را به صلح و آشتی دعوت کنیم و ثابت کنیم که می توان به دین های مختلف متعهد بود و در کنار هم برادرانه زندگی کرد.
بستن http://www.modarair.com/news/گفتگو/صلح-و-آشتی.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497435     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: