نام شما:
ایمیل مقصد:

سید مصطفی محقق داماد در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام در یزد: ریشه اتفاقات و جنایت‌ها در کج اندیشی های دینی و برداشت‌های غلط از ظواهر دین است و جای انکار نیست.

سید مصطفی محقق داماد در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام در یزد: ریشه اتفاقات و جنایت‌ها در کج اندیشی های دینی و برداشت‌های غلط از ظواهر دین است و جای انکار نیست.


گروه: گفتگو و تعامل تمدن ها و ادیان
تاریخ درج: 1395/3/6
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

چکیده :این پژوهشگر دینی گفت: اکنون اگر گوش دل به جهان اسلام بسپارید، صدای ناله بچه‌هایی را می‌شنوید که سر بریده می‌شوند و صدای ضجه مردانی را می‌شنوید که در آتش و اسید می‌سوزند و متاسفانه این کارها به نام خدا و برای رفتن به بهشت از سوی عده ای جاهل و نادان انجام می شود....

استاد سرشناس حوزه و دانشگاه گفت: ریشه اتفاقات و جنایت‌ها در کج اندیشی های دینی و برداشت‌های غلط از ظواهر دین است و جای انکار نیست.

به گزارش ایرنا، آیت ا… سید مصطفی محقق داماد در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام در یزد گفت: جای انکار ندارد که بسیاری از روایات ما چه شیعه و چه سنی را اگر کسی درست نفهمد، نتیجه ای جز جنایت نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: قرآن دو روش را برای جلوگیری از کج اندیشی دینی و جهالت به نام خدا ارائه کرده که یکی تدبر در آیات و روایات و دیگری استنباط درک احادیث است.

این پژوهشگر دینی گفت: اکنون اگر گوش دل به جهان اسلام بسپارید، صدای ناله بچه‌هایی را می‌شنوید که سر بریده می‌شوند و صدای ضجه مردانی را می‌شنوید که در آتش و اسید می‌سوزند و متاسفانه این کارها به نام خدا و برای رفتن به بهشت از سوی عده ای جاهل و نادان انجام می شود.

وی تصریح کرد: وجود دست اجنبی و جنایتکار اسرائیل در این جنایات حتمی بوده و جای تردید ندارد اما باید ریشه های کج اندیشی و برداشته های غلط آنهایی را بررسی کنیم که بازیچه این کشورها می شوند.

آیت ا… محقق داماد افزود: عده ای با کج اندیشی و برداشت های غلط از تعالیم اسلامی به خود بمب بسته و خود و دیگران را می کشند، اینها به دلیلی برداشت های نادرست از آیات قرآنی دچار انحراف شده اند.

وی با اشاره به راه حل و روش قران برای جلوگیری از کج اندیشی دینی این افراد گفت: امان از جاهلتی که همراه با تقدس و به نام خدا باشد و به خاطر مقابله با همین موضوع قرآن هم مسلمانان به ویژه علمای دینی را به فهم عقلانی، ژرف نگری و تدبر در قرآن توصیه می کند تا به جای توجه به ظاهر قرآن در آن تدبر کنند.

محقق داماد گفت: در این کتاب الهی از افرادی که از وقت خود به خوبی استفاده نمی کنند بعنوان خسارت دیده شده یاد شده و افرادی را که به نام دین، خود و دیگران را شکنجه می دهند و می کشند بعنوان قوم اخسرین یا خسارت دیده بیشتر یاد می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: از سوی دیکر قرآن، مربیان این جاهلان بدبخت را طاغوت نامیده یعنی همان علمای دینی که به نام دین عده ای را احمق و نادان کرده و دیگران را شست شوی مغزی می دهند.

وی تصریح کرد: در کنار این مباحث قران تاکید کرده نباید هر خبری را پذیرفته و پخش کرد و افرادی که اینگونه عمل می کنند مسلمانان بی شعور و کم شعور هستند.

این استاد برجسته دانشگاه تاکید کرد: باید اخبار نزد اهل آن استنباط شده و زیر ذره بین عقل قرار گیرد، نباید هر حدیثی را پذیرفت و پخش کرد.

وی سپس به زبان انگلیسی درباره خصوصیات شهر یزد گفت: زندگی در شهر یزد الگویی برای کشورهای اسلامی است و اگر این موضوع در صدا و سیما به خوبی بیان شده بود مشکلات امروز را در دنیا نداشتیم.

هفتمین کنفرانس بین المللی اندیشکده های جهان اسلام (مجمع جهانی اسلام) صبح روز سه شنبه در هتل صفاییه یزد آغاز بکار کرد. حدود یکصد مهمان از ۳۵ کشور جهان در این کنفرانس دو روزه که با عنوان ارتباطات استراتژیک؛ ارزش‌ها، نهادها و شخصیتهای مرجع از سوی دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه در یزد برگزار می شود، حضور دارند.

بستن http://www.modarair.com/news/گفتگو/استاد-سرشناس.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498302     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: