نام شما:
ایمیل مقصد:

 اوحدی در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد: جزییات سفر زائران به حج تمتع 94/ امسال 60 درصد پروازها مستقیم به مدینه می‌رود

اوحدی در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد: جزییات سفر زائران به حج تمتع 94/ امسال 60 درصد پروازها مستقیم به مدینه می‌رود


گروه: گفتگو و تعامل تمدن ها و ادیان
تاریخ درج: 1394/4/15
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اولین پرواز حج تمتع اول ذی‌القعده (اول شهریور) انجام می‌شود، گفت: اولین پرواز از فرودگاه حضرت امام به مدینه در این تاریخ انجام می‌شود و آخرین پرواز برگشت زائران، 4 محرم (26مهرماه) صورت می‌گیرد.

سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا نتیجه دادگاه دو پلیس متجاوز عربستان مشخص شده است، اظهار کرد: مسئولیت اطلاع‌رسانی در این باره از این پس به عهده آقای قشقاوی معاون پارلمانی و حقوق ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه است و فعلا برای آغاز از سرگیری سفر به عمره تصمیمی گرفته نشده است.
وی درباره جزییات سفر به حج تمتع 94 گفت:  ما دستورالعملی را به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم که از 20 تیرماه، مدیران کاروان‌ها گذرنامه‌های زائران را جمع‌آوری کنند و برای گرفتن ویزا که معمولا از هفته دوم شوال آغاز می‌شود، اقدام کنند.
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اولین پرواز حج تمتع اول ذی‌القعده (اول شهریور) انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اولین پرواز از فرودگاه حضرت امام به مدینه در این تاریخ انجام می‌شود و به مدت 20 روز پروازها ادامه خواهد داشت و آخرین پرواز برگشت زائران 4 محرم (26 مهرماه) صورت می‌گیرد.
اوحدی همچنین درباره تفاوت سفر به حج تمتع امسال با سال‌های گذشته توضیح داد و گفت: سال‌های گذشته 50 درصد پروازها مستقیما به مدینه و 50 درصد پروازها به جده می‌رفتند، با هماهنگی‌های صورت گرفته امسال نسبت به سال گذشته ظرفیت بیشتری از زائران مستقیم به مدینه خواهند رفت. بنابراین امسال 60 درصد پروازها به مدینه می‌رود و 40 درصد به جده خواهند رفت که هم باعث صرفه‌جویی می‌شود و دیگر هزینه اجاره اتوبوس از جده به مدینه را نداریم.
رییس سازمان حج و زیارت از افزایش 25 درصدی تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصص زن خبر داد و افزود: امسال هیچ محدودیتی برای مراجعه زائران زن به پزشک زن وجود ندارد و تمامی معاینات زائران خانم‌ها توسط پزشکان زن متخصص انجام می‌شود؛ یعنی طرح انطباق پزشکی به صورت 100 درصد امسال اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه دوره اقامت در مکه بالای 22 روز است و امسال هوا بسیار گرم شده و اعزام‌ها در اوج گرمای مکه انجام می‌شود؛ سعی کردیم، هم کیفیت هتل‌های محل اسکان زائران بهتر شود و هم تنوع غذایی را ایجاد کنیم که زائر از یکنواختی غذا خسته نشود. چون اگر از نوع غذا خسته شوند، غذا را نمی‌خورند و بنابراین بنیه کافی را نخواهند داشت.
اوحدی اضافه کرد: ایام تشریق از 8 ذی‌الحجه آغاز می‌شود و زائران به صحرای عرفات می‌روند و بعدازظهر 9 ذی الحجه دعای عرفه خوانده می‌شود؛ بعد از آنجا شبانه به منا می‌روند و 10 ذی‌الحجه قربانی می‌دهند. در منا و عرفات زائران زندگی صحرایی خواهند داشت و به لحاظ جسمانی باید آمادگی داشته باشند.

رییس سازمان حج و زیارت درباره هزینه های سفر به حج تمتع نیز گفت: امسال علی‌رغم افزایش 8 درصدی نرخ ارز نسبت به سال گذشته با مساعدت بانک مرکزی و قراردادهایی که خوبی که توانستیم منعقد کنیم، امسال نه تنها افزایش قیمت نداشتیم، بلکه قیمت‌های ما نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است

بستن http://www.modarair.com/news/گفتگو/حج-تمتع.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498135     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: