نام شما:
ایمیل مقصد:

 نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس: انتقاد ایرادی ندارد ولی رای مردم را نادیده نگیریم / توافق برجام محصول مشترک راهبرد نظام مبتنی بر نرمش قهرمانانه و تیم دیپلماسی دولت

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس: انتقاد ایرادی ندارد ولی رای مردم را نادیده نگیریم / توافق برجام محصول مشترک راهبرد نظام مبتنی بر نرمش قهرمانانه و تیم دیپلماسی دولت


گروه: دیباچه و سخن هفته
تاریخ درج: 1397/2/24
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 6

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب رئیس شورا صبح امروز و در سخنان آغازین بیست و چهارمین جلسه علنی شورا به تشریح مناسبت های هفته جاری پرداخت و با اشاره به 25 اردیبهشت ماه، سالروز ابوالقاسم فردوسی و روز پاسداشت زبان پارسی، اظهارکرد: افراد بسیاری در دنیا، حکیم ابوالقاسم فردوسی را بزرگترین شاعر پارسی‌گوی تاریخ می‌دانند که یک تاریخ هزار ساله زبان پارسی و ایران را بیمه کرده و پارسی‌دانان دنیا مدیون فردوسی هستند.
 
موحدی‌زاده در ادامه گفت: شورای پنجم شهر مشهد نگاه ویژه‌ای به فردوسی داشته و وی را بعنوان پدیده‌ای فرهنگی در مشهد و استان می‌داند؛ از همین‌رو، کمیسیون توسعه و عمران توس در این شورا شکل گرفت که خوشبختانه تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ و در بودجه سال 97 منعکس شده است.
 
نایب رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: امیدواریم به کمک سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، ظرفیت جهانی فردوسی را احیا و به گونه‌ای که در شان و جایگاه فردوسی و مشهد است، نسبت به نوسازی آن اقدام شود تا بتوان توس را به مرکز و قطب گردشگری تبدیل نمود.
 
موحدی‌زاده با اشاره به نزدیک شدن حلول ماه مبارک رمضان، اظهارکرد: ماه رمضان فرصتی است که خداوند متعال هرساله به صورت ویژه در اختیار بندگان خود قرار می‌دهد؛ در این ماه اگر توفیق تزکیه نفس، دوری نمودن از بدی‌ها و تقریب به حسنات نصیب ما شود، اطاعت ما مورد قبول درگاه حق تعالی واقع خواهد شد.
 
وی توجه ویژه به افراد نیازمند و محروم جامعه در این ماه را بسیار مهم دانست و گفت: نفس سفره های افطار اقدام بسیار شایسته و زیبایی است ولی باید از تشریفات آن کاسته و به سمت توجه به افراد کم‌بضاعت سوق داده شود؛ ماه رمضان بهترین فرصت برای خارج کردن کینه‌ از قلب‌ها، روی آوردن به دوستی و مهربانی و همچنین التزام به توصیه های اخلاق اسلامی است.
 
موحدی‌زاده اشاره‌ای هم به فرارسیدن روز روابط عمومی و ارتباطات داشت و در این خصوص گفت: عصر حاضر، عصر روابط عمومی، ارتباطات و فناوری اطلاعات است؛ نقش صنعت روابط عمومی و حوزه ارتباطات بشری و انسانی و اقتصادی تبدیل به یک قلب تپنده‌ برای جوامعی شده که درصدد حرکت به سمت توسعه هستند.
 
وی تصریح کرد: روابط عمومی را بعنوان یک سامانه تشریفاتی نمی‌شناسیم بلکه امروز به یک سامانه مشورتی و مدیریتی برای ارائه ایده های جدید از سوی جامعه نخبگان به مدیران و مسئولان تبدیل شده که امیدواریم این نقش را پررنگ‌تر ایفا نمایند.
 
سالروز بزرگداشت حکیم عمر خیام از دیگر مناسبت های هفته جاری است که نایب رئیس شورای شهر مشهد در سخنان خود به آن اشاره کرد و افزود: همه ما به جایگاه علمی خیام آگاهی داریم و این جایگاه برتر از جایگاه ادبی این شاعر نامی است.
 
موحدی‌زاده با اشاره به لقب «حجت الحق» برای خیام، تصریح کرد: این لقب با لحاظ نگارش رباعیات خیام، آنها را دلنشین‌تر و معنادارتر نموده و برای وی شهرتی جهانی خلق کرده است؛ امیدواریم از آثار ایشان استفاده کنیم چرا که خیام ظرفیتی فرهنگی برای استان خراسان رضوی است و میتواند مورد توجه جهانیان و کشور قرار گیرد.
 
وی با اشاره به روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، تصریح کرد: امیدواریم از طریق گسترش موزه های فرهنگی و همکاری هایی که باسایر موزه های ملی و بین المللی میتوانیم برقرار کنیم به معرفی تاریخ و فرهنگ و تمدن خود بپردازیم و از این طریق با سایر ملل و دیدگاه ها ارتباط برقرار کنیم؛ این مهم با توجه به پتانسیل بالایی که در این زمینه داراست، زمینه های لازم برای تقویت را فراهم آورد تا در خدمت فرهنگ مردم و جامعه باشد.
 
نایب رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه مردمی 29 اردیبهشت 96، اظهارکرد: سال گذشته روزهای پرشور و پراحساسی در سطح شهر، استان و کشور داشتیم؛ این انتخابات یادآوری نمود که نقش صندوق های رای در کشورما برجسته است و مردم می‌توانند از طریق انتخابات و حضور در پای صندوق های رای نظرات خود را اعمال نمایند.
 
موحدی‌زاده با تاکید بر اینکه مسیر صندوق رای را همچنان باید باز نگه داشت و به صلاح هیچکس نیست که مردم را از مشارکت کردن و فواید انتخابات و صندوق رای ناامید کنیم، افزود: این اتفاق اگر دودی هم داشته باشد، که دارد، به چشم همگان خواهد رفت و کسی مصون نخواهد ماند.
 
وی 29 اردیبهشت را تبلور رقابت بین دیدگاه‌ها و برنامه های مختلف مطرح شده برای اداره شهر مشهد عنوان کرد و گفت: لیست امید در دوران انتخابات برنامه‌ای منتشر و در اختیار نخبگان شهر، شهرسازان، شهروندان، انجمن های توسعه‌ای و ... قرار داد؛ چالش های شهر مشهد را با کمک کارشناسان شهرداری مورد شناسایی قرار دادیم و وجه تمایز ما با لیست های رقبا وجود همین برنامه بود.
 
نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه لیست امید با برنامه وارد عرصه انتخابات شد، افزود: شعاری تحت عنوان «شهر امید و زندگی و تغییر در شیوه مدیریت شهری» را بیان کردیم و در جهت تحقق آن از هیچ اقدام قانونی فروگذار نخواهیم کرد.
 
موحدی‌زاده به ارائه نمونه‌هایی از اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق شعارهای لیست امید طی عمر 8 ماهه شورا پرداخت و گفت: شهروندان ما تغییر در فضای فرهنگی شهر، رونق نسبی ساخت و ساز و تحرک بدنه شهرداری را شاهد هستند؛ افتتاح خیابان دوسطحی آیت ا.. واعظ طبسی، بازگشایی میدان سعدی و ... در اواخر سال قبل و همچنین اتصال خط 1 و 2 قطارشهری با حضور آقای دکتر روحانی، رئیس جمهور محترم، و زیبایی سیما و منظر شهر در ایام نوروز از جمله اقدامات محسوس و شاخص بوده که با رضایت شهروندان همراه شده است.
 
وی در ادامه افزود: با مشارکت 40 میلیونی مردم در انتخابات سال قبل و رای 24 میلیونی هموطنانمان به دولت تدبیر و امید، نظر مردم روشن شد؛ رقبا باید این 4 سال را تحمل کنند. انتقاد کردن ایرادی ندارد ولی اینکه طی کمتر از 9 ماه فعالیت شورا بخواهند کل رای مردم را ندیده بگیرند، حتی به صلاح خودشان هم نیست و باید این مطلب مورد توجه همه قرار گیرد.
 
موحدی‌زاده پیروزی قاطع لیست امید در شهر مشهد را بیانگر نظر اکثریت مردم مشهد دانست و تصریح کرد: در انتخابات رقبای پرقدرتی از نظر مسائل رسانه‌ای، امکانات، تبلیغات و غیره در مقابل ما بودند و برتری داشتند ولی تفاوت رویکردها و نگرش‌ها مردم را به پای صندوق های رای کشاند و لیست امید با رای چشمگیری در مقایسه با شورای قبل بر مسند مدیریت شهری نشست.
 
وی افزایش چشمگیر و چندبرابری رای مردم به لیست امید را سرمایه‌ای اجتماعی عنوان کرد که باید قدردان آن باشیم و اظهارکرد: پاسداری از این ارزش و اعتماد امری ضروری است و ما باید شئون نمایندگی مردم در شورای شهر را بیشتر از دیگران رعایت و مراقبت نماییم.
 
موحدی‌زاده افزود: امروز همه ما، رقبا، طرفداران، موافقین و مخالفین باید پای رای مردم بایستیم تا مردم دلگرم باشند و در انتخابات بعدی جواب مثبت دهند؛ اگر به هر علت یا دلیلی مردم ناامید شوند تا طعم شیرین رای خود را نچشند، مشکلاتی در انتخابات بعدی بوجود می‌آید که هیچ جناحی به آن شرایط راضی نیست.
 
وی با بیان اینکه منتخبین شورای پنجم شهر مشهد می‌دانند که قدم در راه سخت و طاقت فرسا ولی عزت‌آفرینی گذاشته‌اند، گفت: با احساس مسئولیتی که نسبت به آینده شهر، مردم، جوانان و فرزندانمان حس کردیم، قدم در این عرصه گذاشتیم و زیر بار این مسئولیت سنگین رفتیم و به لطف الهی و با حمایت مردم ادامه خواهیم داد.
 
عضو و نایب رئیس شورای شهر مشهد در ادامه گفت: چالش های مختلفی در حوزه های محیط‌زیست، حمل و نقل، توسعه و عمران شهری، ایمنی شهر و دفاع شهروندان در مقابل آسیب هایی مثل زلزله و آلودگی هوا شناسایی شده و مهمترین آن در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری است که باید در نحوه اداره شهر اعمال شود.
 
موحدی‌زاده با انتقاد از وضع برخی قوانین جدید که سبب محدود شدن اختیارات شوراها می‌شود، تصریح کرد: در گذشته شهرداری‌ها استقلال عمل بیشتری در اخذ عوارض داشتند و این عوارض به حساب خزانه شهرداری واریز می‌شد؛ عوارض شهر باید در خود شهر هزینه شود تا مردم با دیدن اثرات مثبت آن، نسبت به پرداخت عوارض تشویق شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: میان عوارض و آبادانی شهر ارتباط و همبستگی مستقیم وجود دارد و مردم اگر احساس کنند که پرداخت عوارض در افزایش سطح کیفی زندگی شهروندی ایشان نقشی ندارد، انگیزه‌ای برای پرداخت عوارض پیدا نخواهند کرد.
 
نایب رئیس شورا با تاکید بر لزوم افزایش اختیارات شوراهای شهر، گفت: نهاد انتخابی شورا سرمایه‌ای است که در اختیار نظام، دولت و کشور قرار دارد و باید قدردان آن باشیم.
 
موحدی‌زاده با اشاره به شناسایی و پیش‌بینی ظرفیت های جدید درآمدی در شهر، اظهارکرد: با بازگشت رونق ساخت و ساز و عوارض محلی، سرمایه‌گذاری های مشترک و استحصال درآمدهای حریم و مدیریت هزینه ها میتوان منابع جدید درآمدی را شناسایی و افزایش داد.
 
وی افزود: مسائل کلانشهرها بخصوص در مشهد، بعنوان دومین کلانشهر کشور، با 3.5 میلیون جمعیت و 24 میلیون زائر حاکی از این بوده که شهر مشهد یک شهر ملی است، گفت: مسئولین دیدگاه های خوبی در مورد شهر ملی مشهد دارند ولی در عمل حس میکنیم به لحاظ گرفتاری های متعدد ایشان، این دیدگاه‌ها به فراموشی سپرده شده و به صحنه عمل نزدیک نمی‌شود.
 
 
وی با بیان اینکه مسائلی پیش‌ روی شهرداری فراتر از توان آن است، گفت: احداث محور کمربندی هر شهر، برعهده وزارت راه و شهرسازی است؛ در مشهد این پروژه اجرا شده و شهرداری بیش از 100 میلیارد تومان برای آن هزینه کرده است؛ توقف پروژه های ملی اینچنینی که توقف شهر و طرح جامع و کمیسیون ماده 5 را در پی دارد، به صلاح شهر و آینده نیست.
 
بافت فرسوده اطراف حرم از دیگر موضوعاتی بود نایب رئیس شورای شهر مشهد به آن اشاره کرد و گفت: بافت پیرامونی حرم مطهر از موضوعاتی است که رهبری هم نسبت به آن حساسیت نشان داده‌اند و باید مورد توجه قرار گیرد؛ متاسفانه بیش از 20 سال از آغاز طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی گذشته و هنوز به نتیجه نرسیده است.
 
موحدی‌زاده تصریح کرد: با تقویت امید و اعتماد مردم به کارایی دستگاه های اجرایی از جمله شورای شهر و شهرداری و تقویت مشارکت مردم، میتوان نشاط اجتماعی و چشم‌انداز روشنی برای شهروندان به تصویر بکشیم و دلگرم باشیم؛ چنین اقداماتی سبب می‌شود شهروندان به شهر و محل زندگی خود تعلق خاطر پیدا کنند.
 
 موحدی‌زاده در پایان صحبت های خود به اقدام اخیر آمریکا اشاره کرد و افزود: همه می‌دانیم که توافق برجام محصول مشترک راهبرد نظام مبتنی بر نرمش قهرمانانه و تیم دیپلماسی دولت است و خوب نیست که بگوییم این توافق را تنها دولت انجام داده است؛ دولت بدون اذن رهبری و اجازه نظام امکان چنین اقدامی را نداشته و ندارد.
 
وی با بیان اینکه اروپا در برجام مانده و تلاش های بسیاری برای متقاعد کردن آمریکا انجام داده است، گفت: خروج آمریکا نشان داد که برخی قدرت های بزرگ بر عهد و پیمان خود پایبند نیستند.
 
نایب رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا برای تنظیم توافقنامه جدید، تصریح کرد: با اقدام اخیر ترامپ، تضمینی نیست که این توافقنامه مورد حمایت و تایید دولت بعدی قرار گیرد؛ آمریکا استراتژی خود را به خطر انداخته و شکست راهبری را برای خود خریده است زیرا دولت ترامپ امضاء رئیس جمهوری و دولت قبلی آمریکا را زیرپا گذاشته است.
 
موحدی‌زاده تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام، ملت ایران را متحدتر از گذشته کرد؛ هیچوقت تحریم و مسائل اینچنینی نتوانسته سبب شکست ملت ما شود و مردم ما علی‌رغم اختلاف سلیقه هایی که دارند در مسائل مختلف در حفظ منافع و امنیت ملی با یکدیگر متحدند.
 
وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: باید به نمادهای ملت های دیگر احترام بگذاریم و دچار احساسات نشویم، اهانت به نمادهای مورد احترام دیگران امری مذمت شده محسوب می‌شود و در قران مجید نیز توصیه شده که مرگ و لعنت به خدایان و نمادهای مورد احترام دیگران نفرستید چون با انجام این اقدام، آنها هم از روی نادانی به خدای واقعی جهان توهین می‌کنند.
 
موحدی‌زاده تاکید کرد: عهدشکنی و زورگویی آمریکا را باید برهمگان فاش کنیم و نیاز به آتش زدن پرچم یک کشور نیست.
بستن http://www.modarair.com/news/سخن-هفته/1397-02-24-20-39-44.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494691     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: