نام شما:
ایمیل مقصد:

دیروز روز جهانی مدارا بود ... چقدر دنیای ما به آن نیاز دارد ...دنیای که هر روز صدها نفر در گوشه گوشه اش به دلیل نبود مدارا کشته می شوند ، آواره می شوند ... در اعلامیه ی جهانی مدارا چنین آمده است:

دیروز روز جهانی مدارا بود ... چقدر دنیای ما به آن نیاز دارد ...دنیای که هر روز صدها نفر در گوشه گوشه اش به دلیل نبود مدارا کشته می شوند ، آواره می شوند ... در اعلامیه ی جهانی مدارا چنین آمده است:


گروه: رویکرد مدارا، مروت و تدبیر
تاریخ درج: 1394/8/29
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 2

دیروز روز جهانی مدارا بود ...
چقدر دنیای ما به آن نیاز دارد ...دنیای که هر روز صدها نفر در گوشه گوشه اش به دلیل نبود مدارا کشته می شوند ، آواره می شوند ... در اعلامیه ی جهانی مدارا چنین آمده است:

در ماده یکم ،اصول مزبور ضمن تعریف مدارا قید شده است:
مدارا با کوتاه آمدن، تمکین یا چشم‌پوشی هم‌طراز نیست... مدارا به معنای ،پذیرش این واقعیت است که همه انسانها، با تمامی اختلافات ظاهری، موقعیتی، زبانی، رفتاری و ارزشی، حق آن را دارند که در #صلح زندگی کنند و همانطور که هستند، باشند. به علاوه تحمیل دیدگاه‌های شخصی به دیگران مجاز نیست.

در ماده دوم تآکید شده مدارا در سطح عملکرد دولتی مستلزم ،عدالت و،بی‌طرفی در دستگاه " قانون‌گذاری، در کاربرد قوانین، در دادگستری و نظام اداری" است.
همچنین لازمه این امر برخوردار شدن بدون تبعیض تک تک افراد از امکانات اقتصادی و اجتماعی است.

در ماده سوم با توجه به ویژگی های دوران جدید (جهانی‌شدن اقتصاد، روز افزونی تحرک،،ارتباطات،،همزیستی و وابستگی متقابل، مهاجرت‌های گسترده و رانده شدن کل ساکنین مناطق، شهرنشینی و ،دگرگونی الگوهای اجتماعی) تآکید شده مدارا از هر زمان دیگری مهم‌تر است. چرا که هر بخش از جهان نمودی از گوناگونی است و نامدارائی و نفاق بگونه‌ای فزاینده هر منطقه‌ای را تهدید می‌کند و این امر به یک کشور محدود نمی‌شود، بلکه یک خطر جهانی است.

در ماده چهارم قید شده یکی از عاجل‌ترین اهداف آموزشی " تربیت برای مدارا " است و ضرورت دارد جهت تعلیم مدارا متدهای آموزش عقلانی و با برنامه تنظیم گردند که به روشنگری درباره ریشه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و مذهبی نامدارائی پرداخته – و از این طریق علل عمیق‌تر ،خشونت و محروم‌سازی را روشن کنند.

در ماده پنجم کشورهای عضو،یونسکو تعهد می‌کنند مدارا و،عدم_خشونت را از طریق برنامه‌ها و سازمانها در سطوح آموزشی، علمی، فرهنگی و ارتباطات را ترویج نمایند و
در ماده ششم با هدف بیدار کردن افکار عمومی در باره مسئله مدارا، روشن کردن خطرات ،نامدارائی و تاکید بر تلاش عملی خود، ۱۶ نوامبر را روز جهانی ،مدارا اعلام می‌کنند.

بستن http://www.modarair.com/news/مقالات-مدیر-سایت/مدارا.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498388     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: