نام شما:
ایمیل مقصد:

درسوگ فرزندان سرزمین خورشید / حمید رضا موحدی زاده

درسوگ فرزندان سرزمین خورشید / حمید رضا موحدی زاده


گروه: رویکرد مدارا، مروت و تدبیر
تاریخ درج: 1391/8/3
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

 

   
به قلم:حمیدرضاموحدی زاده مدیرعامل بنیاد باران استان خراسان رضوی
بسم الرب الشهداء والصدیقین
"تلک الدارالاخره نجعلها للذین لایریدون علوأ فی الارض ولافسادا والعاقبه للمتقین"
قرآن کریم
فرجام نیک از آن کسانی است که بر روی زمین برتری طلبی و فساد نمی کنند و پایان خوب با پارسایان است.
   نورعلی شوشتری و رجبعلی محمدزاده و دیگرجانباختگان فاجعه تروریستی جنوب شرق کشور،جان شیرینشان را برای دفاع ازامنیت مردم و حفظ تمامیت ارضی ایران از دست دادند.دلیرانی کم نظیر از خطه دلاورخیز خراسان بزرگ که در دوران پرشکوه دفاع مقدس  وحوادث پس از آن هم چون خورشید درخشیدند و بارها تامرز اسارت و شهادت در کنار رزمندگان مدافع ایران و اسلام به پیش رفتند.
الف)آن ها که بودند؟
1- به راستی و گواه همرزمان، شوشتری و محمدزاده ازجنس مردم و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بودند.آنها شیفته اخلاص،مرام و شجاعت جوانان سرزمین خود شده بودند.
2- آن ها سعی وتلاش نمودند تا در کمند مناسبات ناعادلانه و اغواگرانه قدرت،ثروت  و سرکوب گرفتار نیایند و به همین دلیل در اوج توانایی در یکی از محروم ترین نقاط کشور یعنی سیستان و بلوچستان مسئولیت پذیرفتند و یا شاید صاحبان قدرت آنها را از مراکز تصمیم گیری وتاثیرگذاری دور نمودند.
3-آن هاسعی و تمرین نمودند تا اسیر  و آلوده غنائم، امتیازات و غرور پس از پایان جنگ نشوند،تامجبورنباشندبرای حفظ انباشته هابه روی مردم تیغ بکشند .
    البته آن عزیزان هم مثل همه انسان ها ممکن است درفراز و نشیب زندگی دچارخطا و اشتباه نیزشده باشند که این مهم نیز در مقابل جانبازی در راه حفظ کیان کشور قابل گذشت است.
ب)آن هاچه می خواستند؟
1-آن ها دین نجات بخش اسلام را ودیعه الهی می دانستند و عشق به پیامبران و امامان معصوم و عالمان راستین دینی را درخدمت به مردم ایران و انسانی جلوه دادن ارزش های دینی تفسیر می کردند.
2-آنها دفاع از مرزها ی کشور و مردمی ترین انقلاب قرن بیستم را رسالت انسانی و تاریخی خود قلمداد می کردند و به عبارت دیگر ایران و خاک کشور دلیران را تا سرحد جان دوست می داشتند.
3-آن ها مردم راسرمایه و پشتوانه اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران تلقی می نمودند و باور داشتند که بدون رضایت،مشارکت ورقابت مردم ،نه حکومت کردن ممکن است ونه خواستنی.
البته که بایدحق دیگرانی را که به هردلیل یا علتی توفیق حضوردرجبهه ای نبرد را پیدا نکرده بودند،محفوظ داشت و نسل دوم و سوم انقلاب اسلامی را به رسمیت شناخت.
ج)آن هاچه نمی خواستند؟
1-آن ها نمی خواستند ارزش های برآمده از دفاع مقدس نه تحریف بشود و نه دستاویز دنیاطلبان و جنگ نرفته ها قراربگیرد و دراین مسیر از همه نیروهای اصیل انقلاب  اعم از اصول گرا یا اصلاح طلب ،فارغ از جناح و تفکرسیاسی شان دفاع می کردند.
2-آن ها نمی خواستند انقلاب اسلامی پشتوانه مردمی خود را ازدست بدهد و یاخدای نخواسته باوسوسه از راه رسیده ها و شیاطین درمقابل خواسته های مشروع و برحق مردم ونسل سوم وجدید قراربگیرد.
3- آن ها نمی خواستند کشور تاریخی ایران تجزیه و دچار ترور و خشونت شود و اقوام آن درمقابل یکدیگر قرار گیرند و برای همین نیز دفاع از تمامیت ارضی کشور و خاک پاک میهن راهم چون دوست داشتن فرزند نسبت به مادرمعرفی میکردند و متاسفانه خود نیز درنهایت قربانی مدار بسته جهل،تعصب،فقر و خشونت گردیدند.
   وبه همین دلایلی که گفته شد و از زاویه دیگری به زعم نگارنده که توفیق همرزمی و آشنایی باشهیدان نورعلی شوشتری و آقارجب محمدزاده را درطول حوادث انقلاب،جنگ تحمیلی،سازندگی،اصلاحات و حوادث تلخ و ناگوار پس از انتخابات 22 خرداد 1388 را پیدا کرده بود به نگارش درآمد،آن ها که ازسرزمین خورشید به خطه رستم وسهراب هجرت کرده بودندبا اهداء بهترین هستی شان از این دنیا به سرای آخرت رفتند،شاید میراث بران و مدعیان انقلاب از راهی که در به انحراف کشیدن واستحاله آرمان های اولیه انقلاب اسلامی سال 1357 وجداکردن مردم ازنظام جمهوری اسلامی ایران پیش گرفته اند بازگردند.انشاالله

یادشان گرامی وراهشان پررهروباد

مشهدمقدس27مهرماه سال1388

بستن http://www.modarair.com/news/مقالات-مدیر-سایت/سرزمین-خورشید.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494687     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: