نام شما:
ایمیل مقصد:

انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده امریکا و درس هایی که می توان از آن آموخت/ یاداشتی از حمیدرضا موحدی زاده

انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده امریکا و درس هایی که می توان از آن آموخت/ یاداشتی از حمیدرضا موحدی زاده


گروه: رویکرد مدارا، مروت و تدبیر
تاریخ درج: 1395/8/19
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1

انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده امریکا و درس هایی که می توان از آن آموخت:

1- تمایل جدی اکثریت مردم به تغییر و جا به جایی قدرت در سیستم دو حزبی امریکا!
2- قاعده دموکراسی و قانون 1+50 انتخابات، جامعه را خواسته یا ناخواسته به سمت 2 قطبی شدن پیش می برد!
3- ضرورت نگاه جامعه شناسانه به روند تغییرات اجتماعی و پیش بینی رفتارانتخاب گری مردم و اقشار مختلف جامعه!
4- بررسی علل و دلایل کم رنگ شدن نقش و تأثیر احزاب و نخبگان سیاسی جامعه و کنکاش در چرایی آن برای سایر جوامع!
5- تحلیل و علت یابی مهاجر ستیزی و زن گریزی در جامعه توسعه یافته امریکا و شناسایی رفتار دولت ها و خواسته های مردم در یک کشور مهاجرپذیر!
6- بررسی و تعیین رابطه بین رفتارها و شعارهایی که عموم مردم آن را می پسندند. همان مردمانی که شاید در معادله قدرت به فراموشی سپرده شده باشند و انبوه تجربه و سیاست حرفه ای در کمپین رقیب!
7- تجزیه و تحلیل چرایی کم رنگ شدن نظرسنجی های حرفه ای و تأثیر معکوس دخالت مستقیم باراک اوباما در رقابت های انتخاباتی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ!
* دست کم تا این جای کار ضمن احترام گذاشتن به انتخاب مردم امریکا، دونالد ترامپ در اولین سخنرانی پس از کسب پیروزی نشان داد که مانند همه جای دنیا خیلی از شعارها و مواضع او برای جلب اعتماد مردم و ایجاد انگیزش در بین آنها بوده است و او در قامت یک رئیس جمهور ظاهر شد. کسی که تجارب طولانی در تجارت و ساخت و ساز دارد، به رقیب خود احترام گذاشت و از خدمت خانواده کلینتون ها به امریکا تشکر کرد و در فرازی دیگر به سایر کشورها گفت که هر چند ما اولویت را به منافع امریکا خواهیم داد ولی با دیگر کشورها با انصاف رفتار و شراکت خواهیم کرد و نه جنگ!

به نام خداوند عدل و انصاف/ پستی را در صفحه آقای دکتر معین در باره انتخابات امریکا دیدم و با کمال احترام و تعجب این کامنت را در صفحه ایشان گذاشتم. لطفا شما هم مطالعه و نظر خودتان را ابراز نمایید./سلام آقای دکتر معین، ضمن احترام به جناب عالی که از مدیران ارشد نظام و دولت سازندگی و اصلاحات بوده اید و لابد برای این تحلیل ناامیدکننده و دور از اعتدال و آینده نگری دلیل و علتی را نزد خود دارید، ولی باورم نمی شود دکتر معین وزیر آموزش عالی کشور، کاندیدای اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری، طرفدار گفتمان تنش زدایی و اصلاحات و گفتگوی تمدن ها این قدر تحت تأثیر افکار چپ گرایانه و به تعبیر شما ضد امپریالیستی باشد و ادبیات تندی داشته باشد. به فرض که ترامپ و نظام و مردم امریکا همانی باشند، که شما گفته اید، آیا آتش را با آتش می شود خاموش کرد. پس احترام به رأی مردم امریکا چه می شود؟ احترام به منافع ملی دیگر کشورها و خودمان و دغدغه امنیت ملی و تحریک نکردن دشمنان چه جایگاهی دارد؟ آیا اصلاح طلبی، اعتدال و عقلانیت، اقتضای طرح چنین مباحثی آغشته به توهین و خصمانه که دوره آن سپری شده است را دارد؟! آیا اگر بعدا معلوم شد این گونه برداشت ها با واقعیت های جهانی انطباق نداشته و اشتباه است و راه حل عاقلانه، شدنی و منطقی محسوب نمی شود، چه کسی مسئولیت انتشار نفرت، کینه و دشمنی را خواهد پذیرفت؟ باز هم ببخشید، من درسی را که قبلا از استادان خودم آموخته ام پس دادم. به هر حال تندرست و خیرخواه ملک و مملکت باقی بمانید. ان شاالله، دوستدار شما، حمیدرضا موحدی زاده فرماندار شهرستان های تربت حیدریه و قوچان در دولت اصلاحات

بستن http://www.modarair.com/news/مقالات-مدیر-سایت/1395-08-19-12-44-07.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498292     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: