نام شما:
ایمیل مقصد:

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: نباید شرایطی را ناخواسته رقم بزنیم که مردم عزیز ما و مخصوصا نسل جوان کشور از اصلاح امور جامعه، کشور و رفع مشکلاتشان ناامید شوند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: نباید شرایطی را ناخواسته رقم بزنیم که مردم عزیز ما و مخصوصا نسل جوان کشور از اصلاح امور جامعه، کشور و رفع مشکلاتشان ناامید شوند.


گروه: رویکرد مدارا، مروت و تدبیر
تاریخ درج: 1396/10/17
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 6

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، نایب رئیس شورا و رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت های شورای شهر مشهد صبح امروز در تجمع مردمی «آری به انتقاد؛ نه به خشونت» که در عرصه میدان شهدا و با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد، حضور یافتند.
 
حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در حاشیه این مراسم با بیان اینکه شرایط کنونی حاکم برجامعه می‌تواند فراهم‌کننده فرصتی برای تجدید نظر در بعضی از برنامه ها و روش های اداره امور جامعه و همچنین حل و فصل مسائل اقتصادی، اجتماعی و اشتغال باشد، اظهارکرد: اگر تدبیر و چاره‌اندیشی مناسبی صورت نگیرد، این فرصت می تواند به یک تهدید بدل شود و گسست های اجتماعی را فعال سازد.
 
وی با بیان اینکه این شرایط، موقعیت مناسبی برای مردم، نظام و کشور نخواهد بود، گفت: نباید شرایطی را ناخواسته رقم بزنیم که مردم عزیز ما و مخصوصا نسل جوان کشور از اصلاح امور جامعه، کشور و رفع مشکلاتشان ناامید شوند.
 
موحدی‌زاده تصریح کرد: اگر مردم از درون نا امید شوند، ممکن است در نگاه کوتاه مدت منفعل شوند و گمان کنیم مسائل حل شده و آرامش حاکم است ولی به نظر من این حل مسئله نبوده، بلکه پاک کردن مسأله است.
 
وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در آستانه ورود به 40 سالگی خود است و ما در این 4 دهه تجربه کافی را بدست آورده‌ایم که چگونه می‌توان مشروعیت و مقبولیت اجتماعی و سیاسی نظام را تضمین کرد، افزود: بخشی از این مهم، به واسطه انتخابات و مشارکت گسترده مردم حاصل شده است.
 
موحدی‌زاده توانایی حل و فصل کردن مسائل و مشکلات را بحث اصل کارایی نظام، دولت و سیستم اجرایی مملکت دانست و گفت: مشروعیت، پاسخگویی و کارایی پاشنه آشیل نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ باید راه حل پاسخگویی به مطالبات برحق مردم را جستجو کنیم و با ارائه پاسخی مناسب و کارآمد مانع از تراکم، مخفی شدن و پنهان شدن این خواسته ها در زیر پوست شهر و جامعه شویم.
 
وی در ادامه افزود: امروز به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این گرهمایی حضور یافتیم و در این حضور بنابر این بود که حق انتقاد و اعتراض مسالمت آمیز و مدنی مردم به رسمیت شناخته شود و شعارهای تفرقه افکنانه داده نشود !
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اشاره به عده اندکی که از این اعتراضات مدنی سوء استفاده می کنند و نظم و آرامش اجتماعی را بر هم می زنند، تصریح کرد: اگر انتهای اعتراض به خشونت کشیده شود جز بسته شدن راه های حل و فصل مسائل خروجی دیگری نخواهد داشت و از مسیر حقیقی خود خارج می‌شود.
 
موحدی‌زاده افزود: هرگونه حرکتی از سوی هر جریان و طیفی که بخواهد شعله های امید ایجاد شده در دل مردم و جوانان عزیز پس از انتخابات 29 اردیبهشت 1396 را به خاموشی سوق دهد، نه تنها به مردم خدمت نکرده بلکه به خودشان نیز خدمتی نکرده‌ اند؛ نامیدی اکثریت ملت سبب انفعال، نویدی و بی تفاوتی ایشان می‌شود و خشم های بدبینانه و غیرشفافی را شکل می دهد تا نتوان ریشه های مشکلات اجتماعی را شناسایی کرد.
 
وی افزود: همه افرادی که دلسوز نظام، کشور و انقلاب هستند باید از هر حرکتی که به اختلاف، دشمنی و جدایی بین صفوف ملت منتهی شود، پرهیز کنند؛ اگر انسجام اجتماعی خود را از دست دهیم این امر مثل گسل های زلزله عمل خواهدکرد.
 
موحدی‌زاده با بیان اینکه خواسته های مردم باید از طریق قانونی بررسی شود و تخریب اموال عمومی را هیچ عقل سلیم و انسان آینده نگری قبول نمی‌کند، گفت: عمده این حرکت های اخیر نشات گرفته از استیصال، درماندگی و عدم پاسخگویی به نیاز های معیشتی، سیاسی و فرهنگی و فقدان عزم قاطع برای مبارزه با فساد، تبعیض و فقر می باشد و می بایستی برای رفع آن تدبیر و صبوری به خرج داد.
 
وی در ادامه با اشاره به برخی اظهارنظرهای افراد در خصوص تحرکات و اعتراضات مردمی اخیر، گفت: اگر یک تحلیل راهبردی و درازمدتی نسبت به تغییرات و تحولات اجتماعی داشته باشیم، هرگز خود و جریان مورد نظر خود را گرفتار یک چرخه برگشت ناپذیر نمی‌کنیم؛ نگاه تک‌بعدی و یک طرفه به مسائل، غفلت از دیگر جنبه ها را به همراه خواهد داشت؛ چنین رویکردی نه‌تنها مشکلات را حل نمی‌کند بلکه سبب پیچیده‌تر شدن آنها می‌شود.
 
موحدی‌زاده با بیان اینکه مسئولین باید منافع، مطالبات و امنیت ملی کشور را مدنظر قرار دهند و نه منافع زودگذر جریانی و حزبی خود را در نظر بگیرند، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم آمده از خون مطهر شهیدان و مجاهدت های کم نظیر اکثریت قاطع مردم بزرگوار ایران اسلامی بوده است و حفظ و پویایی آن وابسته به تداوم حمایت و رضایت مردم می باشد.
 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس خاطرنشان کرد: با شناختی که از مردم فهیم ایران و خراسان و مشهد داریم، باور ما بر این است که روح جمعی مردم و وجدان عمومی ترجیح می دهد که مسائل و کمبودها را از طریق اصلاح و در یک مشی اعتدالی حل کنیم؛ تجربه های مشاهده شده در کشورهای اطراف و سراسر دنیا نشان می‌دهد که رادیکال کردن اعتراضات اجتماعی و یا رها کردن و حل نکردن آن‌ها در کوتاه مدت ممکن است به ظاهر گمان کنیم مسئله حل شده ولی در باطن این مسئله ممکن است سبب تشدید در لایه های زیرین جامعه شود.
بستن http://www.modarair.com/news/مقالات-مدیر-سایت/1397-02-24-20-42-59.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494691     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: