نام شما:
ایمیل مقصد:

درگوش تاریخ خواهد ماند!

درگوش تاریخ خواهد ماند!" اوباما رفت و ترامپ آمد!/ یادداشتی از: حمیدرضا موحدی زاده


گروه: رویکرد مدارا، مروت و تدبیر
تاریخ درج: 1395/11/2
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 4


اوباما رفت! ترامپ آمد!

باراک حسین اوباما 8 سال پیش با شعار "امید و تغییر" و با رأی مردم امریکا به کاخ سفید آمد. او در انتهای ریاست جمهوری اش وقتی می خواست مهم ترین دستاورد دولتش را برای مردم امریکا و جهان بازگو کند، تنها به 2 مورد اشاره کرد:

1-   در عرصه داخلی ایجاد اشتغال و گسترش بیمه های اجتماعی را عنوان کرد!

2-    در عرصه خارجی دستیابی به توافق هسته ای امریکا و جهان با ایران "برجام"  را عنوان کرد!

اینک آن جریان یا کسانی که تلاش می کنند توافق برجام را در داخل کشور بی اثر و بدون نتیجه به نمایش بگذارند و دولت یازدهم آقای دکتر حسن روحانی را ناموفق و بی حاصل جلوه دهند برای وجدان، عقل و انصاف خویش و داوری آیندگان چه پاسخی دارند؟

آیا از نظر آنها هدف وسیله را توجیه می کند؟ پس ادعاهای بی پایان خویش مبنی بر "عدالت خواهی، اصول نمایی و ارزش مداری" را به کجا خواهند برد و چه سرنوشت تلخ و هراسناکی را برای مردم ایران، خود و فرزندانشان رقم خواهند زد!

آیا ترامپ و دولت او با استناد به مواضع همین جریان نمی تواند ادعا کند توافق برجام بدترین توافق امریکا با ایران بوده است!

·       آیا سیاست عوام گرایانه و ناسیونالیستی دولت پس از اوباما در امریکا نمی تواند با تحریک افکارعمومی و همسویش، بهانه لغو و یا دست کم خنثی کردن آن را پیدا کرده و آن را به گردن نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران بیندازد!

·       آیا کسانی که به مردم ایران نمی گویند که در صورت عدم دستیابی به توافق بین المللی برجام، چه طرح و راه حل جایگزینی داشتند و با تداوم تحریم های ظالمانه که اقتصاد، منافع، امنیت و اتحاد ایرانیان را تا مرز فروپاشی سوق داده بود، با مصائب بزرگ و خظر جنگ و در پایان کار با تسلیم شدن در برابر قدرت های بزرگ جهانی چه می کردند؟

·       آیا آنها ترجیح می دادند تن به سیاست "فروش نفت در برابر غذای مردم ایران" بدهند و هم چنان قدرت را در دست داشته باشند، یا دوباره آن را به هر وسیله ای که شده، به دست بیاورند!

می توان در فراز تاریخ دید و شنید که دولتی و رئیس جمهوری در سال 2017 در ایران و امریکا بر سر کار بود که هر دو توافق برجام را بهترین دستاورد دولت خویش می دانستند و ناسپاسی عده ای ماجراجو در هر دو طرف و بی خبر از درد و درمان گرفتاری های مردم در عرصه اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و سیاست، زمینه روی کارآمدن دولتی در امریکا فراهم شد که توافق برجام را بدترین توافق تاریخ معرفی کرد!

چه بسا بتوان گفت، این دوران و پیام آن به آیندگان و ملت بزرگ امریکا و ملت نجیب ایران در گوش تاریخ خواهد ماندکه،

 

"برجام منصفانه ترین و عقلانی ترین توافق بین امریکا، جهان و ایران در عصر ما بود!"

 

امید است نیروی آگاهی و اعتماد اکثریت قاطع مردم ایران و کیاست رهبر معظم انقلاب اسلامی در این سوی ماجرا و در انتخابات بهار 1396 با مشارکت بالا و رأی مجدد و پرشورتر به رئیس جمهور مصلح و دانشمند خویش، یعنی دکتر حسن روحانی اثبات و اعلان شود که معدل مردم ایران بهتر و باهوش تر از مردم امریکا هستند و با تمدید " دولت تدبیر و امید" سیاست ماجراجویانه دولت ترامپ را نیز در 4 سال آینده تحت کنترل و مدیریت خویش در خواهند آورد! و اجازه نخواهند داد توافق بین المللی برجام و مورد حمایت شورای امنیت سازمان ملل متحد و کشورهای اروپایی، روسیه، چین و ... آسیب ببیند!

چنین مباد!

ان شاالله مردم صبور و باگذشت ایران، هم چنان در سایه قدرت و لطف الهی به زندگی عزت مندانه و مسالمت آمیز خویش در کنار سایر ملل جهان و منطقه، ادامه خواهند داد.

 

بستن http://www.modarair.com/news/مقالات-مدیر-سایت/1395-11-02-15-39-10.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497792     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: