نام شما:
ایمیل مقصد:


" روز جهانی قدس، نماد همگرایی اسلام و ادیان ابراهیمی و توحیدی " نویسنده: حمیدرضا موحدی زاده


گروه: رویکرد مدارا، مروت و تدبیر
تاریخ درج: 1394/4/19
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

به نام خداوند حکیم و حامی مردم ستمدیده در جهان،

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به طور نمادین و به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان " روز جهانی قدس " نامگذاری شده است. مردم حق طلب و خداجوی ایران اسلامی در طول 36 سال گذشته همواره این روز تعیین کننده و سرنوشت ساز را زنده نگه داشته اند. تجارب و تحولات سالیان طولانی گذشته به ما می گوید که: این روز در صورتی که در موقعیت ملی و فراملی و فراتر از جناح ها و جریانات سیاسی قرار گیرد می تواند نتایج، اثرات و کارکردهای زیر را داشته باشد.:
 
 
1-روز جهانی قدس می تواند نماد همگرایی اسلام و ادیان ابراهیمی و توحیدی در منطقه و جهان باشد.
 
2- وادار کردن دولت اسرائیل به پذیرش قطعنامه های سازمان ملل متحد، راهبرد صلح عادلانه و پایدار ودستیابی فلسطینیان به حقوق از دست رفته خویش می باشد.
3- زیاده خواهی زورگویان، خوی تجاوزگری و پایمال کردن حقوق مظلومان، مردان، زنان و کودکان فلسطینی، عامل بازدارنده امنیت و صلح در منطقه می باشد.
 
4- جهاد و دفاع مشروع و پیشگیرانه ستم دیدگان سرزمین های تحت اشغال به معنای جنگ طلبی، افراط گرایی و خشونت گرایی نمی باشد.
 
5- همه طرف های درگیر در منازعه و مسأله فلسطین و اسرائیل، به تجربه آموخته اند که راه آرامش، توسعه و مصالحه از میان جنگ، ترور، خشونت و گردنکشی نمی گذرد.
 
6- سران حاکم بر اسرائیل به خوبی می دانند منهای بازپس دادن سرزمین های اشغالی، توقف شهرک سازی و امکان تشکیل کشور آزاد، آباد و مستقل فلسطینی، قادر به ادامه زیست پایدار، دائمی و انسانی نمی باشند.
 
7- ناجوانمردانه ترین صحنه منطقه تصرف شده فلسطین و غزه از سوی ارتش اسرائیل، آواره شدن انسان های بیدفاع و کشته شدن کودکان، دختران و پسران جوان زیر فشار بمباران، موشک و گلوله باران هاست.
 
8- یاری رساندن و کمک به انسان هایی که مظلوم واقع شده اند و مجبور به ترک خانه هایشان گردیده اند، اقدامی انسانی، ضروری و اسلامی می باشد. مردم و مسئولان نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه همیشه پیشگام بوده اند.
 
9- منطق و عقلانیت بشری حکم می کند که قدس و فلسطین نیز همانند دیگر شهرها و کشورهای دنیا، حق داشته باشند در مسیر آزادی، دموکراسی، پیشرفت، رفاه و صلح قرار گرفته و از مواهب آن برخوردار شوند.
 
10- دنیای آزاد، امریکا و اروپا به خوبی دریافته اند سرنوشت و فرجام مذاکره و صلح در خاورمیانه، وابسته به:  برسمیت شناخته شدن حقوق و استقلال فلسطینیان و توجه به منافع و امنیت سایر مردمانی که در این منطقه زندگی می کنند، می باشد.
 
11- سلام بر صلح، آزادی، عدالت، گفت و گو،دموکراسی، انتخابات، حق رأی، رفاه، آرامش، آسایش، حکومت قانون، پیشرفت و همزیستی مسالمت آمیز و ...
 
تحقق این همه که گفته شد، تنها از طریق اتحاد و اتفاق جهان اسلام، همگرایی اهل تشیع و تسنن، مقاومت در برابر تجاوزگری،  پرهیز و دفع خشونت، افراط گرایی و تروریزم در عراق، سوریه، یمن و ...، بسترسازی بین المللی در راستای تن دادن دولت اسرائیل به قطعنامه های سازمان ملل متحد، پرهیز غرب، امریکا، اروپا و سازمان های بین المللی در برخورد و سیاست های دوگانه با مسأله تاریخی فلسطین و استمرار مذاکره اثربخش و عادلانه، تداوم حمایت مادی و معنوی از مردم مظلوم فلسطین و در نهایت تقویت قدرت دفاعی و بازدارندگی کشورهای عربی و اسلامی در حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین در برابر زیاده خواهی و تجاوزگری ارتش اسرائیل امکان پذیر خواهد بود. انشاالله
 
بستن http://www.modarair.com/news/مقالات-مدیر-سایت/مبارک-رمضان.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 495183     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: