نام شما:
ایمیل مقصد:


"شهرستان قوچان، پیشتاز در هم گرایی و وفاق" یادداشتی از: حمیدرضا موحدی زاده


گروه: رویکرد مدارا، مروت و تدبیر
تاریخ درج: 1395/11/23
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 6

در یک روز برفی و بارش رحمت الهی، همزمان با 38 امین سال روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی توفیق یافتم، در جمع مردم پرتلاش و باصفا و جمعی از مسئولان و بزرگان شهر که از تهران و مشهد به شهرستان قوچان آمده بودند، حضور پیدا کنم. زیبایی و شکوه حضور شهروندان، مردان، زنان و جوانان عزیز در راهپیمایی 22 بهمن، مرا به آن سوی خاطرات و خطراتی که قبل و بعد از انقلاب، دوران جنگ تحمیلی و ایامی که در دولت آقای سیدمحمد خاتمی در خدمت مردم شریف شهرستان قوچان و فاروج بودم، برد. پایان بخش مراسم راهپیمایی و نماز جمعه در منزل امام جمعه محترم و جدید جناب حاج آقای دستجردی، بهانه ای شد برای طرح موضوعاتی مرتبط با رشد و توسعه قوچان و پیش نیازهایی که برای دستیابی به آن متصور است.

 ایده اولیه تشکیل این انجمن را برادر بزرگوارم جناب آقای محمدباقر ذاکری نماینده مردم قوچان و فاروج در 3 دوره مجلس شورای اسلامی ارائه داده بودند و با استقبال سایر مشتاقان رفع موانع پیشرفت منطقه مستعد، اقتصادی و ترانزیتی شهرستان روبرو شده است که هریک مطالب ارزنده ای را در نشست هم اندیشی فوق بیان نمودند. در وقتی که به اینجانب داده شد مسائلی را در خصوص اهداف و انگیزه های دعوت فرمانداری و امام جمعه از مدعوین محترم به شرح زیر بیان نمودم.

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به حضار محترم و ضمن تشکر از بانیان محترم این جلسه که ان شاالله نیت خیرخواهانه ای داشته اند، آرزو داریم به همین دلیل آثار و نتایج عملی و خوبی هم برای مردم و رشد و توسعه منطقه و شهرستان قوچان و فاروج نیز در بر داشته باشد. شهر ما از قدیم هم الگوی وحدت و همگرایی بوده است و در شرایط حساس کنونی نیز که فضای عمومی جامعه و کشور به همگرایی و آشتی ملی نیازمند است، این حرکت و تجمع می تواند برای سایر شهرستان ها و مناطق الگو واقع شود. خوشبختانه بانیان این نشست دوستانه و کارگشا سوابق و ارتباطاتی را دارند که می تواند در بسترسازی رشد و توسعه قوچان مؤثر باشد. شخصیتی نظیر حاج آقای رحمانی که قبل و بعد از انقلاب از یاران امام (ره) و در کنار ایشان بوده اند و امروز هم در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند، بسیار کارساز است. حاج آقای شوشتری که سال های طولانی در دولت سازندگی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) و دولت اصلاحات وزیر دادگستری بوده اند، موجب افتخار همه ما هستند. جناب آقای ذاکری که 3 دوره نمایندگی مردم قوچان و فاروج را عهده دار بوده اند، دارای تجارب و ارتباطات ارزشمند می باشند و همه این ظرفیت ها می تواند در خدمت رشد و توسعه منطقه قرار گیرد.

هم چنین جا دارد از حضور آقای رستمی در این جلسه تشکر نمود. ایشان نیز بخش هایی از جامعه را به نوعی نمایندگی می کنند. امام جمعه محترم هم با سعه صدر فضای صمیمی را در سطح شهرستان برای فعالیت و کار بیشتر فراهم نموده اند. آقای مهندس قامتی فرماندار محترم شهرستان که دلسوزانه و پرتلاش باعث کسب موفقیت هایی برای خدمت به مردم و رشد و توسعه منطقه شده اند، موجب دلگرمی است. جناب آقای شوشتری نماینده محترم مردم در مجلس که به علت سفر به ترکمنستان در این نشست حضور ندارند، حامی برنامه ها و پیشرفت منطقه می باشند.

این فضای دوستانه تداعی می کند به مصداق حدیث " الناس علی دین ملوکهم" اگر مسئولان و بزرگان جامعه راه دوستی، اتحاد و همگرایی را انتخاب نمایند، مردم نیز به روش آنها رفته و از آن پیروی می کنند و اگر خدای ناخواسته راه اختلاف، دشمنی و کینه توزی نسبت به همدیگر را مشاهده کنند، تحت تأثیر آن قرار می گیرند. خوشبختانه در شهرستان ما از گذشته نیز بنا بر همکاری بین سلیقه های مختلف و مسئولان سیاسی و اجرایی بوده است. این انجمن اگر بخواهد موفق شود می بایست اهداف، برنامه ها و ساختار خودش را در اساسنامه تبیین کند، زیرا چنین انجمنی که ساختار دولتی محض ندارد و سیال عمل می کند، دست کم می تواند این پیام را برای مردم و مسئولان صادر کند که ما حتی اگر روی سایر مسائل اختلاف سلیقه و نگاه داشته باشیم، روی رشد و توسعه شهرستان هیچ اختلافی با همدیگر نداریم. از آن مهم تر بسترسازی برای تحقق اهداف نشست ما را می تواند دنبال کند.

در نهایت و جمع بندی صحبت هایم می خواهم بگویم، همه سربلندی و رضایت مردم را می خواهند و برای رفع موانع اشتغال و سرمایه گذاری و کمک به رشد و توسعه شهرستان قوچان و فاروج، حاضرند وقت بگذارند و حمایت کنند. بنده نیز به سهم خودم علیرغم این که دستمان از خیلی چیزها کوتاه می باشد آمادگی دارم تمام انرژی و تجربه خودم را در اختیار دوستان و مسئولان عزیز قرار دهم. با تشکر از حوصله ای که به خرج دادید و آرزوی موفقیت برای مؤسسان این انجمن، فرماندار محترم، نماینده محترم و امام جمعه محترم از پیشگاه الهی را دارم.

 

 

بستن http://www.modarair.com/news/مقالات-مدیر-سایت/1395-12-02-14-46-08.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498202     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: