نام شما:
ایمیل مقصد:


"جوانمردی، مرام و معرفت، گوهر کمیاب زندگی" یادداشتی از: حمیدرضا موحدی زاده


گروه: رویکرد مدارا، مروت و تدبیر
تاریخ درج: 1395/11/13
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 4

"جوانمردی، مرام و معرفت، گوهر کمیاب زندگی"
یادداشتی از: حمیدرضا موحدی زاده
روزگار و عصر ما با همه فرازها و نشیب هایش، هم چنان طبق سنت تاریخ، آمیخته ای از شیرینی ها و تلخی ها/ شادی ها و غم ها می باشد. به یاد دارم کلام  دلنشین مادر را که در زمان حیاتش به ما می گفت، دوستان واقعی خودتان را در گرفتاری ها و فرودهای زندگی بشناسید! زیرا در گشایش ها و فرازها خیلی ها اظهار دوستی و رفاقت می کنند و به محض این که شما را گرفتار و در تنگنا ببینند، بسیاری از آنها شما را ترک می کنند! و اندکی از آنها اتفاقا در شرایط دشوار و سختی ها شما را بیشتر دوست خواهند داشت و در کنارتان باقی مانده و قرار می گیرند.
شاید سؤال شود چرا ما انسان ها نسبت به دوستی با همدیگر دچار افراط و تفریط می شویم؟

برای پیداکردن بخشی از جواب به کنکاش در دلیل و علت دوستی دیگران با خودتان و یا بالعکس دوستی خودمان با دیگران می پردازیم!
ج/ جوانمردان و یاران واقعی کسانی هستند که شما را تنها به خاطر خودتان دوست دارند، نه به خاطر موقعیت، شهرت، ثروت و یا قدرتتان!
و/ وفاداری و فداکاری نسبت به همدیگر ریشه در گفتار، پندار و کردار ما آدم ها دارد. این که در چه خانواده، بستر فرهنگی و یا فضا و مکانی بزرگ و تربیت شده باشیم و  آیا گوهر زندگی را می شناسیم!
ا/ انسان با مرام و معرفت کسی است که در دوستی با شما بیشتر از آن که به دنبال منفعت و لذت های دنیوی، مادی و زودگذر خودش باشد، تشنه و نیازمند انسانیت، محبت، معنویت، ماندگاری و بزرگواری باشد!
ن/ نیاز ما انسان ها به همدیگر به عنوان یک موجود اجتماعی و دارای عقل، اخلاق و احساس، همیشگی است و منطقا می بایست آن را برای تمام فراز و نشیب های زندگی خود و فرزندانمان پاس بداریم!
م/ من از بیگانگان دیگر ننالم، که با من هر چه کرد آن آشنا کرد. این زبان حال خیلی از ماها می تواند باشد، زیرا آنهایی که ارزش ها و قابلیت های شما رو شناخته و تجربه کرده باشند، اگر موقتا براشون نفعی نداشته باشید و یا گرفتار حسادت و خودبزرگ بینی شده باشند، شما را فراموش و رهایتان خواهند کرد و از شما دور می شوند تا موقعیت و انباشته هایشان به خطر نیفتد و یا کم نشود!
ر/ رسم رفاقت اینه که با هر کسی که رفیق شدی و جز خیر و نیکی از او چیزی ندیدی، زبان شیرین، چشم پاک و قدم استوارش را آزمایش کردی، هرگز رهایش نکنی و به قول معروف رفیق نیمه راه نباشی!
د/ دوست خوب، پادشاه بی تاج و تختی است که بر دل شما حکومت می کند. پس می توان به چنین دوستانی که این روزها کمیاب شده اند گفت: سلام بر پادشاه دلها!
ی/ یاد و نام همه دوستانی که شما را به خاطر معرفت، مرام و خوبی هایتان دوست دارند و نه شهرت، مقام و امکانات، گرامی و زنده باد. به اطرافمان نگاه کنیم هر دو دسته این دوستان را می بینیم!

ای کاش قدر و منزلت همدیگر را در زمان حیات و زندگی بدانیم و ارزش دوستان واقعی که در خاطرات و خطرات همدیگر را دیده و امتحان کرده اند را در عناصر زوج به هم پیوسته "وفاداری و فداکاری" جستجو کنیم!
خداوند بر دوستان خوب ما و شما خیر و برکت را سراریز کرده و ببخشاید و زندگی آنها سرشار از تلاش، شادی، موفقیت، نشاط و تندرستی باشد! آمین

بستن http://www.modarair.com/news/مقالات-مدیر-سایت/1395-11-13-14-18-59.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497819     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: