نام شما:
ایمیل مقصد:

حمیدرضا موحدی زاده نائب رئیس شورای شهر مشهد در دومین جلسه صحن علنی شورا، نطق پیش از دستور خود را قرائت کرد .

حمیدرضا موحدی زاده نائب رئیس شورای شهر مشهد در دومین جلسه صحن علنی شورا، نطق پیش از دستور خود را قرائت کرد .


گروه: رویکرد مدارا، مروت و تدبیر
تاریخ درج: 1396/6/15
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 5

بِسمِ الله الرَحمن الرَحیم


           و ق‍‍ُل رَب ِادخِلنی مُدخَلَ صِدق وَ اخرِجنی مُخرَجَ صِدق وَاجعَل لی مِن لَدُنکَ سُلطاناً نَصیراً
                                                                                         آیه 80 سوره اسرا
بگو: پروردگارا! مرا با وردی نیکو و صادقانه وارد (کارها) کن و با خروجی نیکو بیرون آور و برای من از پیش خودت سلطه (اشراف) و برهانی نیرومند قرار ده

درود می فرستیم به حضور مردم و شهروندان خوب و شریف مشهد
درود می فرستیم به حضور جانبازان عزیز و خانواده بزرگ ایثارگران
با عرض ادب و احترام و کسب اجازه از رئیس و اعضای محترم شورای پنجم شهر مشهد ، خانم ها ، آقایان، میهمانان گرامی و اصحاب پرتلاش رسانه
انتخابات 29 اردیبهشت 1396 نشان داد هم قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران ظرفیت های بالقوه ای دارد و هم اینکه مردم در صورت مشارکت حداکثری می توانند بر سرنوشت کشور و شهر خویش حاکم شوند و تغییرات مورد نظر خود را از طریق صندوق های رای و نهادهای اجتماعی و مدنی پیگیری کنند. در این جا من لازم می بینم ضمن تشکر از زحمات شورای محترم چهارم شهر و جناب اقای مرتضوی شهردار محترم پیشین ، به ویژه مردان، زنان و جوانان فهیم و رشید شهرمان و مجریان انتخابات به ویژه جناب آقای نوروزیان فرماندار محترم مشهد، هیات های اجرایی و نظارت، نیروی انتظامی و دست اندر کاران انتخابات صمیمانه تشکر کنم. آنها نشان دادند در خدمت به مردم کوشاو در برگزاری انتخابات سالم، قانونمند، رقابتی و آرام مصمم بوده اند.
پیروزی لیست امید و اصلاح طلبان در شهر مشهد شهر امام رضا(ع)، نشان داد پایتخت فرهنگی و معنوی کشورهای اسلامی و ایران سربلند دارای مردمانی نجیب ، باهوش، صبور، آینده نگر و مقاوم است که در بستر این سرزمین تاریخی رشد و پرورش یافته اند.
این سامانه جغرافیایی و تاریخی مفتخر به وجود مرقد مطهر و معنوی علی بن موسی الرضا (ع) و مجموعه تاریخی و فرهنگی حکیم ابوالقاسم فردوسی،‌نادرشاه افشار ، خیام و عطار نیشابوری و برخوردار از مفاخر عرصه فرهنگ، هنر، ادب، شعر و موسیقی اصیل ایرانی و مقامی می باشد.
در آیینه شفاف و گویای این پهنه وسیع و مشهد می بینیم که این جا خراسان است،
• خاستگاه آیت اله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب و جمهوری اسلامی ایران
• پرورش دهنده آیت اله مطهری، دکتر علی شریعتی، اخوان ثالث و سایر مفاخر ، فقیهان، ادیبان و هنرمندان
• دارای نام آوران موسیقی اصیل ایرانی و مقامی نظیر استاد محمدرضا شجریان ، استاد حاج قربان سلیمانی، استاد محمد یگانه و استاد عثمان محمدپرست و ...
این همه جاذبه های فرهنگی ، معنوی ، توریستی و تجاری و موقعیت جغرافیایی باعث شده است در دومین کلان ایران یعنی مشهد قریب به 3/5 میلیون شهروند ساکن و سالانه بیش از 24 میلیون نفر زائر ،‌مسافر و گردشگر داخلی و خارجی را پذیرا باشند. همین ویژگی های منحصر به فرد توانسته است شهر دلپذیر و دوست داشتنی و مشهد ما را تبدیل به شهر مزیت های نسبی و فرصت ها بنماید. فرصت هایی برای زیارت، سیاحت، سرمایه گذاری، آبادانی، ساخت و ساز، ‌تجارب، گردشگری، ‌گفتگو، تحصیل، تحقیق ، تفریحات سالم و نشاط آور و تامین کننده سایر نیازهای زندگی انسان فرهنگی و شهر نشین خلق شده است.
ما اگر بدانیم و بخواهیم ، می توانیم بر موانع رشد ، عمران و توسعه شهر خورشید غلبه پیدا کرده و مشهد را نگین درخشان ایران بسازیم.
هم چنین هنر عالمان دینی ، مدیران و صاحبان مقام، شهرت و موقعیت آن است که مایه دلگرمی و ماندگاری مردم و جوانان مشهدی که صاحبان اصلی شهر هستند، باشند و خوشحال از این نباشند که دلبستگی مردم به محل تولد و زندگی شان کم شده و شهر خودشان را به سوی دیگر شهرهای ایران و جهان ترک کنند . چنین مباد
در این جا لازم می بینم به عنوان نماینده مردم مشهد در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر به جایگاه قانونی شوراهای شهر و روستا در قانون اساسی اشاره نمایم ، تا اهمیت و ضرورت تقویت نظام شورایی و پارلمان های شهری و محلی برای همه مسولان و مردم روشن تر شود.
10 اصل از اصول 177 گانه قانون اساسی به نظام شورایی در اداره کشور ، شهرها و روستاها اشاره نموده است.
در اصل ششم آمده است:
" در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکای آرای عمومی اداره شود> از راه انتخابات، انتخاب رییس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شوراها و نظائر اینها"
در اصل هفتم آمده است:
طبق دستور قرآن کریم: " و امرهم شوراها" (شوری /38) و "شاورهم فی الامر" (آل عمران/159) شوراها از ارکان تصمیم گیری اداره امور کشور معرفی شده اند.
در اصل یکصدم به نقش مردم در تشکیل شوراها اشاره شده است:
" برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی ، اقتصادی ، عمرانی، بهداشتی ، فرهنگی ، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی اداره امور شهر با نظارت شورای شهر صورت می گیرد که اعضای آن را مردم همان محل انتخاب می کنند.
در اصل یکصد و یکم آمده است:
" به منظور جلوگیری از تبعیض و جلب همکاری در تهیه برنامه های عمرانی و رفاهی استان ها و نظارت بر اجرای هماهنگ آن شورای عالی استانها مرکب از نمایندگان شوراهای استان ها تشکیل می شود."
در اصل یکصد و دوم به جایگاه تاثیر گذار شورای عالی استان ها اشاره شده است:
"شورای عالی استانها حق دارد در حدود وظایف خود طرح هایی تهیه و مستقیما یا از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کند."
در اصل یکصد و سوم " استانداران ، فرمانداران، بخشداران، وسایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می شوند در حدود اختیارات شوراها ملزم به رعایت تصمیمات آنها هستند."
از این فراز مهم و تعیین کننده که بگذریم
به استناد قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، شورای شهر 34 وظیفه قانونی به عهده دارد که به مهم ترین آنها به اقتضای شروع به کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر مشهد اشاره می نماییم:
اولین وظیفه شورای شهر پس از تحلیف و رسمیت یافتن انتخاب شهردار به مدت 4 سال می باشد. این مهم را شورای پنجم و جدید شهر در یک روند بدیع ، شفاف و دموکراتیک به انجام رسانید. برگزاری 1440 نفر ساعت جلسات شورا، تعیین شاخص ها و معیارهای معرفی شهردار، نشست های مشورتی با نخبگان مدیریت شهری، احزاب و نهادهای مدنی و تخصصی ، ارائه و مقایسه رزومه ، رویکرد و برنامه های راهبردی و اجرایی 22 نفر در مرحله اول و 6 گزینه نهایی مرحله دوم از سویی کاندیداهای معرفی شده توسط اعضای محترم شورا، پخش مستقیم و زنده مناظره و دفاع نامزدها از برنامه ها و راهکارهای اجرایی از طریق شبکه های اجتماعی و سایر اقدامات مورد نیاز گام و تحولی نو، مسولانه و مردمی را برای اولین بار برای انتخاب شهردار در تاریخ شهر مشهد رقم زد.
انتخاب آقای مهندس تقی زاده خامسی به عنوان شهردار جدید و امید آفرین مشهد از سوی شورای پنجم شهر ، نشان از دور اندیشی ، تاکید بر کارآمدی و مدیریت تخصصی و شهری، پاکدستی، اصلاح طلبی ، برنامه محوری و تعامل دو سویه از سوی اعضای شورای شهر و لیست امید دارد. انتظار افکار عمومی و اکثریت قاطع شهروندان مشهدی نیز بر این اصل استوار بوده است که شهردار منتخب مشهد می بایست در تراز دومین کلان شهر کشور پس از تهران و پایتخت فرهنگی و معنوی جهان اسلام و ایران سرافراز باشد.
تکیه ایشان بر شهروند مداری ، توانمند سازی مردم و شهروندان، فرهنگ سازی و حقوق شهروندی، دستیابی به شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک ، توجه به مناطق پیرامونی و کم برخوردار ، نگاه به درون و منابع انسانی شهرداری ، توسعه فضای سبز، ایجاد نشاط اجتماعی و اولویت رشد و توسعه خدمات شهری از جمله تکمیل و بهره برداری از خطوط 2 و 3 قطار شهری و سایر نیازمندی های شهر و شهروندان، نشان از هوشمندی تجربه و تدبیر عالی برای اداره بهتر و انسانی تر شهر مشهد و محلات زیبای شهری آن دارد.
انتظار می رود برای تحقق خواسته های مردم و جلب رضایت آنان ، مسولان عالی دولت، دستگاههای اجرایی و نظارتی ، آستان محترم قدس رضوی ، نهادهای حاکمیتی ، دادگستری ، نمایندگان مجلس و همراهی بخش خصوصی و نهادهای اجتماعی مدنی ، شهردار کار آزموده ، متخصص و دلسوز شهر مشهد را در انجام وظایف قانونی اش یاری نمایند.
تقاضا می کنیم وزیر محترم کشور که خود برخواسته از این سامان می باشند در صدور حکم رسمی آقای مهندس تقی زاده خامسی تسریع به عمل آورده، تا وقفه ای در روند اجرایی پروژه های عمرانی و شهری پیش نیاید و آینده ای درخشان، آباد ، آزاد، مطمئن و با شور و نشاط برای شهر عزیزمان رقم بخورد.
شهر و مردمانی خسته از برخی نارسایی ها و ناکارآمدی ها که تشنه خدمت و گره گشایی از معظلات بیکاری، پایین بودن سطح درآمد و سایر کمبودهای زندگی شهری و نیازمند احترام به حقوق مهاجرین قانونی و برادران اهل سنت و سایر اقلیت های دینی و قومی می باشد، موانع را بر طرف و زمینه توزیع برابر فرصت ها و امکانات ، اجرای عدالت و شکوفایی قابلیت های نهان و آشکار جامعه بیشتر و بهتر از گذشته فراهم گردد.
• به امید تداوم مشارکت، حمایت و مطالبه گری مردم
• سیاست گذاری و نظارت قانونی و موثر شورای شهر
• کارایی شفافیت و پاسخگویی شهردار و شهرداری
• همکاری و همدلی و هماهنگی دستگاههای اجرایی نظارتی و نهادهای حاکمیتی و مذهبی برای پیشرفت کلان شهر مشهد
خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خشنود باشی و ما رستگار

بستن http://www.modarair.com/news/مقالات-مدیر-سایت/1397-02-24-20-41-33.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494695     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: