نام شما:
ایمیل مقصد:

ظریف: مذاکرات سازنده بود/کری: با ظریف دیدار کردم/ هیگ: شروع خوبی بود/ اشتون: مذاکرات اکتبر ادامه می‌یابد

ظریف: مذاکرات سازنده بود/کری: با ظریف دیدار کردم/ هیگ: شروع خوبی بود/ اشتون: مذاکرات اکتبر ادامه می‌یابد


گروه: اخبار، نگاه وتحولات بین المللی
تاریخ درج: 1392/7/5
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 در نیویورک پس از یک ساعت مذاکره پایان یافت.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدارش با وزیران خارجه عضو 1+5 و مذاکرات با آن‌ها در نشست مطبوعاتی کوتاهی با بیان این که مذاکرات ایران و 1+5 سازنده بود، گفت که ملاقات کوتاهی در حاشیه این نشست با جان کری، وزیر خارجه آمریکا داشته است.



وی خاطرنشان کرد در این نشست بر ضرورت رفع نگرانی‌ها و احقاق حقوق مردم ایران تاکید کردیم.


او افزود: دیدگاه مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت استفاده از سلاح کشتار جمعی مورد تاکیدمان قرار گرفت و امیدواریم با برخورد مثبت همه طرف‌ها شاهد شکل‌گیری راه‌حل مورد قبول دو طرف باشیم تا بتوانیم کار را به پیش ببریم و پرونده هسته‌یی ایران به زودی حل شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در مورد دیدارش با وزیر خارجه آمریکا گفت: گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم که در دیدارهای بین‌المللی انجام این گفت‌وگوها و دیدارها معمول است و در آن بر ضرورت و اهتمام ویژه برای رسیدن به راه‌حل تاکید کردیم و انتظار می‌رود که بتواند مناقشات را در زمان مناسب حل کند.

ظریف با بیان اینکه تاکید کردیم که ما به تعهداتمان پایبند هستیم، افزود: آمریکایی‌ها باید به تعهداتشان عمل کنند و به دنبال راه‌حل باشند و در سیاست خارجی خود از هوشیاری و آینده‌نگری استفاده کرده و حقوق مردم ایران را در نظر بگیرند.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم این حرف‌های مثبت را که در این مذاکرات شنیده شد، با دقت و هوشیاری در آینده به پیش ببریم و زمینه را برای حل مشکلات ایران فراهم کنیم.

ظریف تاکید کرد: تحریم‌ها باید به تدریج که جلو می‌رویم رفع شود و در قدم آخر همه تحریم‌ها حل شده باشد چه تحریم‌های یک جانبه چه تحریم‌های چند جانبه.

وی در پاسخ به این پرسش که نشست ژنو در سطح وزیران خارجه کشورها خواهد بود؟ گفت: خانم اشتون در این نشست حضور خواهد داشت این که چه کسی به نمایندگی از شش کشور حضور داشته باشد را نمی‌دانیم.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد: اشتون اعلام کرد که قدرت‌های جهانی برای برگزاری مذاکرات هسته‌یی اساسی در تاریخ (23 و24 مهر) 15 و 16 اکتبر در ژنو به توافق رسیدند.

اشتون در یک نشست خبری اعلام کرد که مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 مهم و قابل توجه بود و زمینه را برای دور جدیدی از مذاکرات درباره برنامه هسته‌یی ایران در ماه آینده فراهم کرده است.

او گزارش دادکه همه کشورهای دخیل در مذاکرات موافقت کردند" با یک جدول زمانی جاه‌طلبانه پیش بروند."

هم‌چنین خبرگزاری فرانسه گزارش داد که اشتون ملاقات روز پنج‌شنبه را مثبت دانست و گفت که وزیران امور خارجه گروه 1+5 که در این مذاکرات بی‌سابقه در سازمان ملل شرکت داشتند از تهران خواستند که پیش از گفت‌وگوهای ماه آینده، به پیشنهاد‌های آن ها پاسخ دهد.

هم‌چنین خبرگزاری رویترز به نقل از رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده 1+5 در مذاکرات با ایران گزارش داد: ما گفت‌وگویی درباره این‌که چگونه می‌توانیم یک جدول زمانی جاه‌طلبانه را پیش ببریم تا ببینیم می‌توانیم به پیشرفت دست یابیم، داشتیم .

وی این ملاقات را مهم و پرانرژی توصیف کرد.

اشتون گفت که "نشست ژنو در 15 و 16 اکتبر ادامه نشست امروز خواهد بود و امیدواریم این روند را به پیش ببرد."

نماینده 1+5 در مذاکرات با ایران افزود: ما می‌خواهیم زمانی که در ژنو داریم صرف تبدیل آن به جزییات عملی کنیم. من نسبت به آن‌چه می‌توانیم انجام دهیم نگرش جاه‌طلبانه‌ای دارم ولی همه می‌دانیم که باید بسیار عملی و منطقی باشیم.


به گزارش بی‌بی‌سی پس از این جلسه ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا گفت: شروع خوبی بود ولی هنوز زود است که آن را یک پیشرفت عمده بخوانیم.

هم‌چنین آسوشیتدپرس گزارش داد: ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس نیز پس از این دیدار گفت که " یک بهبودی بزرگ در لحن و روح" محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران مشاهده شد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت که در حاشیه این جلسه با محمدجواد ظریف دیدار داشته است.

کری هم این جلسه را سازنده خواند.


وزیران خارجه ایران و شش کشور در نیویورک بامداد جمعه با یکدیگر دیدار و مذاکره کردند.

مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه، سیدعباس عراقچی ، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر خارجه و محمدنیا، مشاور حقوقی وزیر خارجه، و حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزیر خارجه در مذاکرات امروز ظریف را همراهی کردند.

امیری یکی از کارشناسان سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون از دیگر اعضای تیم ایران بودند.

جان‌ کری وزیر خارجه آمریکا، ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه، گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و وانگ یی وزیر خارجه چین در این نشست به همراه کاترین اشتون حضور داشتند.

به گزارش فارس، «گیدئو وستروله» وزیر خارجه آلمان نیز با حضور در نشست خبری، جو حاکم بر مذاکرات میان وزرای خارجه گروه 1+5 و ایران را مثبت ارزیابی کرد.

وستروله در با بیان اینکه لحن و جو این دور از مذاکرات بهتر از گذشته بوده، گفت باید در مورد جزئیات توافق با ایران بحث کرد.

دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 در مورد برنامه هسته‌ای، پنج‌شنبه به وقت محلی در نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد. کشورهای مذاکره‌کننده برای اولین بار در سطح وزرای خارجه خود در این نشست حضور داشتند.

«کاترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجه اتحادیه اروپا بعد از این نشست اعلام کرد دور بعدی مذاکرات هسته‌ای روزهای 15 و 16 اکتبر در ژنو برگزار می‌شود.

 

فرارو- نشست وزرای امور خارجه ایران و گروه ۱+۵ درباره برنامه هسته‌ای کشورمان که ساعتی پیش در نیویورک آغاز شده بود به پایان رسید.
 
به گزارش فرارو، در این نشست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سرگئی لاوروف، جان کری، ویلیام هیگ، لوران فابیوس، گیدو وستروله و وانگ یی وزرای امور خارجه روسیه، آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان و چین حضور داشتند.
 
سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت خارجه، داود محمدنیا مشاور حقوقی وزیر خارجه، امیری از سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون؛ محمدجواد ظریف را در این نشست همراهی می‌کردند. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

10 ساعت پس از دور جدید مذاکرات ایران و 1+5
کد خبر: ۱۶۳۷۳۲
۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
فرارو- 10 ساعت پس از مذاکرات وزیران خارجه ایران و گروه 1+5 در نیویورک، مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین آغاز می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، نخستین دور مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از روی کار آمدن دولت جدید در ایران، امروز (جمعه) در وین برگزار می‌شود.
 
این مذاکرات ساعت 10 صبح امروز در محل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین آغاز خواهد شد.
 
رضا نجفی سفیر و نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی ریاست تیم مذاکره کننده ایرانی دردورجدید مذاکرات ایران و آژانس را برعهده دارد.
 
نجفی یک ماه پیش با حکم رییس جمهوری،به جای علی اصغر سلطانیه، به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در وین منصوب شد.
 
مذاکرات ایران و آژانس در حالی امروز جمعه در وین برگزار می‌شود که دور جدید گفت‌وگوهای ایران و گروه 1+5 با حضور وزیران خارجه هفت کشور ایران، آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلیس، آلمان و چین عصرپنجشنبه به وقت محلی به میزبانی نیویورک در فضایی مثبت برگزار و توافق شد که دور بعدی مذاکرات در روزهای 23 و 24 مهرماه جاری در ژنو برگزار شود.
بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-بین-المللی/امور-خارجه-ایران.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494863     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: