نام شما:
ایمیل مقصد:

آرون دیوید میلر: صحبت‌های بارک اوباما، رئیس جمهور امریکا بیانگر برنامه دو سال آینده است

آرون دیوید میلر: صحبت‌های بارک اوباما، رئیس جمهور امریکا بیانگر برنامه دو سال آینده است


گروه: اخبار، نگاه وتحولات بین المللی
تاریخ درج: 1393/10/20
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

فرارو- آرون دیوید میلر، مشاور شش ‌وزیر خارجه آمریکا از سال 1988 تا 2003 که اکنون به‌ عنوان پژوهشگر سیاست عمومی در اندیشکده «وودرو ویلسون» (یکی از برجسته‌ترین اتاق‌های فکر در ایالات‌متحده) در واشنگتن مشغول به کار است در یادداشتی برای وال استریت ژورنال نوشت: هیچ مصاحبه، اظهارنظر یا سخنرانی نمی تواند به تنهایی فلسفه یک رئیس جمهور، دیدگاهش در مورد مسائل یا چگونگی بهره وری وی از زمان باقی مانده اش در مسند قدرت را به طور کامل منتقل کند اما مصاحبه اخیر باراک اوباما با شبکه رادیویی ان.پی.آر ما را به دیدگاه های وی نزدیک می کند. چندین نقطه نظر وی تقریبا به ما نشان می دهد که این رئیس جمهور کجا بوده و می خواهد طی 18 ماه آینده کجا باشد.

 
به گزارش سرویس بین الملل فرارو به نقل از وال استریت ژورنال، میلر در ادامه می نویسد: این جمله را در نظر بگیرید: «من بهترین نیستم اما اینجا هستم.» باراک اوباما در سال 2011، تقریبا با گذشت سه سال از آغاز دوره ریاست جمهوری اش دستاوردهای خود را با بزرگترین رئیس جمهورهای آمریکا مقایسه کرد. وی در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفته بود: «من دستاوردهای سیاست خارجی و قانون گذاری مان در دو سال نخست را مقابل هر رئیس جمهور آمریکایی- به استثنای جانسون، روزولت و لینکولن-  قرار می دهم.» رئیس جمهوری آمریکا این ماه زمانیکه در مصاحبه خود گفت «با بدترین بحران های اقتصادی و مالی از زمان رکود بزرگ مقابله کرده ام» تاحدودی متواضع تر شده بود. علاوه بر این، برنامه خدمات درمانی بود که اوباما گفت «برای آینده کشور بسیار مهم است». بازی خیلی وقت است که به پایان رسیده و واشنگتن حال دارای رئیس جمهوری با اعتماد به نفس بسیار بالا، یک کنگره جمهوری خواه و یک کمپین انتخاباتی در آستانه فروپاشی برای 2016 است.
 
گسترش شکاف نژادی
اوباما به ان پی آر گفت که باور ندارد آمریکا از زمان روی کار آمدنش دچار شکاف نژادی بیشتری شده باشد- و حتی گفت که آمریکا در تعاملات روزمرده خود کمتر از گذشته شکاف نژادی دارد. اگر او این جمله را تصدیق کرده، پس در نقطه ای قرار دارد که نمی خواست باشد و مطمیئنا تصویر وی به عنوان رئیس جمهوری تمام آمریکایی ها را به چالش می کشد. در واقع اگر اکثر آمریکایی ها به درستی این مسئله اعتقاد نداشتند، او دو بار به عنوان رئیس جمهور انتخاب نمی شود.اما با وجود دستاوردهای حقوق بشری، زمانیکه بحث مسائل نژادی مطرح می شود، جامعه آمریکا عمیقا شکاف دارد. نه اوباما و نه سیاست هایش این شرایط را بدتر نکرده است اما بسیاری از آمریکایی ها به دلیل تعصبات نژادی خود، هرگز وی را به عنوان یک رهبر مشروع نپذیرفتند. با این حال تلاش اوباما برای تمرکز بر مسائل نژادی، بر شکاف موجود افزوده است. 
 
رئیس جمهوری که هرگز نگفته است هرگز
زمانیکه مجری ان پی آر د مرود احتمال گشایش سفارت آمریکا در تهران از اوباما سوال کرد، وی گفت: «من هرگز نمی گویم هرگز اما فکر می کنم این مسائل باید به صورت گام به گام انجام شوند.» این مسئله بیانگر گرایش های آرمانی رئیس جمهور آمریکا است. البته این صحبت ها بیانگر آن چیزی است که وی در ادامه مصاحبه خود به عنوان باور بر دیپلماسی، گفتگو و مشارکت مطرح کرد. وی که روند برقراری روابط با کوبا را آغاز کرده، بدش نمی آید که این روند با امضای یک توافق هسته ای با ایران ادامه پیدا کند: «شانس انجام این کار وجود دارد و سوال این است که آیا ایران از این فرصت استفاده خواهد کرد یا خیر.» اوباما حتی با وجود به چالش کشیدن تهران، پا را فراتر گذاشته و یک توافق هسته ای را اساس تلاش برای بهبود روابط در طول زمان دانست  که به ایران این امکان را می دهد که «به یک قدرت منطقه بسیار موفق» تبدیل شود. این قاعده کنگره، عربستان و اسرائیل را با نگرانی هایی روبرو خواهد کرد.

 

بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-بین-المللی/1393-10-20-12-24-04.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496095     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: