نام شما:
ایمیل مقصد:

در مقابل آزادي ۲۱۳۰ نفر از زندانیان مخالف اسد ۴۸ ایرانی ربوده شده در سوریه آزاد شدند

در مقابل آزادي ۲۱۳۰ نفر از زندانیان مخالف اسد ۴۸ ایرانی ربوده شده در سوریه آزاد شدند


گروه: اخبار، نگاه وتحولات بین المللی
تاریخ درج: 1391/10/21
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

 

گروه سياسي: برخي رسانه‌هاي خبري گزارش دادند: ۴۸ ایرانی ربوده شده در سوریه توسط مخالفان در این کشور، در مقابل آزاد شدن بالغ بر دوهزار زنداني مخالف سوري آزاد شدند.
۴۸ ایرانی ربوده شده در سوریه آزاد شدند

صبح امروز شبکه تلویزیونی «ان تی وی» ترکیه اعلام کرده بود: ۴۸ اسیر ایرانی در سوریه امروز از سوی شورشیان آزاد می‌شوند. «بولت ایلدیرم» رئیس انجمن کمک‌های انسان دوستانه ترکیه اعلام کرد: میانجیگری ترکیه و قطر برای آزادی ۴۸ ایرانی در اختیار مخالفان در سوریه موفقیت‌آمیز بود. وی افزود: براساس توافق انجام شده، حکومت سوریه ۲۱۳۰ نفر را از زندان‌های خود آزاد خواهد کرد و در مقابل، مخالفان اسد نیز ۴۸ ایرانی در اختیار خود را آزاد می‌کنند.
در میان آزاد شدگان از زندان حکومت سوریه، چند شهروند ترک نیز وجود دارد. ایلدرم که برای انجام فعالیت های مربوط به مبادله زندانیان در دمشق حضور دارد، گفت: مبادله زندانیان میان حکومت سوریه و مخالفان تا چند ساعت آینده انجام خواهد شد، در این چارچوب ۲۱۳۰ نفر از زندانیان در اختیار دولت سوریه با ۴۸ ایرانی دربند مخالفان اسد مبادله می‌شوند.
وی با توصیف این مبادله زندانیان با عنوان "پیروزی دیپلماسی انسان دوستانه" افزود: این مبادله با تلاش‌های میانجیگرایانه قطر و ترکیه عملی می شود. تلاش ها برای مبادله این زندانیان از مدت‌ها پیش آغاز شده بود.

بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-بین-المللی/1391-10-21-06-34-10.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497715     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: