نام شما:
ایمیل مقصد:

اظهارات وزیر فرهنگ ترکیه درباره \

اظهارات وزیر فرهنگ ترکیه درباره "حریم سلطان": به پخش ادامه خواهد داد


گروه: اخبار، نگاه وتحولات بین المللی
تاریخ درج: 1391/9/22
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

آفتاب: وزیر فرهنگ ترکیه در اظهاراتی درباره سریال بحث برانگیز " حریم سلطان " که عنوان اصلی آن در ترکیه " سده باشکوه " است ، گفت که دولت هیچ قصدی مبنی بر توقف پخش این سریال ندارد. 

" ارطغرل گونای" وزیر فرهنگ و توریسم ترکیه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مناقشات مربوط به سریال " سده باشکوه " و احتمال توقف پخش آن گفت :دولت هیچ قصدی مبنی بر توقف پخش این سریال ندارد ولی عوامل و سازندگان این سریال باید دقت بیشتری بر ساخت آن داشته باشند تا با حقایق تاریخی در تضاد نباشد.

وی افزود: " ما همان طور که جناب نخست وزیر بارها گفته است مخالف رویکرد ممنوع کردن هستیم و از این رو هیچ قصدی مبنی بر ممنوع کردن پخش این سریال در دولت وجود ندارد."

پیشتر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی انتقاد آمیز از این سریال گفته بود که این سریال با زندگی واقعی " سلطان سلیمان " عثمانی در تضاد است. اردوغان گفته بود :اجداد ما به هیچ وجه این گونه که در این سریال به تصویر کشیده می شود،نبودند.

همچنین در هفته جاری نیز یکی از نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه اعلام کرد که برخی نمایندگان حزب حاکم در پارلمان در تلاش اند تا پخش این سریال را متوقف کنند.

برای توقف پخش این سریال تنها شورای نظارت بر شبکه های تلویزیونی ترکیه که نهادی تقریبا خصوصی است می تواند وارد عمل شود و طبق قانون، دولت ترکیه تنها می تواند از این سریال به دستگاه قضایی یا این شورا شکایت کند.

سریال حریم سلطان به زندگی سلطان سلیمان یکی از مشهور ترین سلاطین عثمانی می پردازد و ماجراهای زندگی خصوصی این سلطان عثمانی را روایت می کند. برخی منتقدان می گویند این سریال هم به لحاظ دکور و صحنه آرایی و طراحی لباس هم به لحاظ روایت زندگی خصوصی سلطان سلیمان با واقعیت های تاریخی دوره عثمانی تناسب چندانی ندارد.

طبق آمار وزارت فرهنگ ترکیه سریال سده باشکوه هم اکنون بیش از ۱۵۰ میلیون بیننده در سراسر جهان دارد . این سریال در برخی کشورهای اروپایی و عربی همزمان با داخل ترکیه دوبله شده و در حال پخش است.

سریال های تلویزیونی ساخت ترکیه در دهه گذشته رشد خوبی داشته اند و در بسیاری از شبکه های تلویزیونی عربی دوبله شده و پخش می شوند.

به گزارش عصر ایران،وزارت فرهنگ ترکیه اعلام کرده است این کشور از راه فروش سریال های تلویزیونی سالانه دهها میلیون دلار در آمد دارد

بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-بین-المللی/حریم-سلطان.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496060     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: