نام شما:
ایمیل مقصد:

تلاش دولت اوباما برای به تعویق انداختن تحریم‌های جدید علیه ایران

تلاش دولت اوباما برای به تعویق انداختن تحریم‌های جدید علیه ایران


گروه: اخبار، نگاه وتحولات بین المللی
تاریخ درج: 1392/8/11
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

 

تلاش این دولتمردان آمریکا، تمامی سناتورهای حاضر در این جلسه چند ساعته که پشت درهای بسته برگزار شد را متقاعد نکرد ولی این احتمال که کمیته بانکداری سنای آمریکا هفته آینده و هم زمان با برگزاری نشست ایران و گروه ۱+۵ در ژنو، اقدام به تهیه پیش نویس تحریم‌های جدید کند، به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.
آفتاب: «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری آمریکا و شماری از مقام‌های بلندپایه دولتی این کشور، جمعی از سناتور‌ها را متقاعد کردند که در مقطع زمانی فعلی که قدرت‌های غربی تمایل ایران برای تغییر در برنامه هسته‌ای این کشور را به آزمون گذاشته‌اند، تصویب تحریم‌های جدید علیه تهران را به تعویق بیندازند.
 
به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، تلاش این دولتمردان آمریکا، تمامی سناتورهای حاضر در این جلسه چند ساعته که پشت درهای بسته برگزار شد را متقاعد نکرد ولی این احتمال که کمیته بانکداری سنای آمریکا هفته آینده و هم زمان با برگزاری نشست ایران و گروه ۱+۵ در ژنو، اقدام به تهیه پیش نویس تحریم‌های جدید کند، به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.
 
«مایک جوهانز» سناتور جمهوری خواه آمریکایی پس از خروج از این جلسه گفت: «به عنوان یکی از اعضای کمیته معتقدم که اگر روندی در جریان است که ممکن است نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد، باید ببینیم پایان آن کجاست؛ همیشه برای تصویب تحریم‌ها زمان هست.»
 
«دین هلر» سناتور جمهوری خواه دیگر آمریکایی نیز گفت که مقام‌های دولتی آمریکا دلایل خوبی برای به تعویق انداختن تحریم‌های جدید ارائه کرده‌اند ولی من هنوز تصمیم قطعی در این باره نگرفته‌ام.
 
در همین راستا، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «جک لیو» وزیر خزانه داری این کشور نیز روز گذشته با اعضای کمیته و رهبر دموکرات‌های سنا دیدار کردند.
 
درخواست تأخیر در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، "تا زمان نامعلوم" نیست
 
 
همچنین سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن خواستار تأخیر در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران تا زمان نامعلوم نیست.
 
به گزارش ایسنا، جی کارنی گفت: کسی پیشنهاد تاخیر نامعلوم برای تحریم‌های جدید را نداده است، زیرا ممکن است در این پروسه به جایی برسیم که تحریم‌های اضافی لازم و حتی مفید باشند.
 
به گزارش خبرگزاری هند، کارنی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مدعی شد: جایی که ما به آن رسیده‌ایم، نتیجه تغییر نظر ایران نیست؛ جایی که ما به آن رسیده‌ایم نتیجه‌ این است که رژیم تحریم‌ها که رئیس‌جمهور (اوباما) سرسختانه دنبال کرد و بخش اعظم کشورهای جهان را با آن همراه کرد موفقیت‌آمیز بوده است.
 
سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: بنابراین رژیمی که برقرار است و فشار دیپلماتیکی که وجود دارد، برای پیشرفتی که به آن دست یافته‌ایم و فرصتی که داریم لازم و اساسی است.
 
کارنی در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) گفت که پنجره (مذاکرات) تا ابد باز نیست و ما منتظریم ببینیم می‌توانیم به پیشرفتی دست یابیم یا خیر.
 
وی افزود: ما می‌خواهیم مطمئن شویم که این مذاکرات بهترین فرصت برای کسب پیشرفت واقعی را حاصل می‌کنند، زیرا همانطور که بارها گفته‌ایم بهترین راه برای اطمینان از اینکه ایران به سلاح هسته‌یی دست نمی‌یابد از طریق یک توافق مذاکراتی و قابل راستی‌آزمایی با ایران است.
 
کارنی در ادامه گفت: ما باید این پتانسیل را بررسی کنیم و این کاری است که اکنون انجام می‌دهیم. اما ما همیشه پیش از حرکت به جلو با کنگره گفت‌وگو و مشورت می‌کنیم. آنها به عنوان یک شریک در اقداماتی که ما اتخاذ کرده‌ایم بسیار کمک حالمان بودند.
مطالب مرتبط
بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-بین-المللی/دولت-اوباما.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496106     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: