نام شما:
ایمیل مقصد:

 (تصاویر) سوژه ویژه ؛ اوباما در تایلند بدون میشل

(تصاویر) سوژه ویژه ؛ اوباما در تایلند بدون میشل


گروه: اخبار، نگاه وتحولات بین المللی
تاریخ درج: 1391/9/3
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

باراک اوباما در اولین سفر خارجی خود پس از انتخاب مجددش به عنوان رئیس جمهور امریکا روز گذشته وارد تایلند شد.

 
به گزارش سرویس بین الملل فرارو، تایلند اولین مقصد رئیس جمهور امریکا در سفر دوره ای به جنوب شرق آسیا است؛ تحلیلگران هدف از این سفر را تمرکز مجدد آمریکا در زمینه سیاست خارجی بر منطقه آسیا و تلاش واشنگتن برای مقابله با نفوذ و برتری چین در این منطقه عنوان کرده‌اند.
 
باراک اوباما پس از ورود به تایلند مورد استقبال خانم شیناواترا نخست وزیر این کشور قرار گرفت و پس از آن نیز در نشست مشترک و کنفرانس خبری با وی همراه شد. برنامه روز اول سفر اوباما به تایلند با ضیافت شام نخست وزیری به افتخار ورود رئیس جمهور امریکا به این کشور پایان یافت. 
 
وی در این ضیافت شام از میهمان نوازی نخست وزیر تایلند تشکر کرد و آن را نشانه دوستی دو کشور دانست. اوباما در سخنان خود گفت هر چیزی که در این سفر حس کرده است از کرامت، انعطاف پذیری و دوستی فی مابین دو کشور بوده است.
 
او گفت: ما در آسیا تا امروز می توانیم بگوئیم که تایلند قدیمی ترین دوست آمریکا است و ما به شدت به این دوستی افتخار می کنیم.
 
باراک اوباما که بر خلاف معمول در سفرهای طولانی مدت خود به نقاط مختلف جهان، بدون همسرش به جنوب شرق آسیا رفته است به عنوان بلندپایه ترین مقام این کشور پا به تایلند گذاشته است.
 
عکاسان خبری جهان که این واقعه را پوشش خبری می دهند به دقت رفتارهای وی و میزبان را زیر نظر داشته و از نماها و وضعیت های مختلف سوژِه ویژه خود عکس برداری کردند. در برخی از عکس های منتشر شده از حواشی و متن استقبال و پذیرائی، صمیمیت غیر معمولی میان میزبان و میهمان دیده می شود؛ چیزی که برخی رسانه های خارجی در کنار غیبت همسر اوباما در این سفر، مورد توجه قرار دادند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-بین-المللی/اوباما.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496055     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: