نام شما:
ایمیل مقصد:

دبیرکل سازمان ملل : نوروز روح دوستی ، همبستگی و احترام به محیط زیست را تقویت می کند

دبیرکل سازمان ملل : نوروز روح دوستی ، همبستگی و احترام به محیط زیست را تقویت می کند


گروه: اخبار، نگاه وتحولات بین المللی
تاریخ درج: 1394/12/29
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

دبیرکل سازمان ملل در پیامی خطاب به همه کسانی که در سراسر جهان عید نوروز ایرانی را جشن می گیرند و افرادی که از این میراث فرهنگی غنی بهره مند هستند، تبریک گفت و این عید را عامل دوستی و همبستگی و احترام به محیط زیست دانست.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی سازمان ملل،بان کی مون با صدور یک پیام مطبوعاتی، 21 مارس 2016 (اول فروردین 95) را به مناسبت روز جهانی نوروز به همه آنهایی که آنرا پاس می دارند، تبریک گفت.
وی ضمن تاکید بر این که نوروز روح دوستی، همبستگی و احترام به محیط زیست طبیعی را تقویت می کند و نیز با ارزش های سازمان ملل متحد منطبق است، گفت: 'برای من مایه بسی شادمانی است که این روز مهم را به همه کسانی که آنرا جشن می گیرند و یا آنهایی که به هر نحو از آن بهره می برند، تبریک بگویم'.
دبیرکل سازمان ملل همچنین نوروز را سنتی باستانی متناسب با مناسبات امروزی توصیف کرد و افزود: 'صدها میلیون انسانی که امروزه در سراسر جهان این سنت را گرامی می دارند، نماینده طیف گسترده ای از تجارب انسانی هستند که با سنت های غنی و متنوع خود جلوه ای از نمادهای فرهنگی را نیز به نمایش می گذارند'.
بان کی مون همچنین ضمن توصیف جشن های نوروزی به عنوان نماد احترام مشترک برای تجدید حیاتی که از اعتدال بهاری سرچشمه می گیرند افزود: 'از آنجایی که همه مردم جهان می توانند از حس تازگی در نوروز الهام بگیرند، لذا باید اعتراف کرد که نوروز امروزه از مرزهای ملی، تقسیمات مذهبی و سایر تفاوت ها فراتر رفته است و در واقع می تواند به نحوی جوامع را با پیوندهای حسن نیت متحد سازد و چنین هدف مشترکی می تواند به ارتقای جایگاه انسان در این برهه از تاریخ نیز بیانجامد'.
وی در پایان افزود: 'بیایید به همه مردمی که نوروز را جشن می گیرند اجازه دهیم این ایام تعطیل را با شادمانی و معنا جشن بگیرند و بگذاریم نوروز وسیله ای برای گسترش پیام اساسی امید و تجدید حیات در سراسر جهان باشد'.

بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-بین-المللی/دبیرکل-سازمان-ملل.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497592     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: