نام شما:
ایمیل مقصد:

اظهارات‌نماینده اروپایی پس از بازگشت از تهران: نوع لباس پوشیدن تنها اختلاف ما باآنها نیست

اظهارات‌نماینده اروپایی پس از بازگشت از تهران: نوع لباس پوشیدن تنها اختلاف ما باآنها نیست


گروه: اخبار، نگاه وتحولات بین المللی
تاریخ درج: 1394/3/19
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

به گزارش صداي آلمان، ماریچه اسخاکه، سیاستمدار هلندی که همراه با هیئتی از پارلمان اروپا به سرپرستی المار بروک، رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان اروپا به تهران سفر کرده، در پیامی توئیتری نوشت: «نوع لباس پوشیدن، تنها اختلاف ما با آنها نیست.» اسخاکه در ادامه این توئیت از مقامات ایرانی این پرسش را مطرح کرده که چرا اجازه نمی‌دهند مردم خودشان تصمیم بگیرند.



او چند ساعت بعد پیام دیگری را همراه با تصویری از صفحه اول روزنامه "هفت صبح" در این شبکه اجتماعی منتشر کرد که در آن از دریافت پیام‌های حمایت‌آمیز خبر داده بود. اين روزنامه مقاله‌ای را با تیتر "دردسرهای این خانم هلندی" در صفحه اول خود چاپ کرد. تصویر این مقاله عکسی از ماریچه اسخاکه همراه با دیگر اعضای هیئت پارلمان اروپا به هنگام دیدار با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، است؛ دیداری که نوع پوشش خانم اسخاکه آن را به موضوعی بحث‌برانگیز تبدیل کرد. ماریچه اسخاکه در توئیت خود نوشت: «همچنین پیام‌های حمایت‌آمیز زیاد (دریافت کردم). خوشحالم که بحث غافلگیرکننده در مورد زنان، نحوه پوشش و احترام را برانگیختم.»

پوشش متفاوت روز دوم
در تصاویری که از دیدار هیئت پارلمان اروپا با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در روز دوشنبه (۱۸ خرداد) منتشر کرده‌اند، خانم اسخاکه با پوششی متفاوت دیده می‌شود. وی در دومین روز اقامتش در تهران دامن و پیراهنی بلند به تن دارد و شالی سفیدرنگ نیز بر سر کرده است. پیش از این حسین شیخ‌الاسلام، مشاور بین‌الملل علی لاریجانی، در دفاع از نحوه پوشش این سیاستمدار هلندی گفته بود که حجاب "نامناسب" وی "عامدانه و از سر شیطنت نبوده است." او تقصیر را متوجه مسئولان امر دانسته بود که در تفهیم موضوع رعایت حجاب کامل در دیدارها "کوتاهی" کرده‌اند.

بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-بین-المللی/ماریچه-اسخاکه.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498162     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: