نام شما:
ایمیل مقصد:

میلیون‌ها آواره در خطر مرگ یا زندگی بسیار نکبت‌بار/ اوج بحران پناهندگی پس از جنگ جهانی دوم

میلیون‌ها آواره در خطر مرگ یا زندگی بسیار نکبت‌بار/ اوج بحران پناهندگی پس از جنگ جهانی دوم


گروه: اخبار، نگاه وتحولات بین المللی
تاریخ درج: 1394/3/26
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

گروه جامعه: میلیون‌ها انسان در سراسر جهان آواره‌اند. سازمان عفو بین‌الملل، جامعه جهانی را متهم کرده که در این زمینه بسیار ناموفق عمل کرده و بحران پناهندگی پس از جنگ جهانی دوم به اوج خود رسیده است.

به گزارش دويچه وله، گروه ستیزه جو موسوم به "دوله‌ الاسلامی"در سوریه و عراق به پیشروی های خود ادامه می دهد. گروه افراطی بوکوحرام در نیجریه ترس و وحشت را در دل شهروندان این کشور نشانده است و اقلیت قومی "روهینگیا" در جنوب شرق آسیا به خاطر فشارهای بسیار آواره‌ شده‌است. سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده که درگیری‌های مسلحانه در سطح جهان، بحران پناهندگی را پس از جنگ جهانی دوم به اوج خود رسانده است. این سازمان حقوق بشری اعلام کرده که جامعه جهانی در کمک‌های امدادگرانه به آوارگان جهان بسیار ناموفق بوده است.

در گزارش عفو بین‌الملل آمده است که سازمان‌های جهانی توجهی به حقوق آوارگان ندارند و به همین سبب میلیون‌ها آواره در خطر مرگ یا زندگی در شرایطی بسیار نکبت‌بار هستند. عفو بین‌الملل در این گزارش یادآور شده که در حال حاضر حدود یک میلیون نفر پناهجو در سراسر جهان منتظرند به کشوری مطمئن منتقل شوند، اما آوارگانی که مکانی برای زیست یافته‌اند نیز نباید تنها گذارده شوند و کمک‌های بعدی باید به این پناهجویان نیز برسد.


به گزارش سازمان عفو بین‌الملل تنها چهار میلیون شهروند سوری سعی می‌کنند در اردوگاه‌هایی در ترکیه، لبنان، اردن، عراق و مصر در بدترین شرایط زندگی کنند. این سازمان حقوق بشری همچنین خاطر نشان می‌کند که در جنوب قاره آفریقا نیز بیش از سه میلیون نفر آواره‌اند. در دریای مدیترانه در سال ۲۰۱۴ حدود ۳۵۰۰ نفر پناهجو غرق شده‌اند. شمار قربانیان پناهجو در دریای مدیترانه در نیمسال اول سال ۲۰۱۵ تاکنون ۱۸۶۵ نفر بوده‌اند. سالیل شتی، مدیرعامل سازمان عفو بین‌الملل در این باره گفت: «بحران پناهندگان مهم‌ترین چالش قرن بیست‌و‌یکم در سراسر جهان است، اما جامعه جهانی تاکنون در کمک‌به آوارگان جهان بسیار ناموفق بوده است».

 
سوريه

سالیل شتی خواستار کمک‌های همه‌جانبه به کشورهایی چون ترکیه و لبنان شد و گفت جامعه جهانی نباید چنین کشورهایی را که بیشترین فشار پناهجویان را تحمل می‌کنند، تنها گذارد. در چند روز گذشته هزاران غیرنظامی از ترس درگیری میان داعش و نیروهای کرد، خود را به منطقه مرزی ترکیه رساندند تا وارد خاک ترکیه شوند.

بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-بین-المللی/سراسر-جهان.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498299     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: