نام شما:
ایمیل مقصد:

به دعوت شهرداری یکی از شهرهای عرب‌نشین، سامی یوسف در ناصره اسراییل کنسرت داد

به دعوت شهرداری یکی از شهرهای عرب‌نشین، سامی یوسف در ناصره اسراییل کنسرت داد


گروه: اخبار، نگاه وتحولات بین المللی
تاریخ درج: 1394/4/17
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

گروه هنري: سامی یوسف‌ که او را خواننده‌ای مسلمان و جهانی می‌شناسند دو روز پیش به دعوت شهرداری یکی از شهرهای عرب‌نشین اسراييل در این شهر کنسرت برگزار کرده است.شب دوشنبه این هفته یعنی 6 ژوئیه 2015 سامی یوسف، خواننده ایرانی‌تبار ساکن بریتانیا در شهر ناصره کنسرتی عمومی را به مناسبت ماه رمضان اجرا کرد. در این کنسرت که به دعوت شهرداری این شهر برگزار شده بود جمعیت کثیری از بین عرب‌های ساکن این شهر که بیش از 60 درصد جمعیت آن را تشکیل می‌دهند، هم حضور داشتند.

سامی یوسف از موضوعات اجتماعی و بشر دوستانه در موسیقی خود استفاده می‌کند. عده‌ای موفقیت سامی یوسف را به علت چهره او و یا کلیپ‌هایی که از آهنگ‌هایش ساخته می‌شود، می‌دانند. برخی معتقدند که مضامین اجتماعی، آرمان‌گرایانه و اعتراضی ترانه‌ها و آهنگ‌هایش هم در این موفقیت، بخصوص در موسیقی جهان اسلام، بی‌تأثیر نبوده است.

سامی یوسف در پیامی بعد از این کنسرت می‌گوید: «برادران و خواهران عزیز من در شهر ناصره و همه فلسطینی‌ها، از شما برای اینکه به من اجازه دادید مدت کوتاهی را با شما بگذارنم بسیار ممنونم. دیدن این شهر بسیار زیبا برای من شگفت‌انگیز بود و امیدوارم که روزی دنیا بتواند آنچیزی که من از سرزمین زیبا شما و مردمش دیدم را ببینند. چیزهای زیادی وجود دارد می‌توان از شما یاد گرفت. بعضا من اینچنین انرژی، عشق و روح جمعی و هم‌سازی دینی را مشاهده می‌کنم. اروپا و بسیاری از دنیا می‌توانند چیزهایی را از شما یاد بگیرند. من باید از شهرداری برای دعوتم و نمایش فراوان دوستی و عشق تشکر کنم. تا بار دیگر، من شما را به خدا می‌سپارم و دعا می‌کنم. همدیگر را به زودی با عشق و دعا می‌بینیم.»

سامی یوسف در هنگام برگزاری این کنسرت چفیه‌ای منتسب به فلسطینیان و عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی بر روی شانه‌های خود انداخته بود. با این حال کنسرت او با واکنش‌های متفاوتی در صفحات اجتماعی مواجه شده است. هر چند که تعداد زیادی از هواداران او از برگزاری این کنسرت ابراز خوشحالی‌ کرده‌اند اما در مقابل تعداد دیگری هم نسبت به برگزاری این کنسرت در شهر ناصره اعتراض داشتند. علت اعتراض آنان به واقع شدن شهر ناصره در خاک اشغال شده فلسطین توسط رژیم اسرائیل برمی‌گیرد. ناصره یکی از شهرهای اصلی اسرائیل است که از آن به عنوان پایتخت عربی اسرائیل یاد می‌شود.

برخی دیگر چفیه را به عنوان یکی از نمادهای اصلی مقاومت اسلامی می‌شناسند و این اقدام سامی یوسف را اعتراضی نرم و هوشمندانه تلقی می‌کنند. البته پیش از این هم عده‌ای خواهان شفافیت بیشتر مواضع سامی یوسف در مورد ظلم‌هایی که اسرائیلی ها به مردم فلسطین و خصوصاً ساکنان غزه روا می‌دارند، شده بودند و در این باره در شبکه‌های اجتماعی از او سوالات بسیاری را مطرح کرده‌اند.

موج اظهار علاقه‌ها در شبکه‌های اجتماعی به سامی یوسف موجی فراگیر است. اما لابلای این ابراز محبت‌ها پست‌هایی با رنگی متفاوت هم دیده می‌شود.کاربری در زیر پست سامی یوسف درباره برگزاری این کنسرت نوشته است: «خدا به فلسطینی‌هایی که بخاطر ایمانشان به سختی رجز می‌کشند، کمک کند. سامی لطفا آنها را در دعاهایت به یاد بیاور.»

بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-بین-المللی/سامی-یوسف.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496060     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: