نام شما:
ایمیل مقصد:

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شرکت ملی نفتکش ایران «لغو شد»

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شرکت ملی نفتکش ایران «لغو شد»


گروه: اخبار، نگاه وتحولات بین المللی
تاریخ درج: 1393/7/17
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

چهار روز بعد از لغو تحریم‌ بریتانیا علیه شرکت ملی نفتکش ایران، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این شرکت بزرگ ایرانی نیز به خاطر عدم ارائه دادخواست تجدیدنظر نسبت به رای دادگاه عمومی اروپا، لغو شد.

راوین چاندرا سه کِرا، وکیل شرکت ملی نفتکش ایران، روز سه شنبه ۱۵ مهرماه به خبرگزاری رویترز گفت بعد از رای دادگاه عمومی اتحادیه اروپا برای لغو تحریم‌های این اتحادیه علیه ایران، اروپا تاکنون دادخواستی برای تجدید نظر ارائه نکرده و لذا تحریم‌های شرکت ملی نفتکش ایران لغو شده است.
با این حال، یک مقام رسمی اتحادیه اروپا به این خبرگزاری گفته است: «اگرچه فرصت دادخواست تجدیدنظر برای حکم دادگاه به اتمام رسیده است، با این حال اقدامات مقتضی برای نگهداشتن این شرکت ایرانی در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا در حال انجام است».
دادگاه عمومی اتحادیه اروپا که مقر آن در لوکزامبورگ است روز ۱۲ تیرماه اعلام کرد که چند مورد از تحریم‌های این اتحادیه علیه نهاد‌ها و افراد ایرانی به دلیل فقدان ادله کافی، بی‌مورد دانسته شده و لغو می‌شوند.
تحریم‌ اعمال شده از سوی کمیسیون اروپا علیه بابک زنجانی، شرکت سرمایه‌گذاری «سورینِت» متعلق به وی، همچنین تحریم‌ها علیه شرکت ملی نفتکش ایران از جمله تحریم‌هایی‌ بودند که به گفته دادگاه عمومی اتحادیه اروپا، به خاطر فقدان ادله کافی لغو شده‌اند.
این دادگاه گفته است که شورای اتحادیه اروپا در صورت داشتن هرگونه شکایتی در این خصوص می‌تواند طبق زمان مشخص شده در قانون (دو ماه)، درخواست تجدیدنظر بدهد.
اکنون وکیل شرکت ملی نفتکش ایران می‌گوید: «ما خوشحال هستیم که شورای اروپا درخواست تجدید نظر درباره حکم صادر شده توسط دادگاه عمومی اتحادیه اروپا نکرده است، اگرچه مایه تاسف است که آن‌ها تحریم‌ها را زود‌تر لغو نکردند».
این گزارش چهار روز بعد از آن منتشر می‌شود که وزارت خزانه‌داری بریتانیا خبر از لغو برخی تحریم‌ها علیه ایران داد.
این گزارش که ۱۱ مهرماه منتشر شده است، می‌گوید شرکت ملی نفتکش ایران، شرکت بیمه معلم، بانک سینا، بابک زنجانی و شرکت سورینت، همچنین دانشگاه صنعتی شریف از لیست تحریم‌های این کشور خارج شده‌اند.
بر اساس این بیانیه، لغو تحریم‌های یاد شده بر اساس حکم دادگاه اتحادیه اروپا مستقر در لوکزامبورگ صورت گرفته است.
تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شرکت ملی نفتکش ایران در سال ۲۰۱۲ وضع شد، اگرچه این شرکت ادعا کرد که خصوصی است و ارتباطی با سپاه پاسداران و دولت ایران ندارد.
رویترز می‌نویسد که لغو تحریم‌ها می‌تواند به این شرکت که بزرگ‌ترین ناوگان نفتکش‌های ایران را در اختیار دارد، برای از سرگیری قرارداد‌ با شرکت‌های اروپایی و آزاد شدن دارایی‌های آن در اروپا کمک کند.
با این حال، این شرکت همچنان در لیست تحریم‌های دولتی کشورهای اتحادیه اروپا قرار دارد و شرکت‌های بیمه حاضر نیستند که ریسک همکاری با این شرکت ایرانی را بپذیرند.
بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-بین-المللی/شرکت-ملی-نفتکش-ایران.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496101     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: