نام شما:
ایمیل مقصد:

پايان زمامداري نظاميان/ پیروزی قاطع سوچی در انتخابات میانمار

پايان زمامداري نظاميان/ پیروزی قاطع سوچی در انتخابات میانمار


گروه: اخبار، نگاه وتحولات بین المللی
تاریخ درج: 1394/8/21
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

گروه بين الملل: کمیسیون انتخابات میانمار با اعلام اینکه تاکنون 333 نماینده پارلمان در سه سطح مختلف پارلمانی انتخاب شده‌اند، حزب آنگ سان سوچی را به عنوان پیروز انتخابات پارلمانی معرفی کرد.

به گزارش شینهوا، از این 333 نماینده، 88 تن برای پارلمان، 33 تن برای مجلس علیا و 212 تن برای مجلس منطقه‌ای یا استانی انتخاب شده‌اند. از این 88 نماینده انتخابی برای پارلمان 78 تن متعلق به حزب اپوزیسیون «لیگ ملی برای دموکراسی» تحت رهبری آنگ سان سوچی هستند در حالی که تنها شش تن متعلق به حزب حاکم «اتحادیه همبستگی و توسعه» هستند. از 33 نماینده انتخابی برای مجلس علیا 29 تن از حزب لیگ ملی برای دموکراسی و دو تن برای حزب حاکم هستند. از 212 نماینده انتخابی برای مجلس منطقه‌ای یا استانی نیز 184 تن از حزب اپوزیسیون و 17 تن از حزب حاکم هستند.

تا این لحظه حزب اپوزیسیون «لیگ ملی برای دموکراسی» 291 کرسی را در سه سطح مختلف پارلمانی برای خود تضمین کرده است. با این حال شمارش آراء همچنان ادامه دارد و احتمال افزایش کرسی‌های حزب سوچی وجود دارد. در همین حال کمیسیون اتحادیه انتخابات میانمار امروز اعلام کرد که آنگ سان سوچی، رهبر اپوزیسیون این کشور پیروز انتخابات پارلمانی روز یکشنبه بوده و به عنوان یکی از نمایندگان پارلمان آتی مجدداً انتخاب شده است.

آنگ سان سوچی در حوزه انتخاباتی «کاوهمو» واقع در استان یانگون با اصلی‌ترین رقیبش یعنی یوکیاو زین هین، نامزد حزب حاکم رقابت کرده و پیروز شد. حزب اپوزیسیون «لیگ ملی برای دموکراسی» 1123 نامزد و حزب حاکم «اتحادیه همبستگی و توسعه» 1122 نامزد را برای شرکت در این انتخابات به میدان فرستاد. این در حالی است که حزب اپوزیسیون انتخابات پارلمانی سال 2010 میلادی میانمار را که در آن موقع آنگ سان سوچی همچنان در حبس خانگی بود، تحریم کرد.

در همین حال آنگ سان سوچی در آستانه پیروزی قاطعانه حزبش در انتخابات خواستار برگزاری مذاکرات «آشتی ملی» با ریئس‌جمهور و فرمانده قدرتمند ارتش میانمار شد. وی در نامه‌ای خطاب به «تین سین» رئیس‌جمهور، «مین آنگ» هلینگ فرمانده کل قوا و همچنین «شو من» رئیس پرنفوذ پارلمان میانمار گفت: مردم خواسته خود را در انتخابات بیان کردند. می‌خواهم از شما دعوت کنم تا در چند روز آتی هر زمان که برای شما راحت‌تر و بهتر است درباره سازش ملی مذاکره کنیم.

این نامه همزمان با آن منتشر شد که حزب اپوزیسیون به شکست قاطعانه حزب حاکم ادامه می‌دهد. ظاهراً تعادل قدرت در میانمار که تاکنون تحت سلطه ارتش و متحدانش بود، قرار است دوباره ترسیم شود. گرچه تین سین و حزبش و ارتش میانمار پیش از انتخابات متعهد شدند که به نتیجه این رای‌گیری احترام بگذارند اما طرفداران سوچی همچنان نسبت به نحوه واکنش ارتش به نتیجه این انتخابات نگرانند.

حزب اپوزیسیون «لیگ ملی برای دموکراسی» به خوبی در راه کسب اکثریت لازم برای تشکیل دولت پیش می‌رود. اما براساس قانون اساسی میانمار که توسط ارتش تدوین شده، آنگ سان سوچی نمی‌تواند رئیس‌جمهور شود. سخنگوی ریاست‌جمهوری میانمار اعلام کرد: این انتخابات آزاد و عادلانه برگزار شد. ما منتظر نتایج نهایی رسمی هستیم.
بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-بین-المللی/حزب-آنگ-سان-سوچی.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497905     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: