نام شما:
ایمیل مقصد:

موگرینی: لحظه تاریخی به‌زودی خواهد رسید/ باب کورکر: توافق با ایران نزدیک است

موگرینی: لحظه تاریخی به‌زودی خواهد رسید/ باب کورکر: توافق با ایران نزدیک است


گروه: اخبار، نگاه وتحولات بین المللی
تاریخ درج: 1394/4/19
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

گروه بين‌الملل: مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که طرف‌های مذاکره‌کننده به توافق بسیار نزدیک هستند. فدریکا موگرینی، در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان، افزود: هم‌اکنون بسیار به توافق نزدیک هستیم اما اگر تصمیمات مهم تاریخی و سیاسی در ساعات آینده اتخاذ نشود توافقی نیز در کار نخواهد بود. وی تصریح کرد: فکر می‌کنم لحظه تاریخی (زمان اعلام توافق) به‌زودی خواهد رسید. روز جمعه آخرین ضرب‌الاجل تعیین شده توسط مذاکره‌کنندگان برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای است. تاکنون ضرب‌الاجل دستیابی به توافق به دلیل باقی ماندن اختلافات دو بار تمدید شده است.

کاخ سفید: تا زمانی که ایران متعهد باشد مذاکرات ادامه می‌یابد

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد تا زمانی که از طرف ایران تعهد وجود داشته باشد، مذاکرات برای رفع اختلافات ادامه خواهد یافت. در این بیانیه آمده است: مذاکرات میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 برای رفع اختلافات باقیمانده تا زمانی که از طرف ایران تعهد وجود داشته باشد ادامه خواهد یافت.

پیش‌تر نیز جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده بود که تاکنون هیچ توافق جامعی در مورد برنامه هسته‌ای ایران به دست نیامده است. او تصریح کرد: هنوز هم اختلافاتی در مسیر دستیابی به توافق جامع هسته‌ای باقی مانده است.

باب کورکر: توافق با ایران نزدیک است

رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با اعلام این که توافق هسته‌ای روز پنج‌شنبه حاصل نخواهد شد، گفت: اما توافق با ایران در دسترس و نزدیک است. باب کورکر، در بخشی از مصاحبه خود با شبکه خبری سی‌ان‌ان در مورد روند مذاکرات و پیشرفت‌های حاصل شده، افزود: تاکنون پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است اما اختلافات و مسائل حل نشده‌ای نیز باقی مانده است که به همین دلیل روز پنج‌شنبه توافق هسته‌ای جامع اعلام نخواهد شد.

بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-بین-المللی/1394-04-19-16-37-36.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498065     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: