نام شما:
ایمیل مقصد:

سوییفت «در انتظار چراغ سبز» برای خدمات‌رسانی دوباره به بانک‌های ایران

سوییفت «در انتظار چراغ سبز» برای خدمات‌رسانی دوباره به بانک‌های ایران


گروه: اخبار، نگاه وتحولات بین المللی
تاریخ درج: 1394/8/5
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

انجمن ارتباطات میان‌بانکی جهانی، سوییفت، روز دوشنبه، چهارم آبان، اعلام کرد که در «انتظار چراغ سبز» است تا «اغلب» بانک‌های ایرانی بار دیگر بتوانند ارتباط خود را با این نهاد مالی از سر گرفته و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

سوییفت که امکان نقل و انتقالات مالی مطمئن را در میان حدود ۹ هزار و ۷۰۰ بانک در سراسر جهان فراهم می‌آورد، به دنبال وضع تحریم‌های بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران، از اواخر سال ۱۳۹۰ خدمات خود به بانک‌های ایرانی را قطع کرد، اما اکنون با دستیابی به توافق جامع هسته‌ای میان تهران و قدرت‌های جهانی، سیاست‌های سوییفت نیز در قبال موسسات مالی ایران تغییر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بیانیه این نهاد مالی عنوان می‌کند که بانک‌هایی که مشمول تحریم‌ها بوده‌اند و در توافق هسته‌ای به‌ طور مشخص به آنها اشاره شده است، «پس از اتمام مراحل اداری، بررسی سامانه‌ها و هماهنگی‌های فنی» به‌ طور خودکار به سوییفت مرتبط می‌شوند.

این بیانیه پیرو اقدام اخیر اتحادیه اروپا منتشر می‌شود که لغو تحریم‌های ایران را به تصویب رساند. این تحریم‌ها شامل ممنوعیت همکاری نظام مالی جهانی نظیر سوییفت با ایران بود. اما حال با ازسرگیری ارتباط ایران با شبکه‌های اقتصادی جهانی، امکان همکاری شرکت‌های خارجی با ایران نیز هموار می‌شود.

با این حال سوییفت تاکید داشته که همچنان برخی از بانک‌های ایرانی تحت تحریم‌ها باقی خواهند ماند.

سوییفت یک کد شناسایی ویژه برای بانک‌ها و موسسات مالی بین‌المللی است که از طریق آن می‌توانند نقل و انتقال پول برای خرید و فروش کالا و خدمات را انجام دهند. کد سوییفت بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سیستم ارتباط الکترونیکی جهان برای بانک‌هاست.

ایران نیز همچون دیگر کشورها تا پیش از وضع تحریم‌های بین‌المللی یکی از شرکای این سیستم بود و بخش بزرگی از مبادلات تجاری خود را با استفاده از همین سیستم انجام می‌داد.

بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-بین-المللی/سوییفت.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498062     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: