نام شما:
ایمیل مقصد:

اوباما: در صورت توافق اوليه؛ تحریم‌ها را کاهش می‌دهیم / ممکن است به توافقی چند مرحله‌ای با ایران برسیم

اوباما: در صورت توافق اوليه؛ تحریم‌ها را کاهش می‌دهیم / ممکن است به توافقی چند مرحله‌ای با ایران برسیم


گروه: اخبار، نگاه وتحولات بین المللی
تاریخ درج: 1392/8/18
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

 

منابع آمريكايي: ممکن است به توافقی چند مرحله‌ای با ایران برسیم
اوباما: در صورت توافق اوليه؛ تحریم‌ها را کاهش می‌دهیم
 
گروه بين‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو با ان بی سی اظهار داشت که مذاکرات ژنو در مورد کاهش مجازات های اقتصادی و محدودیت هایی که بر ایران اعمال شده نیست.
 

باراک اوباما افزود: مذاکرات در مورد چگونگی عمل ایران به تعهدات بین المللی و اطمینان حاصل کردن از آن است که این کشور سلاح هسته‌ای نمی‌سازد و برنامه آنها صلح‌امیز است. آنچه باید انجام دهیم، حصول اطمینان از توافقی خوب است. اوباما گفت: ممکن است در گام‌های آغازین توافقی احتمالی، تحریم‌‌های ایران کاهش یابد. وی افزود: این امکان وجود دارد که به یک توافق چند مرحله‌ای دست یابیم. به این صورت که ابتدا ایران هرگونه پیشبرد برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند و در عوض ما نیز تحریم‌ها را نسبتا کاهش دهیم.

اوباما: در صورت توافق اوليه؛ تحریم‌ها را کاهش می‌دهیم
 



لغو تحریم های موردی موقتی و محدود در صورت توافق

یکی از مقامات ارشد هیات مذاکره کننده امریکایی دیروز در حاشیه این مذاکرات با بیان اینکه وی با بیان این که اقدامات ایران آخرین و مهم‌ترین آدرس برای رفع نگرانی‌هاست تاکید کرد: در اولین گام توافق شده است که ایران برنامه هسته‌یی خود را دیگر به جلو پیش نبرد در مقابل ما نیز برخی از تحریم‌های موردی، محدود و موقتی را لغو می‌کنیم.

وی در ادامه خبر داد که این کشور در گام اول به هیچ وجه به دنبال لغو تحریم‌های اصلی علیه ایران نیست و اگر ایران نتواند به تعهداتش در گام اول پایبند بماند و دو طرف نتوانند به یک توافق جامع دست یابند تحریم اقتصادی دوباره از سر گرفته خواهد شد.

در همين حال، جي کارنی سخنگوی کاخ سفيد دیروز در پاسخ به پرسشی در باره تهدید تصویب تحریم های شدیدتری علیه ایران، در كنگره گفت: دیدگاه ما بر این بوده است که ما باید در اینجا مهلت و وقفه‌ای قایل شویم تا بتوانم ظرفیت بالقوه این مذاکرات جدی و اساسی را کشف کنیم. به گفته منابع کنگره آمریکا، در حالی که حمایت اندکی از هرگونه کاهش تحریم ها در این زمان وجود دارد، اعضا کنگره از تشدید تحریم های پشتیبانی زیادی می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه نوشته است کاخ سفید از این موضوع هراس دارد که ایران تصویب لایه جدیدی از تحریم ها را به عنوان نشانه ای حاکی از جدی نبودن این کشور در مذاکرات تلقی کند. مقام های آمریکا همچنین از این موضوع هراس دارند که تصویب اقدام شدید توسط اعضا کنگره، موجب تقویت محافظه کاران در تهران شده و ابتکار دیپلماتیک روحانی را تضعیف کند.

کارنی تاکید کرد که اوباما در این وضعیت قصد کاهش ساختار اصلی تحریم ها علیه ایران را ندارد، اما وی گفت: واشنگتن سرگرم بررسی کاهش محدود، هدفمند و قابل تجدینظر در تحریم‌ها در مقابل برداشتن گام هایی از سوی ایران برای متوقف کردن پیشرفت در برنامه هسته‌ای خود است.

 

پس از دیدار سه‌جانبه ظریف، کری و اشتون
لبخند ظریف، سکوت اشتون و تلاش کری
کد مطلب : 20576
گروه سياسي:​ وزیر خارجه آمریکا، در پاسخ به پرسش​هاي خبرنگاران مذاکرات سه جانبه‌اش با ظریف و اشتون را دشوار توصیف کرد و گفت:​ "سخت بر روی آن کار می‌کنیم".
لبخند ظریف، سکوت اشتون و تلاش کری

 با پایان یافتن نشست بین ظریف، اشتون و جان کری هیات‌ها به محل اقامت خود وارد می‌شوند. جان کری پس از ورود به هتل کنتیننتال در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که مذاکرات را چگونه دیدید؟ گفت که "سخت بر روی آن کار می‌کنیم". اما کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از بازگشت به هتل محل اقامتش از اظهار نظر خودداری کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز بر خلاف همیشه که با خبرنگاران خوش و بش کرده و به سوالات آن‌ها حین ورود و خروج پاسخ می‌داد با لبخندی آکنده به سکوت از میان خبرنگاران عبور کرد. مذاکرات سه جانبه وزیران خارجه ایران و آمریکا و رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا 5 ساعت طول کشید. قرار است مذاکرات ایران و 1+5 صبح امروز به وقت محلي ادامه یابد.

عراقچی مذاکرات سه‌جانبه را خوب و سازنده توصیف کرد

در همين حال،​معاون وزیر خارجه ایران گفت: هنوز کارهای زیادی برای انجام داریم. سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد ایران با 1+5 پس از پایان مذاکرات سه‌جانبه ظریف، اشتون و کری گفت: گفت‌وگوها "خوب" و "سازنده" بود ولی هنوز کارهای زیادی برای انجام داریم. او ادامه داد: شنبه گفت‌وگوها ادامه می‌یابد.

ریابکوف: کسی دوست ندارد بدون نتیجه مثبت ژنو را ترک کند

 

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که کشورهای دخیل در مذاکرات با ایران خواستار رسیدن به یک نتیجه مثبت هستند.سرگئی ریابکوف بدون این‌که به طور مستقیم تصمیم سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه برای پیوستن به مذاکرات ژنو تایید را کند، گفت: نشست ژنو به سطح وزیران ارتقاء یافته است. ریابکوف گفت: شنبه ما روی تحقق نتایج درازمدتی که کل جهان مدت‌ها انتظارش را می‌کشید حساب می‌کنیم. معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: هیچ‌یک از کشورهای دخیل در مذاکرات دوست ندارند بدون یک نتیجه مثبت اینجا را ترک کنند.

امید به تحقق یک دستاورد در مذاکرات هسته‌یی افزایش فعالیت‌های دیپلماتیک را به همراه داشته است و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، ویلیام هیگ، وزیر امورخارجه انگلیس، گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان، و لارن فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه همگی به طور غیرمنتظره تغییراتی در برنامه‌های‌شان دادند تا به ژنو سفر کنند. کرملین روز جمعه اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که شدیدا مخالف توافق با ایران است روز جمعه با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه تماس تلفنی گرفت و قرار است در تاریخ 20(29 آبان) نوامبر برای دیدن پوتین به مسکو سفر کند.

یک خبرگزاری روس روز جمعه گزارش داد که لاوروف قصد دارد روز شنبه به ژنو سفر کند تا به همتاهایش در مذاکرات با ایران بپیوندد. منبعی که نامی از وی برده نشد در گفت‌وگو با خبرگزاری ایتارتاف گفت که لاوروف قصد دارد برود و افزود: ما امیدواریم که شرکت او در مذاکرات به تحقق نتایج مثبت کمک کند. این خبر با اظهارات پیشین سخنگوی لاوروف در روز جمعه مبنی بر این‌که وزیر امور خارجه روسیه برنامه‌ای برای پیوستن به مذاکرات ژنو ندارد، تضاد داشت. ریابکوف در گفت‌وگو با نووستی تاکید کرد که مسکو انتظار دارد مذاکرات نتیجه پایداری به دنبال داشته باشد، اظهاراتی که می‌تواند حاکی از کمتر شدن اختلافات برای رسیدن به یک توافق نهایی باشد.

 

 

سومین​روز مذاکرات ایران​و 1+5 تادقایقی​دیگر
کد مطلب : 20587
گروه سياسي:​ سومین روز از مذاکرات ایران و 1+5 دقایقی دیگر آغاز می‌شود.
سومین​روز مذاکرات ایران​و 1+5 تادقایقی​دیگر

سومین روز مذاکرات ایران، و 1+5 با ادامه رایزنی‌های سه‌جانبه ظریف، اشتون و کری در ساعت 8:30 به وقت محلی در ژنو آغاز می‌شود. قرار است مذاکرات امروز در هتل محل اقامت هیات‌های دیپلماتیک(اینترکنتینانتال) ادامه یابد. این نشست سه جانبه روز گذشته نیز در مقر اتحادیه اروپا در ژنو برگزار شد. روز جمعه مذاکرات ظریف، اشتون و کری در ژنو بعد از پنج ساعت گفت‌وگو پشت درهای بسته پایان یافت. کار تدوین سند مکتوب هسته‌یی بین ایران و 1+5 امروز با نشست این وزیران ادامه می‌یابد.

روز گذشته با اعلام سفر جان کری به سوییس ، وزیران خارجه آلمان، فرانسه، انگلیس به سوییس سفر کردند تا در این مذاکرات حضور داشته باشند. برخی منابع رسانه‌ای و دیپلماتیک از احتمال پیوستن وزیران خارجه روسیه و چین به مذاکرات خبر داده‌اند. شب گذشته هیات‌های کری و ظریف در پایان مذاکرات‌شان وقتی از بین خبرنگارانی که در مقابل هتل ازذحام کرده بودند می‌گذشتند ترجیح دادند به پرسش‌های مکرر آن‌ها پاسخی ندهند. وزیر خارجه آمریکا، مذاکرات سه‌جانبه‌اش با ظریف و اشتون را دشوار توصیف کرد. سیدعباس عراقچی هم گفت: هنوز کارهای زیادی برای انجام داریم.مذاکرره کننده ارشد ایران با 1+5 پس از پایان مذاکرات سه‌جانبه ظریف، اشتون و کری گفت: گفت‌وگوها «خوب» و «سازنده» بود ولی هنوز کارهای زیادی برای انجام داریم

 

نتانیاهو: ایرانیان همه چیز را به دست آورده‌اند بدون این که هزینه‌ای پرداخت کنند
  • جمعه, 17 آبان 1392
وزیر امور خارجه آمریکا پیش از شرکت در مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره مساله ایران و مذاکرات دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش توس پرس به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که قرار است برای حضور در مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو به سوییس سفر کند پیش از سفر به سوییس در فرودگاه تلاویو با بنیامین ناتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرد.
نتانیاهو پس از دیدار با کری با اشاره به احتمال توافق ایران با 1+5 گفت: ایرانیان همه چیز را به دست آورده‌اند بدون این که هزینه‌ای پرداخت کنند. اکنون همه اتفاقات براساس خواسته آن‌هاست.
نتانیاهو با بیان این که این توافق احتمالی بدترین توافق خواهد بود، ادامه داد: اسراییل این توافق را رد می‌کند.

او اعلام کرد که این نگرانی خود را با کشورهای منطقه در میان می‌گذارد. اسراییل از این توافق تبعیت نمی‌کند و هر کاری را برای دفاع از خود، امنیت و مردمش انجام می‌دهد

بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-بین-المللی/1392-08-18-10-53-23.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498299     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: