نام شما:
ایمیل مقصد:

دفتر رئیس‌جمهوری افغانستان: هیاتی از طرف دولت کابل به پاکستان سفر کرده و در حال مذاکره با گروه شبه‌نظامی طالبان درخصوص صلح است.

دفتر رئیس‌جمهوری افغانستان: هیاتی از طرف دولت کابل به پاکستان سفر کرده و در حال مذاکره با گروه شبه‌نظامی طالبان درخصوص صلح است.


گروه: اخبار، نگاه وتحولات بین المللی
تاریخ درج: 1394/4/17
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

دفتر رئیس‌جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیاتی از طرف دولت کابل به پاکستان سفر کرده و در حال مذاکره با گروه شبه‌نظامی طالبان درخصوص صلح است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، هیات دولت افغانستان ظاهراً به ریاست حکمت خلیل کرزای، معاون وزیر امور خارجه افغانستان به اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان سفر کرده است.
این مذاکرات می‌تواند آغازی برای روند جدی مذاکرات صلح با گروه شبه‌نظامی طالبان باشد که همچنان به فعالیت‌های تروریستی خود در افغانستان ادامه می‌دهد.
مذاکرات مذکور اولین دور از مذاکرات رسمی رو در رو است و اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان روز سه‌شنبه گفت که هدف از این گفت‌وگوها آغاز مذاکرات تمام عیار است.
مذاکرات هیات دولت کابل با نمایندگان طالبان در مکان نامعلومی برگزار می‌شود و پیش از این نیز دو طرف رایزنی‌هایی در قطر و نروژ داشته‌اند. اما این اولین بار است که دولت اشرف غنی رسما به مذاکره با طالبان اذعان می‌کند.
نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان که برای سفری سه‌روزه راهی اسلو، پایتخت نروژ شده‌ است، در مصاحبه‌ای مذاکرات جاری را راهی رو به جلو توصیف کرد که می‌تواند به تنش‌ها برای همیشه پایان دهد.

 

بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-بین-المللی/1394-04-17-20-02-44.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498167     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: