نام شما:
ایمیل مقصد:

«امریکن اینترپرایز» بررسی کرد دلایل پیروزی اوباما بر رامنی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

«امریکن اینترپرایز» بررسی کرد دلایل پیروزی اوباما بر رامنی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا


گروه: اخبار، نگاه وتحولات بین المللی
تاریخ درج: 1391/9/20
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

آفتاب: اندیشکده «امریکن اینترپرایز» در مقاله‌ای به قلم «هنریک تمپ» می‌نویسد: دیروز در یک مرکز پیشرفت آمریکا، «جرمی برد»، معاون سابق طرح «برنامه‌ریزی برای آمریکا»، ۴ هدف اصلی را که تیم اوباما در طول انتخابات ۲۰۱۲ دنبال می‌کرد، به طور خلاصه بیان نمود. هر یک از اعضای کمپین انتخاباتی، از «دیوید اکسلورد» گرفته تا بقیه اعضا، روی یک یا بیشتر این اهداف، تمرکز کرده بودند.

* گروه‌های اصلی حمایت‌ کننده اوباما: رنگین پوست‌ها، زنان مجرد و نسل هزاره

۱. نام نویسی. کمپین اوباما، تعداد انتخاب‌کنندگان را با نام‌نویسی رای‌ دهندگانی که فکر می‌کردند به احتمال زیاد از رئیس‌جمهور حمایت خواهند کرد، افزایش دادند. آنها توجه ویژه‌ای به نام‌ گروه‌های اصلی حمایت‌ کننده اوباما، ‌یعنی رنگین پوست‌ها، زنان مجرد و نسل هزاره داشتند.

۲. متقاعد سازی. هنگامی که از یک رای دهنده نام نویسی می‌شد، پس از آن، نوبت تشویق وی برای رای دادن به اوباما فرا می‌رسید. روش‌های متقاعدسازی،‌ از تلویزیون گرفته تا ارسال ایمیل مستقیم، متفاوت بودند اما تاثیرگذارترین راه،‌ ارتباط رو در رو با این افراد بود.

* ایجاد فرصت‌های ویژه برای رای دادن به اوباما

۳. شرکت کنندگان. تیم اوباما با یادآوری‌ و انتقال رای دهندگان و تاکید بر رای‌ دادن در اوایل ساعات رای گیری، رای دهندگان اصلی را به آسانی به محل‌های رای گیری کشاند. رای در ساعات اولیه، بخش مهمی از سیاست آنها بود زیرا تمایل حامیان اصلی اوباما برای شرکت در انتخابات، کمتر از حد متوسط بود. بنابراین، کمپین می‌دانست که ارائه فرصت‌های متعدد برای رای دادن آنها،‌ بسیار مهم خواهد بود.

* ایجاد یک شبکه، بیشترین میزان ممکن کنترل را بر روی اطلاعیه‌ها و فعالیت‌های کمپین، فراهم ‌ساخت

۴. ساختمان تشکیلات. برای انجام ۳ مرحله بالا، داشتن تشکیلاتی استوار و یکپارچه ضروری بود. کمپین‌های انتخاباتی قبلی دموکرات‌ها،‌ شدیدا به گروه‌های خارجی، از جمله اتحادیه‌های کارگری سازمان یافته متکی بودند تا بتوانند نیروی کار و کارشناسان محلی مورد نیاز خود را تامین کنند و با اینکه تیم اوباما نیز امسال از کمک آنها بهره برد، علاوه‌براین، به این نتیجه رسید که داشتن یک شبکه برایش بسیار حیاتی است. این کار بیشترین میزان ممکن کنترل را بر روی اطلاعیه‌ها و فعالیت‌های کمپین، فراهم می‌ساخت.

* ترغیب بیشتر مردم به دادن رای، با ایجاد گروه‌های محلی در سطح محلات

کمپین انتخاباتی اوباما حس کرد که ارتباط فرد به فرد بسیار مهم و حیاتی است. در نتیجه آنها مدل جدیدی را برای داوطلبان به کار بستند. آنها به جای مدل مرسوم «سرگروه حوزه»، گروه‌های محلی را در سطح محلات ایجاد کردند.

این گروه‌های محلی، از طریق یک گرداننده، که قرار بود با آنها کار کند و از داوطلبان خبر بگیرد، با کل کمپین در ارتباط بود. این نظام، داوطلبان را به تشکیل گروه ترغیب کرده و بین آنها حس همبستگی به وجود ‌آورد؛ که به گفته «برد»، موجب شد تا آنها سخت‌تر کار کنند و در راه رسیدن به هدف، تعهد بیشتری نسبت به رئیس‌جمهور داشته باشند.

* تیم اوباما، جنبه‌های اینترنتی و خارج از اینترنت کمپین خود را به طور یکپارچه تلفیق کرد

به علاوه، «برد»، سیاست کمپین اوباما را مبنی بر ایجاد دفاتر متعدد در یک ایالت (کاری که جمهوریخواهان آن را مسخره می‌کردند) تحسین کرد زیرا،‌ در صورت وجود دفتر در یک محله، احتمال اینکه یک فرد از این محله برای دادن رای داوطلب شود، بسیار بیشتر است بزرگترین مسئله‌ای که در سال ۲۰۱۲ اتفاق افتاد، این بود که تیم اوباما، جنبه‌های اینترنتی و خارج از اینترنت کمپین خود را به طور یکپارچه تلفیق کرد.

این کار به آنها امکان داد تا رویدادهای آنلاین و دنیای حقیقی را در قالب یک پیام کلی ادغام کنند. به طور کلی، توانایی کمپین در جمع‌آوری داده‌های بزرگ و مخابره فوری آن‌ها به مناطق مشتاق، تاثیر تلاش‌های آن داوطلبان را حتی بیشتر هم کرد.

*سیاستمداران دموکرات، سالیان سال از روش‌های تیم اوباما در انتخابات، استفاده خواهند کرد

بااینکه اهداف تیم اوباما انقلابی نبود، اما بدون شک روش‌هایی که آنها به کار بستند، بنیادین بود. به ویژه، ازخودگذشتگی آنها در ایجاد سازمان‌های مردمی محلی و پوشش سریع اطلاعات، مزیتی برای دموکرات‌ها به شمار می‌آمد که حزب جمهوریخواه آمریکا حقیقتا ننتوانست با آن‌ برابری کند.

به گزارش فارس، خواه این زیرساخت، هنگامی که اوباما دفتر خود را ترک می‌کند، از بین برود و یا اینکه با موفقیت به نامزد بعدی ریاست‌جمهوری منتقل شود، در هر صورت همچنان باقی خواهد ماند اما سیاستمداران دموکرات، سالیان سال از روش‌هایی که در اینجا به آن اشاره شد، استفاده خواهند کرد. حزب جمهوریخواه نیز کار زیادی برای انجام دادن دارد.
 

بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-بین-المللی/1391-09-20-13-45-43.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498342     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: