نام شما:
ایمیل مقصد:

\

"جایزه صلح سئول" به بان کی مون اهدا شد


گروه: اخبار، نگاه وتحولات بین المللی
تاریخ درج: 1391/8/7
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

کمیته "جایزه صلح سئول" امروز (یکشنبه) در مراسمی جایزه این کمیته را به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل تقدیم کرد.
به گزارش ایسنا، کمیته جایزه صلح سئول جایزه ویژه دو سالانه خود را به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل به دلیل فعالیت‌های وی در امور زنان، کودکان، کشورهای فقیر و دموکراسی‌سازی خاورمیانه اختصاص داد.
وی اولین شهروند کره‌ای است که از زمان تاسیس این جایزه در سال 1990 در یادبود بازی‌های المپیک تابستانی 1988 سئول برنده جایزه می‌شود.
"لی چول سئونگ"، رئیس کمیته جایزه صلح سئول گفت: پس از بررسی‌های دقیق و جدی، کمیته نظارت تصمیم گرفت که جایزه صلح سئول به بان کی مون به عنوان تقدیر از فعالیت‌های جدی وی در زمینه حقوق بشر، حقوق زنان و کودکان و توسعه و رشد در کشورهای فقیر داده شود.
این جایزه معادل 200 هزار دلار می‌باشد که امروز طی مراسمی به دبیرکل سازمان ملل اهدا شد.
این کمیته همچنین از تلاش‌های بان کی مون برای خاتمه دادن به فقر و گسترش توسعه در کشورهای در حال توسعه و مشارکت در دموکراسی سازی خاورمیانه و استقلال سودان جنوبی تقدیر کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی سایت سازمان ملل،رئیس این کمیته گفت: این کمیته 140 کاندیدا از جمله رئیسان جمهور، سیاستمداران، فعالان حقوق بشری، سازمان‌های امداد و نجات و رهبران عرصه های اقتصادی و مذهبی را پیش رو داشت.
بان کی مون نیز گفت: من با افتخار این جایزه را از جانب نهاد سازمان ملل می‌پذیرم. معتقدم که این جایزه نشانگر تلاش‌های سازمان ملل برای گسترش صلح در جهان می‌باشد.
وی همچنین قول داد به تلاش‌های خود برای گسترش هرچه تمام تر صلح و هماهنگی در جهان ادامه دهد.
بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-بین-المللی/بان-کی-مون.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496073     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: