نام شما:
ایمیل مقصد:

انتخاب اولین رئیس‌جمهور زن در کره‌جنوبی

انتخاب اولین رئیس‌جمهور زن در کره‌جنوبی


گروه: اخبار، نگاه وتحولات بین المللی
تاریخ درج: 1391/9/30
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

 

گروه بين‌الملل: پارک گئون های" نامزد حزب محافظه‌کار و دختر دیکتاتور نظامی سابق کره جنوبی، به ریاست‌جمهوری این کشور برگزیده شد. او با پشت سر گذاشتن رقیب لیبرال خود نخستین رئیس‌جمهور زن در کره جنوبی به شمار می‌رود.
انتخاب اولین رئیس‌جمهور زن در کره‌جنوبی

شمارش بیش از ۷۰ درصد آرای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، حاکی از پیروزی "پارک گئون های"، نامزد حزب مخافظه‌کار بر "مون جائه این" نامزد حزب لیبرال است.
خانم پارک کمی بیش از ۵۲ درصد آرای شمارش‌شده را کسب کرده، در حالی که رقیب وی موفق به کسب کمی بیش از ۴۸ درصد آرا شده است. مون جائه این در جمع خبرنگاران در سئول شکست خود را در انتخابات پذیرفت و گفت: «همه به بهترین وجه تلاش کردند، اما من توانایی کافی را ندارم.»

این برای نخستین بار در تاریخ کره جنوبی است که یک زن به سمت ریاست‌جمهوری برگزیده می‌شود. پارک گئون های ضمن ابراز خرسندی از نتایج انتخابات، پیروزی خود را تجلی "امید مردم به بهبود وضعیت اقتصادی" توصیف کرد. رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی دختر "پارک چونگ هی"، دیکتاتور نظامی کره است که در دهه ۷۰ میلادی بر این کشور حکومت می‌کرد. خانم پارک پس از ترور مادرش به دست عوامل کره شمالی، به عنوان بانوی اول کره جنوبی در مراسم تشریفاتی در کنار پدرش حضور داشت. طرفداران خانم پارک را عمدتا محافظه‌کارانی تشکیل می‌دهند که خاطرات مثبتی از دوران حکومت پدر وی دارند. پارک چونگ هی ۱۸ سال بر مسند قدرت در کره جنوبی تکیه زد. بسیاری از او به دلیل سبک حکمرانی مستبدانه انتقاد کرده‌اند اما او را در عین حال به عنوان معمار سکوی پرش کره جنوبی و تبدیل این کشور به یکی از قطب‌های اقتصاد در آسیا، ستایش می‌کنند.

پارک گئون هی ازدواج نکرده و فرزندی نیز ندارد. او مدت ۱۵ سال به عنوان نماینده حزب "سائه نوری" در پارلمان کره جنوبی فعالیت داشته و گفته است که زندگی خود را وقف کشورش می‌کند. خانم پارک، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و مارگارت تاچر، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا را به عنوان الگوی خود معرفی کرده است. به گفته کارشناسان، توسعه روابط با کره شمالی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور، دو چالش عمده در پیش‌روی رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی هستند. آهنگ رشد اقتصاد کره جنوبی که در سال‌های گذشته همواره به طور میانگین پنج و نیم درصد بوده، هم اینک به دو درصد رسیده است. خانم پارک برای از سرگیری مذاکره با کره شمالی اظهار آمادگی کرده و می‌گوید که حاضر است با کیم جونگ اون دیدار کند. او با این حال خواستار توقف فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی شده و آن را پیش‌شرط کمک‌های بیشتر به این کشور دانسته است.

بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-بین-المللی/1391-09-30-14-53-16.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498280     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: