نام شما:
ایمیل مقصد:

آرایی نژاد در گفتگو با فرارو : برخی در حال فرصت سوزی هستند

آرایی نژاد در گفتگو با فرارو : برخی در حال فرصت سوزی هستند


گروه: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع.
تاریخ درج: 1391/10/22
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

 

فرارو- در آخرین اظهارات در خصوص وضعیت درمان و بهداشت کشور، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کسری بودجه 4500 میلیارد تومانی وزارت بهداشت خبر داده است. به گفته وی دولت اعلام کرده است که این میزان کسری بودجه تا پایان سال اختصاص داده نخواهد شد. بنابراین کمیسیون بهداشت در صدد است تا این موضوع را در صحن علنی مجلس مطرح کند.
 
پیش از این و با بالا گرفتن مشکل اختصاص ارز دارو به وزارت بهداشت از سوی دولت که در نهایت به برکناری وزیر بهداشت  انجامید، کمیسیون بهداشت در یک جلسه مشترک با کمیسیون برنامه و بودجه به این نتیجه رسید که دولت را ملزم کند تا از محل فروش ارز به قیمت بالاتر از 1226 تومان، سهم پرداخت نشده  6 درصدی وزارت بهداشت از محل درآمد طرح هدفمندی یارانه ها را پرداخت کند.
 
این در حالی است که دولت منکر فروش حتی یک دلار به قیمت بیش از 1226 تومان است، ادعایی که بر اساس تازه ترین گزارش وزارت اطلاعات از فروش ارز به قیمت ارز مبادله ایی از سوی دولت زیر سوال می رود. به عقیده نمایندگان مجلس نیز دولت در پی نوسانات ارز در جهت تامین کسری بودجه خود قطعا دست به فروش ارز زده است.
 
یرای پیگیری درمورد برگزاری جلسه مشترک میان مجلس و دولت در خصوص اختصاص بودجه وزارت بهداشت از محل مابه التفاوت فروش ارز، با یکی از اعضای کمیسیون بهداشت تماس گرفته ایم.
 
دکتر احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت در گفتگو با فرارو گفت: «سه شنبه پیش در مجلس میزبان دکتر محمد حسن طریقت، سرپرست جدید وزارت بهداشت بودیم. ایشان با جدیت دنبال مسئله تخصیص بودجه به وزارت بهداشت هستند. فعلا منتظر اقدامات ایشان هستیم و بر اساس قانون سعی می کنیم تا در جهت رفاه حال مردم با سرپرست جدید تعامل داشته باشیم.»
 
احمد آرایی نژاد افزود: «در جلسه سه شنبه از موضوع تخصیص بودجه به وزارت بهداشت از محل مابه التفاوت فروش ارز صحبتی نشد، اما احتمالا این موضوع در جلسه روز یک شنبه کمیسیون طرح و پس از آن در صحن علنی مجلس مطرح شود.»
 
وی با توجه به عدم برگزاری جلسه مشترک کمیسیون های بهداشت و برنامه در یکشنبه گذشته در خصوص بودجه وزارت بهداشت با ابراز گله از همکاران خود در مجلس گفت: «برخی در حال فرصت سوزی هستند که ممکن است در مواردی ناخواسته باشد. ما دراین شرایط می بایست به فکر دغدغه های مردم باشیم و اگر کمبود منابعی هست آن را به صورت شفاف با مردم در میان بگذاریم.»
 
این عضو کمیسیون در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم پیش بینی اختصاص 6 درصد از درآمد ناشی از هدفمندی یارانه ها اکنون با کمبود منابع مواجه شده ایم و دولت از تخصیص بودجه وزارت بهداشت سر باز می زند گفت: « باید در زمینه اولویت ها با دولت چانه زنی کنیم و به نظر مشترکی برسیم. البته از نظر کمیسیون، بهداشت و درمان در صدر اولویت ها است ولی همچنان در این زمینه با دولت در حال مذاکره هستیم. انشالله این توافق هر چه زودتر صورت بپذیرد تا ما بیش از این مدیون مردم نباشیم.»
 
آریایی نژاد در واکنش به اظهارات رئیس کمیسیون بهداشت در خصوص عدم تصمیم دولت در پرداخت بودجه وزارت بهداشت تا پایان سال گفت: «مجلس می بایست این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و دلایل آن را از دولت جویا شود. اگر دولت دلیل قانع کننده ای برای این عدم تخصیص داشته باشد می بایست با مردم در میان بگذارد.»
 
وی با اشاره به تاثیر تحریم ها در مسائل کشور گفت: «به هرحال کشور های غربی به امید اثر گذاری دست به تحریم های گسترده زده اند و ما می بایست با پذیرش تاثیر این تحریم ها اکنون به بررسی میزان اثر گذاری آن بپردازیم.»
 
این نماینده مجلس با تاکید بر اثر بخش بودن تعامل میان مجلس و دولت گفت: «اگر همه معتقد هستیم که می بایست برای مردم و نظام کار کنیم نباید این همه اختلاف وجود داشته باشد.»
بستن http://www.modarair.com/news/میراث/گفتگو.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496091     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: