نام شما:
ایمیل مقصد:

بر اثر صبر، نوبت ظفر آید / در تمرین دموکراسی، تندروي فاجعه‌آور است

بر اثر صبر، نوبت ظفر آید / در تمرین دموکراسی، تندروي فاجعه‌آور است


گروه: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع.
تاریخ درج: 1392/3/28
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

گروه مقالات: از صمیم قلب و با تمام وجود خوشحاليم و به خود مي‌باليم. نه فقط برای انتخاب دکتر روحانی، که به خاطر مردم فهیم و دانای ایران که چنین حماسه سازند و خالق شادمانی. چنان حیرت افزایند که هیچکس را یارای اندیشیدنش نیست. باید خاضعانه به همه آنانی که در خلق این حماسه نقش آفریدند، به یکایک عزیزانی که این سال‌ها را صبورانه تاب آوردند و دندان بر جگر فشردند، به تمام بزرگوارانی که ستم‌ها بر آنها رفت و مردانه ایستادند و به همه آنانی که بویژه در این ایام، زحمات طاقت فرسایی را متحمل شدند و از جان شیرین مایه گذاردند، تبریک گفت و خسته نباشیدی جانانه  و دست مریزادی صمیمانه نثارشان ساخت که همگی یکدل، کاری کارستان نمودند.

این واقعه ای بسیار نادر و خوشایند بود که هم مردم و هم نظام به نتیجه مطلوب خود رسیدند و خدای را سپاس که اینگونه شد تا شاید مسیر آشتی ملی هموار گردد و چراغ عقل و تدبیر فراسوی مان نور افشانی کند و راه را بر اصلاح امور در مدار اعتدال استوار سازد. شمارش صحیح آرا و امانت داری مجریان در این انتخابات، ستودنی و قطعا یکی از نقاط عطف در تاریخ ایران است که باید به آنها نیز تبریکی صمیمانه گفت که بر سر امانت مردم، سوداگری ننمودند.

این امانت‌داری چه از سر اجبار و اکراه و چه از سر تعقل و تدبر و سیاست ورزی حاکمیت و چه بر اثر فشار و حجم وسیع انتخاب کنندگان و یا هر علت و دلیل دیگری که بوده، می‌تواند حاوی این پیام نیز باشد که حکومت را سر آشتی است و نظام و راس حاکمیت، پیام و پالسی آشتی جویانه را ارسال نموده و این را نیز باید ارج نهاد. در کنار این موارد اما توجه به این هشدار نیز ضروری به نظر مي‌رسد که مبادا با تندروی‌هاي احساسی و تحت تاثیر شور و هیجان، جو را به گونه ای تغییر دهیم که این شیرینی به کاممان تلخ و به سود اقتدارگرایان گردد.

باید بدانیم و به هوش باشیم که حامیان و موافقان تداوم وضع موجود خواهند کوشید تا فضای جامعه را تند و رادیکالیزه نمایند تا بتوانند به هدف خود که همان ادامه وضع موجود و ادامه محدودیت هاست دست یابند. باید به دقت مراقب باشیم که مبادا در این دامگه و گرداب خطرناکی که بارها آزموده و نتیجه بس تلخش را دریافته و چشیده‌ایم گرفتار آییم و پیروزی را به دست خود به محاق بریم که تجربه را تجربه کردن خطاست. نیک مي‌دانم که همه خوشحالند و شاد و سرشار از احساس رهایی.

این احساس زیبا را حفظ کنیم و از این همگرایی برای تحقق وعده‌هاي رئیس جمهور منتخبمان استفاده کنیم. ما با یک روند قابل قبول، رییس‌جمهورمان را انتخاب کرده‌ایم و برای این پیروزی، جشنی ملی و خودجوش برپا کردیم، به خیابان‌ها آمدیم و شعار دادیم و بغض‌هاي فرو خورده را شکستیم اما حواسمان هم باشد که کشور ما بعد از مدت‌ها مي‌خواهد به مسیر اعتدال و اصلاحات و قانون برگردد!

قطعا همه ما مطالباتی داریم، اما اکنون که رییس جمهوری مشروع و قانونی داریم، بهترین راه طرح و پیگیری این مطالبات از طریق قانونی و روند درست و صحیح است. اجازه ندهیم عملکرد ما بهانه ای برای افراد تندرو و نهادهای خاص گردد تا به اهداف شان دست یابند. از دادن شعارهای تند بپرهیزیم، همه با هم تمرین دموکراسی کنیم. آرام، هوشیار و محکم و استوار بمانیم و صبر داشته باشیم که: ...صبر و ظفر هر دو دوستان قدیم‌اند بر اثر صبر، نوبت ظفر آید...

دکتر سیدمصطفی علوی

 

 
بستن http://www.modarair.com/news/میراث/تمرین-دموکراسی.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497428     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: