نام شما:
ایمیل مقصد:

درآمد گردشگری ایران از زبان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور

درآمد گردشگری ایران از زبان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور


گروه: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع.
تاریخ درج: 1394/4/30
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران را به لحاظ جاذبه های گردشگری جزو 10 تا 12 کشور اول دنیا دانست و گفت:ایران سال گذشته از محل جذب گردشگر پنج میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، مسعود سلطانی فر  افزود:با وجود ظرفیت بسیار بالای جذب گردشگر در کشور، سهم ایران از درآمدهای گردشگری دنیا بسیار ناچیز است.
وی اظهار داشت:در سال 2013، یک میلیارد و 187 میلیون نفر گردشگر در کشورهای دنیا جابجا شدند که درآمد حاصل از این جابجایی هزار و 250 میلیارد دلار بود.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: ایران 10 درصد جاذبه های گردشگری دنیا را دارد که با این حساب سهم ما از این درآمد باید 100 میلیارد دلار باشد و یا به احتساب داشتن یک درصد جمعیت دنیا باید بین 12 تا 13 میلیارد دلار از این درآمد از آن ایران باشد.
وی افزود:این درحالی است که درسال 2013 حدود 4.5 میلیون نفر گردشگر ورودی از کشورهای دیگر وارد کشور ما شدند که این افراد هم بنا به شرایط کشورشان،در ایران هزینه زیادی نکردند،یک میلیون نفر از جمهوری آذربایجان ، یک میلیون و 600 هزار نفر از عراق و بقیه از دیگر کشورهای همسایه بودند که از این محل 5 میلیارد دلار در آمد نصیب کشور شد.
سلطانی اظهارداشت:همچنین در این مدت 7 میلیون نفر از کشور خارج شدند که 2 میلیون و 200 نفر به عتبات عالیات ، 600 هزار نفر به عربستان برای حج تمتع و عمره و بقیه به کشورهای اطراف سفر کردند و حدود 10 میلیارد دلار هزینه کردند، یعنی این میزان مبلغ از کشور خارج شد. بنابراین درآمد بخش گردشگری کشور در سال 92 حدود 5 میلیارد دلار و خروجی 10 میلیارد دلار بود.
وی تاکید کرد: امیدواریم با رویکرد خوبی که دولت تدبیر و امید در زمینه گردشگری دارد، با ایجاد ظرفیت های لازم، تعامل خوبی بین کشورها برای توسعه صنعت گردشگر ایجاد شود.

معاون رییس جمهوری گفت: در سند چشم انداز 20 ساله آمده که باید تا پایان سال 1404 حدود 20 میلیون گردشگر با درآمد ارزی 25 تا 30 میلیارد دلار در کشور داشته باشیم، اکنون که هشت سال از این سند چشم انداز می گذرد تراز کشور منفی بوده که باید تلاش کنیم تا 12 سال آینده که از زمان سند باقی مانده به شرایط مطلوبی برسیم

بستن http://www.modarair.com/news/میراث/سازمان-میراث.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494538     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: