نام شما:
ایمیل مقصد:

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی : ‌اداره كشور با ديدگاه سياه و سفيد غيرممكن است

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی : ‌اداره كشور با ديدگاه سياه و سفيد غيرممكن است


گروه: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع.
تاریخ درج: 1391/10/26
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

آفتاب- سرویس سیاسی: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، انحصارگرايي را آفت اداره درست جوامع خواند و تصريح كرد: در جريان شكل‌گيري و فعاليت حزب جمهوري اسلامي اگرچه بنيانگذاران و فعالان اين حزب با نيت صحيح خدمت به نظام و مردم آن را گسترش دادند، اما ذات انحصار و خارج كردن ميدان رقابت از ساير نيروها، كارآمدي نيت‌هاي صحيح را هم كمرنگ كرد.

به گزارش آفتاب، ايشان تاكيد كرد: گرچه حزب جمهوري اسلامي روحيه انحصار طلبي نداشت ولي به گونه اي در كشور نفوذ داشت كه معمولا نامزدهاي اين حزب انتخاب مي شدند و همين موجب شد به دستور امام راحل فتيله حزب جمهوري اسلامي در جهت ايجاد زمينه فعاليت ساير گروه‌ها پايين كشيده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري، نفوذ شخصيت، صداقت و كارآمدي حضرت امام را رافع مشكلات كشور پس از انقلاب خواند و تصريح كرد: وجود شخصيت‌هاي بانفوذ و مورد قبول هميشگي نيست، لذا اين احزاب و تشكيل‌ها هستند كه ماندگارند و بايد بار اداره كشور را با انسجام، برنامه و كارآمدي بر دوش بگيرند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني اداره سياسي كشور را با ديدگاه سفيد و سياه و حق و باطل را غيرممكن خواند و با اشاره به تجربه تشكيل دولت پس از جنگ تحميلي گفت: اگر آباداني و عمراني كشور پس از پايان جنگ به سرعت و درست صورت گرفت، اين امر نتيجه استفاده از نيروهاي دلسوز و كارآمد همه سلايق و گروه‌ها بود، چرا كه در اختلاف و انحصار پيشرفتي حاصل نخواهد شد.

ايشان اداره كشور را با تعادل، انعطاف و مصلحت‌سنجي امكان‌پذير خواند و تأكيد كرد: مديريت جامعه ايران كه حاوي جمعيت‌ها، قوميت‌ها و سلايق گوناگون فكري، سياسي و اجتماعي است با يك سليقه، آن هم به صورت افراطي نه به صلاح و نه امكان‌پذير است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به وضعيت كنوني احزاب در ايران، وجود احزاب نيرومند، با برنامه و كارآمد را لازمه تحقق آرمان‌هاي انقلاب و پيشرفت كشور خواند و گفت: در فقدان اين نياز، خانه احزاب مي‌توانست با پيشه كردن اعتدال‌گرايي و همكاري جاي خالي احزاب نيرومند را پر كند كه متأسفانه محقق نشد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به تهديدات بين‌المللي و مشكلات و مسائل داخلي، اتحاد، همدلي و پرهيز از تشنج و درگيري را لازمه عبور از گردنه كنوني خواند و تصريح كرد: يك گام مهم در تحقق اين امر مهم، ايجاد دولتي متشكل از سلايق گوناگون در چارچوب قانون اساسي است تا بتوانيم دشمنان كشور را در ادامه نقشه‌هاي خود مأيوس سازيم.

در ابتداي اين ديدار آقاي جمشيد ايراني دبير كل حزب فرزندان ايران و بعضي از حاضران در جلسه با تشريح نحوه شكل گيري جبهه اعتدال‌گرايان، برنامه‌ها و اهداف اين تشكل را بيان و با اشاره به لزوم ايجاد تعادل در فضاي سياسي كشور و پرهيز از تندروي و كندروي، كمك شخصيت‌هاي بزرگي چون آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را در تحقق اين مهم ضروري خواندند

بستن http://www.modarair.com/news/میراث/هاشمی-رفسنجانی.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497743     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: