نام شما:
ایمیل مقصد:

عسگراولادی : آفتاب لب بامم؛ موسوی و کروبی مجرم نیستند؛ خوابی هم ندیدم

عسگراولادی : آفتاب لب بامم؛ موسوی و کروبی مجرم نیستند؛ خوابی هم ندیدم


گروه: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع.
تاریخ درج: 1391/10/29
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1

 

گروه سياسي: حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری بر مواضع پیشین خود درباره موسوی و کروبی تاکید کرد و گفت: «به عنوان یک عضو هیات منصفه می‌گویم که من موسوی و کروبی را در فتنه ۸۸ مجرم نمی‌شناسم». عسگراولادی افزود که موسوی و کروبی را «برادر» خود می‌داند و برای خوشامد کسی حرف نمی‌زند.
عسگراولادی: آفتاب لب بامم؛ موسوی و کروبی مجرم نیستند؛ خوابی هم ندیدم
وی با بیان اینکه اسلام از روز غربت موظف بوده که دوستان و هوادارانش را نگه دارد، افزود: خداوند به پیامبر می‌گوید "حتی اگر یک مشرک به تو پناه آورد، به او پناه بده". حال اگر ما اینجا بی‌توجه به این مساله افراد را گروه گروه را از جامعه خود و از اسلام جهانی عقب بزنیم و دور نگه داریم، آیا این درست است؟ گاه شعارهایی که داده می‌شود در چارچوب تعصبات گیر افتاده است اما اگر می‌خواهیم اساس را بر این بگذاریم که اسلام همانگونه که امام (ره) می‌خواست جهانی شود، باید به گونه دیگری عمل کنیم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به انتقاداتی که درباره مواضع اخیر وی بویژه در مورد میرحسین موسوی و مهدی کروبی شده بود، گفت: در مجلس، سید بزرگواری که فامیلی‌اش هم بزرگواری است، شدیدا به من تاخته بود بدون آنکه اسمی از من ببرد. او گفته بود که کسی نمی‌خواهد من (عسگراولادی) را از اصولگرایی کنار بزند ولی با این کارها من خودم را کنار خواهم زد. او گفته بود که من می‌خواهم کف روی آب باشم و می‌گفت که اصلا ذهنیتم عوض شده است. عسگراولادی با بیان اینکه "این نماینده محترم از سرزمینی است که مردم بزرگواری دارد"، اظهار کرد: اما ایشان خیلی ساده نگاه کرده است و خیال کرده تاریخ اسلام جهانی به یک سلیقه محدود می‌شود، در حالی که گستره اسلام‌خواهی و امامت و ولایت به پهنای زندگی مسلمانان ایرانی است.
وی با بیان اینکه "من می‌خواهم جواب «کف روی آب» را با نقل سخنی از امام (ره) بدهم"، افزود: امام (ره) فرمودند اگر شما را از در بیرون کردند، از پنجره وارد شوید، اگر از پنجره بیرون کردند، زاویه‌ای پیدا کنید و از آن وارد شوید. شما مثل ریگ ته جوی بمانید. شما برای تصفیه آب هستید. اینکه شما را کجا راه می‌دهند یا نه، به فکر آن نباشید. شما باید بمانید و آب را تصفیه کنید.

موسوی و کروبی را در فتنه ۸۸ مجرم نمی‌شناسم

وی تاکید کرد: من باید منصفانه به مسائل بپردازم و از مرده باد و زنده باد اثر نپذیرم. نباید زنده‌باد به من سرعت ببخشد یا مرده‌باد کُند کنَد. من به عنوان یک شهروند ایرانی حق دارم نظر حقیقی خودم را بگویم. عسگراولادی تاکید کرد: من به عنوان یک شهروند اظهارنظر کردم و به عنوان یک عضو هیات منصفه می‌گویم که من موسوی و کروبی را در فتنه ۸۸ مجرم نمی‌شناسم. آیا نباید این را بگویم، چون به من انتقاد می‌کنند؟

آفتاب لب بامم

این فعال سیاسی در ادامه صحبتهای خود گفت: من رفتنی‌ام و آفتاب عمرم لب بام است. دیری نخواهد پایید که دیگر نیستم. من برای قبر، برزخ و قیامت جواب می‌خواهم و این آقایانی که بر مرکب احساسات سوارند در آن دنیا نمی‌توانند به جای من جواب بدهند. وی افزود: من برای بیان نظراتم از حزب موتلفه یا کمیته امداد یا جبهه پیروان یا حتی اصولگرایان خرج نکرده‌ام. من با «آرم حبیب‌الله عسگراولادی» این حرف‌ها را زده‌ام.

اگر بگوییم همه منفی بوده اند، از انقلاب چه می‌ماند؟

عسگراولادی ادامه داد: می‌خواهم حرفهایم را در چهار پایه بگویم؛ اولین پایه اینکه تاریخ ایران باید قابل نگارش باشد. اگر از دو رهبر، شش رییس جمهور و چند نخست‌وزیر بگویید که همه به غیر از احمدی‌نژاد منفی هستند چه می‌شود؟ وقتی در صحنه تاریخی کشور حضور دارم، بسیاری از مسائل را دیده‌ام. کسی در دوره‌ای جرات نمی‌کرد اسم بنی‌صدر را ببرد. او با بالاترین رای در کشور سوار بود و در دفاع مقدس کارهای مثبتی داشت اما کارهای منفی هم داشت. باید تاریخ را آنگونه که هست گفت. بنی‌صدر یکی از توفیقاتش این بود که برای اولین بار رای بالای ۱۰ میلیون مردم را به دست بیاورد و این مثبت است اما در تمسک به ولایت، شکست جدی و قطعی خورد.
وی درباره هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی نیز گفت: هاشمی در مسیر زیرساخت‌های کشور وجهه همت داشت و موفق بود. آقای خاتمی توانست بحث‌های سیاسی را به جانب شفافیت ببرد. آقای احمدی‌نژاد هم کارهای مثبتی داشته است اما اگر بگوییم از شش رییس جمهور پنج تای آنها منفی است، اگر بگوییم از شش رییس مجلس پنج تای آنها منفی است، اگر بگوییم همه نخست‌وزیرها منفی بوده‌اند، برای انقلاب چه می‌ماند؟ برخی احساساتی‌ها متوجه نیستند که بی‌تاریخ بودن، چقدر مضر است.

نمی‌خواهم جوری حرف بزنم که برایم زنده‌باد بگویند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: پایه دوم اینکه انتخابات بی‌اشکال نیست و دشمن کارش را شروع می‌کند.
آیا درست است که افراد را گروه گروه از جامعه و اسلام برانیم؟
چه در اینجا، چه مصر و چه هرجای دیگر، دشمن گام‌هایی را قبل از رای‌گیری برمی‌دارد و حرف از تقلب و دروغ می‌زند. در دوره دهم انتخابات نیز از چهار، پنج ماه قبل دشمن اعلام کرد که در انتخابات تقلب می‌شود. دشمن عوامل خود را در کنار نامزدها می‌گمارد و آنها با «چاکرم، مخلصم» عقبل منفصل نامزدهای انتخابات می‌شوند.
وی با بیان اینکه "من در شرایط بحران به همراه چهار نفر دیگر با موسوی ملاقات داشتم"، افزود: من با کروبی هم تنها دیدار کردم. از جلسه‌ای که با این افراد بیرون آمدم تشخیصم این بود که فتنه‌گر بودن به اینها نمی‌چسبد اما اطراف اینها را فتنه گرفته است. عسگراولادی با بیان اینکه "من نمی‌خواهم جوری حرف بزنم که برایم زنده باد بگویند"، ادامه داد: باید این واقعیت‌ها را بگویم که پیش خدا جوابی داشته باشم. گردانندگان اصلی فتنه همه در کشورهای غربی پناهنده شده‌اند و حقوق می‌گیرند. این دو نامزد ما فتنه‌گر و فتنه‌ساز نبودند و گرفتار فتنه شدند.

برخی خیال می‌کنند هاشمی مفت به دست آمده و حرف‌های بی‌ربطی در مورد وی می‌زنند

عسگراولادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه "اگر آقای احمدی‌نژاد اینجا بود سخنانم را صریح‌تر می‌گفتم"، اظهار کرد: صحبت من این است که در انتخابات ریاست جمهوری دهم باب تنازع را باز کردند و باب رقابت و تنازع را با یکدیگر مخلوط ساختند. به این صورت که ایشان با سه نامزد در رقابت بود اما وسط مناظره به هاشمی و ناطق نوری تاخت، در حالی که اصلا این دو شخصیت رقیب او نبودند اما ایشان در مناظره جدی‌ترین مبارزه‌اش با هاشمی بود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: دشمن بیکار نیست و می‌خواهد کوشش ملی در سایه رهبری که برای رقابت ملی و اسلامی است، به تنازع تبدیل کند. نگذارید کار به نزاع بکشد.
وی با بیان خاطره‌ای از هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: برخی خیال می‌کنند که ایشان مفت به دست آمده و حرف‌های بی‌ربطی در مورد ایشان می‌زنند. البته من همه مواضع ایشان را قبول ندارم و انتقاداتم را در مجمع به ایشان می‌گویم. یکی از انتقادات من این است که ایشان نباید در ذهن مردم زاویه‌ای با رهبری داشته باشند، نباید درباره آنچه که رهبری تنفیذ کرده و کسی که رییس جمهور همه ما شده، بگوید که انتخابات آزاد نبوده و نباید بگوید که تقلب شده است.
عسگراولادی تصریح کرد: البته آنچه ایشان یقین کند حکم حکومتی است، اطاعت می‌کند ولی خودشان هم صاحب نظر و مجتهدند. نباید تصور کنیم که در جامعه تک‌صدایی است. باید صداها باشد اما همین که ولی امر حکم حکومتی داد، اطاعت کنیم. وی ادامه داد: مهدی کروبی نیز تنها کسی است که در ریاست مجلس حکم حکومتی در رابطه با لایحه مطبوعات را اجرا کرد. ایشان تریبون مجلس را گرفت و گفت که فرمایش رهبری درباره لایحه مطبوعات را حکم حکومتی در نظر می‌گیرم و این لایحه را از دستور خارج کرده‌ام. برخی فکر می‌کنند که ایشان مفت به دست آمده.

با برادرم موسوی و برادرم کروبی سال‌ها کار کرده‌ام

این فعال سیاسی ادامه داد: من با برادرم موسوی و برادرم کروبی سال‌ها کار کرده‌ام ولی در سال‌های فتنه برخی مسائل را نپذیرفتند. موسوی رییس ما در دولت بود. ایشان فتنه‌ساز نیست، اما راهی باز شده، باید از فتنه تبری بجویند. من باز می‌گویم که فتنه‌گر آمریکا، اسرائیل و انگلیس‌اند و باید از اینها تبری بجویند. درباره حصر خانگی این دو عزیز نیز جدا از اینکه مقامات امنیتی و قضایی چه تصمیمی بگیرند، من به عنوان عضو هیات منصفه می‌گویم که این دو را مجرم نمی‌شناسم. وقتی فتنه گسل‌هایی در داخل ایجاد می‌کند و تلاش می‌کند میان مردم و رهبری و نظام فاصله بیندازد، اما موفق نمی‌شود، با فلش‌های دیگری این کار را می‌کند و به جای مکتب اسلامی، مکتب ایرانی را نشان می‌دهد. اگر ایرانیت و تعصب ایرانی را مطرح کنیم، مطمئن باشید که تازه اول کار خواهد بود.

خوابی ندیدم

عسگراولادی همچنین درباره انتشار خبری مبنی بر اینکه وی خوابی در مورد کروبی دیده است گفت: این خبر که من خوابی در مورد آقای کروبی دیده‌ام و آن را با مقام معظم رهبری در میان گذاشتم از اساس دروغ است.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به اینکه آیا شما نسبت به حوادث سال ۸۸ و موسوی و کروبی دیر اظهارنظر نکرده‌اید؟ گفت: انگیزه من این است که تاریخ آنگونه که هست بیان شود تا در مورد انقلاب جفا صورت نگیرد. من به اینکه سه سال یا پنج سال این مسائل دیر مطرح شد یا نه، کاری ندارم. با توجه به در پیش بودن انتخابات موضع گیری های افراد، بنده برای اینکه این مواضع روی روال باشد، از اول محرم امسال سخنان خود را شروع کردم.

 

Share/Save/Bookmark

 

 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۲۶ ۱۰:۴۰:۳۶
آقای عسکراولادی با آن همه شناخت و تجربه تاریخی که دارندمی تواند در خصوص وحدت اجتماعی همه احزاب و گروهها در تاریخ صد ساله اخیر کشوردست به کاری بزرگ بزنند و یک آشتی ملی واقعی ایجاد نمایند که عاقبت به خیری شایانی برای ایشان و ملک و ملت داشته باشد
 
۱۳۹۱-۱۰-۲۶ ۱۰:۵۳:۵۶
درود بر رقیب عاقل وفهمیده مدبر ودوراندیش
 
مجيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۲۶ ۱۱:۱۱:۴۸
4سال حبس خانگي و ...؟!
نتيجه سكوت تو و امثال توست
 
۱۳۹۱-۱۰-۲۶ ۲۱:۱۵:۱۷
كدوم چهارسال؟هنوز دو سال نشده (21005)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۲۹ ۱۰:۳۶:۱۴
دو سال...نه چهار سال! (21531)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۲۶ ۱۲:۰۸:۲۰
افراط و تفريط از سوي هر يك از دو جناح سياسي بيشترين خسارت را هم به خود جناحها و هم به نظام و كشور وارد نموده و خواهد كرد و رجال سياسي ميانه رو در هر دو جناح وظيفه ملي و شرعي دارند تا براي اعتلاي نظام وارتقاء مناسبات بين المللي كشور با تعامل و گفتگو با يكديگر نسبت به تحقق اصل وحدت و انسجام ملي همت گمارده و به وضعيت موجود پايان دهند.
لذا موضع گيري معقول و منطقي جناب آقاي عسگر اولادي كه نشان از دلسوزي ايشان نسبت به انقلاب و كشور دارد ميتواند مشي سياسي رجال سياسي متعادل در هر دو جناح باشد.
 
سهراب
۱۳۹۱-۱۰-۲۶ ۱۲:۰۸:۴۹
والله چي بگم
 
۱۳۹۱-۱۰-۲۶ ۱۲:۳۸:۰۵
رقيب سياسي موسوي درسته كه مثل تو فكر نميكنم ولي از شهامتت در اين زمانه خراب بسيار خوشم آمد دعا ميكنم موفق باشي ولي تا زماني كه براي مردم كار ميكني و حرف حق ميزني.
 
حسین
۱۳۹۱-۱۰-۲۶ ۱۹:۰۵:۲۹
آقای مومن برای ما هم دعا کن !! (20972)
 
۱۳۹۱-۱۰-۲۹ ۰۲:۴۹:۵۴
من يك دختر 19 ساله هستم. (21507)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۲۶ ۱۳:۴۴:۳۹
بيني بين الله حرفهاي درستي زديد ولي چرا حالا كه به انتخابات نزديك شديد
 
علی
۱۳۹۱-۱۰-۲۶ ۱۴:۴۴:۵۲
اقای عسکراولادی بیخیال این موضوعات بشین. دیگه برای شما ناسزا شنیدن از رسایی وقاسمی یه کم دیر شده. بذارین همین جوونا از اینا فحش بخورن. اینا حرمت سن شما رو نگه نمیدارن. از ما گفتن بود.
 
عطیه سروری
۱۳۹۱-۱۰-۲۶ ۱۸:۰۵:۲۳
اقای عسگر اولادی از این طریق با این سخنرانی قررا ....
در نزدیکی انتخابات
تبلیغات رو به صراحت شروع فرمودند
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۲۶ ۲۱:۱۰:۴۴
اقای کروبی و موسوی هرگز قتنه گر نبوده و در اختیار فتنه هم نبودند
 
۱۳۹۱-۱۰-۲۶ ۲۲:۴۵:۵۷
آقای عسگر اولادی عزیز نظرم در مورد نظر مثبت تمام افراد بالا در مورد شما متاسفانه منفی است چون هر چقدر این
مقاله را میخوانم به نتیجه نمیرسم .مثلا میگویید که آقایان موسوی و کروبی از سران فتنه نیستند و بعد میگویید که فتنه گرها اطرافشون را محاصره کرده بودند و باید از آنها دوری
کنند مثل امریکا.انگلیس.فرانسه و غیره
البته من عقل و سیاست حضرتعالی
صد ها برابر بیش از منست. و همینکه
همین سخنان را مطرح کرده اید بسیار غنیمت است . اما این دو پهلو بودن سخنان کمی انسان را میازارد .اینهم
شاید برای شما کاملا به مصلحت باشد و اینست که میگویم در سیاست
من در مقابل شما یک روستایی بسیار ساده دل هستم چون اگر بخواهم بگویم کروبی و موسوی فتنه گر نیستند در وسط جملاتم اما و اگر نمیاورم.یا رومی روم یا زنگی زنگ.
 
Sweden
۱۳۹۱-۱۰-۲۶ ۲۲:۴۸:۳۶
درود بر شرافت ایشون. کم کم و به اجبار داره پرده های انتخابات ۸۸ فرو میفته و برخی اتفاقات هویدا میشه مثل بر ملا شدن دروغهای بزرگی مثل مرزبندی نکردن آقای موسوی با براندازان که علیرغم قطع کوچکترین تریبون بدون فیلتری، ایشون بارها و بارها با امثال مجاهدین خلق مرزبندیهای تند و شفافی رو بعد از انتخابات انجام دادند و یا ویدئویی که چند ماه بعد در رسانه فیلتر شده و محدودشون از خودشون منتشر کردند که در اون از میانجیگری و ریش سفیدی امثال آقای مهدوی کنی حمایت کردند. بعد از عاشورای ۸۸ هم امثال حسین شریعتمداری احتمالا قند تو دلشون آب شده بود که بالاخره توپخانه هشت ماهشون و سیل وارونه نماییها و دروغ پردازیهاشون نتیجه داد و به هدف اصلیشون که تبدیل ساختن یک مسعود رجوی از میرحسین بود نتیجه داد و حالا میرحسین بعد از اتفاقات عاشورای ۸۸ و همچنین کشته شدن خواهرزادش بیانیه خروج بر حکومت را صادر خواهد کرد غافل از اینکه میرحسین زیر اون فشار سنگین، بیانیه ۱۷ از بهترین بیانیه هاش رو صادر کرد و دوباره سخت ترین و شفافترین مرزبندیها رو با براندازان و خارجیها انجام داد و همین باعث نقش بر آب شدن تدارکات هشت ماهه امثال شریعتمداری شد و اونها رو به نهایت عصبانیت رسوند و منجر به این شد که اونها و رسانه ملی و تریبونهای انحصاری عمومی باز هم دست به وارونه نمایی همین مواضع میرحسین و پیشنهادات متواضعانه پنجگانه ایشون بزنند. و حالا با شرافت ستودنی و اراده خلل ناپذیر امثال آقای عسگراولادی داره این پرده های امثال رسانه ملی فرو میفته که عامدانه اون مواضع روشن میرحسین رو وارونه جلوه دادند و حالا بعد از سه سال داره اصرار بر اون وارونه نماییهاشون رو هم بیشتر میکنند و باطل السحر این وارونه نماییها همین شرافت بی بدیل امثال آقای عسگر اولادی مسلمان هست
 
۱۳۹۱-۱۰-۲۶ ۲۳:۱۹:۲۱
بعد چهار سال آقای عسکراولادی یادش اومده ....
 
۱۳۹۱-۱۰-۲۷ ۰۲:۳۶:۰۲
الحق که یک سیاستمدار کهنه کار هست! آفرین!
 
سماعیل
۱۳۹۱-۱۰-۲۷ ۰۸:۴۵:۴۵
اگر چه یکم دیر بود ولی ازش قبول میکنیم
 
حسن
۱۳۹۱-۱۰-۲۷ ۱۳:۳۳:۴۹
با سلام . بگویید تا این دو مظلوم... رااز مظلومیت در بیاورید
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۲۷ ۱۴:۳۸:۱۵
اقای عسگراولادی خیلی با هوشی از کجا فهمیدی نابغه
 
mariamnejati
Germany
۱۳۹۱-۱۰-۲۷ ۱۸:۱۳:۱۰
اگر کسی لحظه ای بیاندیشد که موسوی و کروبی گول فتنه گران راخورده اند و بازیچه دست آمریکا و.... شده اند در اندیشه سیاسی کودکی بیش نیست. مردانی که جنگ میهنی را اداره کردند و تاریخ زندگی آنان مملو ازمبارزه بر ضد سلطه گران خارجی است، بازیچه هستند اما آنان که حتی رنگ جبهه را هم ندیده اند و ریشه درانقلاب ندارند انقلابی اند!
 
مهدی بیانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۲۸ ۱۰:۳۸:۲۹
خود این آقا زمان امام هم به حرف امام گوش نکرد،امام به خود این اقا که جزو کابینه موسوی بوده و معترض به برخی دیدگاههای ان دولت تشریف داشته!گفته بود که میدان را خای نکنند و اگر انها را از در بیرون کردند از پنجره وارد شوند...بعدش همین آقا و ان چند نفر دیگر برداشتند رفتند استعفا دادند...معنی پیروی از خط امام را هم فهمیدیم!!
بستن http://www.modarair.com/news/میراث/1391-10-29-14-35-04.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496062     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: