نام شما:
ایمیل مقصد:

میلاد پیامبر پاکی بهانه‌اي برای نزدیکی قلوب / از وحدت در «لفظ» تا وحدت در «عمل» از وحدت در «لفظ» تا وحدت در «عمل» اسماعیل حسین‌پور

میلاد پیامبر پاکی بهانه‌اي برای نزدیکی قلوب / از وحدت در «لفظ» تا وحدت در «عمل» از وحدت در «لفظ» تا وحدت در «عمل» اسماعیل حسین‌پور


گروه: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع.
تاریخ درج: 1392/10/30
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 3

گروه مقالات: امروز که تابناک نام رسول رهایی حضرت محمد(ص) مرزها را تا دور دست‌ها در نَوردیده است ثمره مهر و لبخند و عطوفت آن پیامبر نیکی‌ها است. او «رحمت للعالمین» بوده و هست و شکوه نامش از پسِ قرنها هنوز ما را درس وحدت و یکدلی مي‌دهد. هفته وحدت ثمره نیک بینی و درایت یکی از بزرگ فرزانگان این سرزمین است که با این پیشنهاد مبارک شاهد همراهی و همگرایی دریایی دل درکنار یکدیگر هستیم و این ملت بزرگ چون صخره هایی سترگ در برابر هر دشمن ایستاده اند. میلاد آن پیامبر پاکی بهانه‌اي برای نزدیکی قلوب شده است تا دل‌ها به هم نزدیک شوند. ما در کنار نزدیکی مذاهب و اقوام باید به نزدیکی اندیشه‌ها و تحمل دیدگاه‌هاي ناهمسو با خویش هم بیاندیشیم و آستانه مدارا و صبر و تحمل مان را بالا ببریم و به ویژه از دلسوزان وبزرگان این سرزمین انتظار مي‌رود وحدت را با عمل شان در بین مردم عینیت بخشند.

وحدت یکی از آسمانی ترین واژه هایی است که تاکنون بیش از آنچه گفته ایم کمتر به آن اندیشیده ایم، شاید ما به الزامات تحقق وحدت کمتر پرداخته ایم.برای تحقق وحدت در جامعه باید ابتدا خود شکن بود، دل از کینه‌هاي کدر چندین ساله شست، باید خود را فراتر و برتر از دیگران ندید، باید باور کرد همه انسانها با هر دین و آیین و گرایشی عزیز اند و باید آنها را به عنوان مخلوق عزیز خداوند حرمت نهاد. باید منافع فردی و جناحی را فدای منافع ملی کرد.

نمی توان فقط آمر وحدت بود و عامل وحدت نبود. این روزها برخی از صاحبان قلم و اندیشه به رغم این که از وحدت می‌گویند و مي‌نویسند و همه را به وحدت فرا مي‌خوانند ولی در کمال تعجب برخلاف منویات رهبری شاهد برخی مواضع و نوشته‌ها و نطق‌هاي وحدت شکن تعدادی از این افراد تندروها هستیم که با تندگویی‌ها و تندخویی‌هاي خود سبب ایجاد آشوب در جامعه و اسباب یأس بین مردم مي‌شوند.

مشکل بزرگ این است که افرادی فقط خود و تفکرشان را برحق مي‌دانند و دیگران را گمراهان مانده در تیه ضلالت مي‌شمارند و برای به کرسی نشاندن ایده شان از حربه تهمت و غیبت و شایعه و شبهه ابایی ندارند و وقتی به زعم خویش رسالت شان را برای بدنام ساختن تفکر یا فردی دیگر به فرجام رساندند فاتحانه لبخند بر لب مي‌آورند.

برخی از این افراد تمام همت شان خلق آشوبی هاست و در حالی که ما برای ایستادگی در برابر مکر بدخواهان ایران و اسلام عزیز نیازمند وحدت و همدلی همه مذاهب، دیدگاه‌هاي سیاسی و اقوام هستیم ولی در قاموس برخی از این افراد تقوای سیاسی چون عدالت و وحدت غریب است و شگفتا این بذر کینه و نفاق در پهندشت دلها افشاندگان خود را دلسوز این مردم مي‌نمایانند غافل از این که با این موضع گیری‌ها تنها دشمنان ما را به سخره مي‌گیرند و گامی برای بر بام نشاندن بدخواهان این ملک و سرزمین برداشته‌ایم.

امروز با روی کار آمدن دولتی برخاسته از اراده مردم موجی از امید و اعتماد در داخل و خارج کشور پدیدار شده است و در چنین فضای لبریز امید بیش از هر زمان دیگری به وحدت در عمل نیازمندیم.
برای تحقق وحدت در عمل باید چون همیشه خطبه‌هاي خطیبان ما بوی مهر محمد(ص) بدهد. باید باوری روشن داشت، باید مردم باور و مظلوم یاور بود. باید دست از کینه‌هاي «اوس» و «خزرجی» برداشت.

باید همه را دید و همه صداها را شنید در چنین فضای لبریز مهر و اتحاد و یکدلی است که یک صدا از ایران بر بام جهان بلند مي‌شود و آن صدای برادری و وحدت و جهان عاری از جنگ و خشونت است. چیزی که جهان در برابر آن سرِ تعظیم فرود آورد و به این ایده روشن و تابناک رئیس جمهور اندیشمند ما آقای دکتر روحانی « آری » گفت. وحدت در عمل تنها راه تحقق وحدت در این سرزمین است بکوشیم با نیک بینی‌ها و سعه صدر و «رحماء بینهم» حدیث وحدت را بر کتیبه دلها به زیبایی حک و ماندگار کنیم

بستن http://www.modarair.com/news/میراث/1392-10-30-15-35-19.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496097     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: